بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52285
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 بهمن 97 3:51 ب.ظ

انقلاب اسلامی ریشه در انقلاب تکاملی پیامبر دارد

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: انقلاب اسلامی ریشه در انقلاب تکاملی پیامبر دارد

 

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی الهام گرفته از مبارزات علوی و فاطمی است.

وی با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه بیان کرد: پیام این تقارن اینست که انقلاب ما فاطمی ، معنوی و انقلابی ، ارزشی و فرهنگی است.

خطیب جمعه اظهار داشت: همانگونه که حضرت زهرا (س) بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام با نهایت عفاف و حجاب در مسجد حاضر و خطبه خوانی و دفاع از حق کردند ، ملت ایران نیز با تبعیت از آنحضرت در سال ۴۲ مقابل ظلم و ظالم ایستادند و از حق ، امام و مرجعیت دفاع و عامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شدند.

محمودی با تبیین نقش ، جایگاه و رهبری داهیانه و الهی امام امت در تشکیل حکومت دینی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی با پشتوانه مردم عنوان داشت: یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت از رهبری داهیانه امام بوده و بی شک بقاء و تداوم این نهضت در سایه تبعیت از ولایت فقیه و خلف صالح امام است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان داخلی و خارجی و برخی افراد سست عنصر و فریب خورده به انقلاب اسلامی در طلیعه چهلمین بهار انقلاب و ایجاد جو و فضای مسموم در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی عنوان کرد: ملت ایران به اراده الهی در یوم الله ۲۲ بهمن پاسخ دندان شکنی به این یاوه گویی ها خواهند داد.

امام جمعه به برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصادی و معیشتی اشاره و با تاکید بر اینکه وظیفه همه قوا و مسئولان کشور بویژه دولت ، کار جهادی و انقلابی برای رفع تنگناها و فشارهای اقتصادی به مردم بویژه اقشار آسیب پذیر است خاطر نشان ساخت: به رغم همه مشکلات که البته رفع آنها وظیفه متولیان و مسئولان امر است ، ملت ایران از آرمانها و ارزشها فاصله نخواهند گرفت و ۲۲ بهمن تجلی وفاداری ملت به نظام دینی خواهد شد.

محمودی در بخش دیگر به اظهارات سخیف برخی مقامات غربی و اروپایی از جمله وزیر خارجه فرانسه در خصوص مسئله موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: همانگونه که بارها گفته شد توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و در آینده نه چندان دور کاخ های ظلم استکبار و ایادی آنها به دست جوانان همان کشورها ویران خواهد شد.

خطیب جمعه در فراز پایانی با اشاره به رزمایش بزرگ اقتدار ولایت گفت: این رزمایش بزرگ نمایش اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود./ ابوذر حسین پور کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن