بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53819
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 فروردین 98 3:14 ب.ظ

امام جمعه بندر سیراف:

سیل اخیر به نمایشى از همدلى و وحدت بین مردم و مسؤولین تبدیل شده است

ثلاث – امام جمعه بندر سیراف گفت: سیل اخیر که ۴۰۰ شهر و روستاى کشور را در برگرفته است، به نمایشى از همدلى و وحدت بین مردم و مسؤولین تبدیل شده است.

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام صادق عاشوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیراف با اشاره به سیل اخیر در بسیاری از استان های کشور اظهار داشت: سیل اخیر که ۴۰۰ شهر و روستاى کشور را در برگرفته است، به نمایشى از همدلى و وحدت بین مردم و مسؤولین تبدیل شده است.

 امام جمعه بندر سیراف گفت: بسیارى از مقام‏‌هاى نظامى و نیروهاى ارتش و سپاه از ساعات نخستین وقوع سیل در شهرهاى مختلف مستقر شده اند و بهره گرفتن از این میزان همراهى و دغدغه مندى و امکانات دستگاه‌‏هاى نظامى و حاکمیتى و حتى بسیج عمومى و مردمى همانند زلزله سرپل ذهاب، بار دیگر نمایشى از همدلى و وحدت مردم و نهادهاى مختلف در ایران را نشان داد.

وی با اشاره به هجمه‌های رسانه ای شبکه های غربی گفت: کشورهاى غربى با کمک عناصر داخلى خود سعى در گره زدن سیل اخیر با ناکارآمدى نظامى اسلامى هستند؛ شدت هجمه‏‌هاى رسانه‏‌هاى غربى علیه ایران در مورد سیل اخیر به گونه‌‏اى است که حتى سفیر ایران در انگلیس نیز به‏ شدت علیه عناصر داخلى رسانه‏‌هاى خارجى هشدار داده است.

عاشوری ادامه داد: بررسى سیل‏‌ها و دیگر حوادث طبیعى در غرب نشان دهنده این است که سابقه مدیریت بحران در این‏گونه موارد در کشورهاى پیشرفته نیز جاى نقد جدى دارد؛ در جزیره «پورتوریکو» که تحت حاکمیت آمریکا قرار دارد با وجود گذشت بیش از ۱۵ ماه، هنوز بسیارى از خانه هاى تخریب شده مرمت نشده و نوعى بلاتکلیفى در بین مردم وجود دارد حتى برخى از مردم تا چهار ماه پس از طوفان نیز برق نداشتند.

امام جمعه سیراف ادامه داد: کشورهاى غربى در هنگام سیل و زلزله و یا طوفان با مافیاى رسانه‌‏اى خود، مانع از پخش اخبار منفى در مورد عدم کارآمدى خود مى‏‌شوند.

عاشوری با بیان اینکه سیل ایران، آمریکا را رسوا کرد اظهار داشت: بر اساس قوانین بین ‏المللى، هرگونه اقدامى که با جان انسان‏ها در ارتباط باشد نقض قوانین جهانى بوده و حتى در برخى موارد از آن با عنوان جنایت جنگى و نسل کشى یاد مى‏‌شود و به‏ عنوان مثال هواپیما وسیله‌‏اى است که مورد استفاده غیر نظامیان و افراد عادى است و جلوگیرى از تأمین قطعات مورد نیاز براى تعمیر و به روزرسانى هواپیماهاى مسافربرى ارتباط مستقیم با جان صدها انسان دارد و پیامدهاى هر حادثه‌‏اى همچون سقوط هواپیما بر عهده تحریم کنندگان آن است.
وی بیان داشت: قطعا نمى‏‌توان ادعاى بشر دوستى و حقوق بشر سر داد درحالى که تحریم و اعمال محدودیت در تأمین نیازهاى مراکز امدادى صورت مى‏‌گیرد؛ جالب توجه آن‏که کشورهاى غربى در حالى ادعاى کمک به مردم ایران را سر مى‏‌دهند و فردى مانند ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا مى‏‌کند که در کنار ملت ایران براى رسیدن به زندگى بهتر هستند که همزمان به تحریم ایران براى تأمین نیازهاى امدادى مى‏‌پردازد.

امام جمعه سیراف گفت: سیل اخیر هر چند خسارت‏‌هاى بسیارى به بار آورد اما از یک سو قطعیت دشمنى دشمن و غیر مصالحه‏ آمیز بودن دشمن را آشکار ساخت و از سوى دیگر، این حقیقت را آشکار کرد که کشور داراى ظرفیت‏هاى بسیار عظیمى است که با بهره‌‏گیرى از آن‏ها مى‌‏توان بر مشکلات پیروز شد.

وی بیان داشت: تحریم کنندگان ارسال کمک به سیل زدگان ایران که ادعاى حقوق بشر را نیز سر مى‌‏دهند نه تنها اقدامى براى امداد رسانى صورت نداده‌‏اند بلکه بر ادامه تحریم‌‏ها حتى علیه نهادهاى امدادرسان تأکید دارند./ سیراف صلاه

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    کدوم مسئولین

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن