بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53998
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 فروردین 98 7:05 ق.ظ

سید پیروز موسوی:

مدیر عامل پارس جنوبی : میزبانی شایسته مردم کنگان و عسلویه از صنعت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با ثلاث اظهار داشت:  ازسال ۸۹ که فازها در حال راه اندازی بودند، با توجه به وضعیت جغرافیایی کنگان ، قابل پیش بینی بود که مشکلی پیش خواهد آمد.

سید پیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با ثلاث اظهار داشت:  ازسال ۸۹ که فازها در حال راه اندازی بودند، با توجه به وضعیت جغرافیایی کنگان ، قابل پیش بینی بود که مشکلی پیش خواهد آمد.

بردن فازها در نزدیکی کنگان به دلیل وجود بنک درغرب، کوه در شمال و دریا در جنوب، امکان توسعه را  از این شهر می گرفت.

با اجرای فازها، جمعیت کثیری به سمت کنگان آمدند که با وجود زیرساخت های محدود، کنگان آمادگی میزبانی از این حجم جمعیت را نداشت، و  مسئولین محلی ، نفت و دولت،  تلاش هایی برای تقلیل این بحران انجام دادند.

یکی دیگر از مشکلات ، جابه جایی جمعیت روستاها بود که به جمعیت شهر اضاف شدند و افزون بر آن ، کارکنان نفت نیز که با شروع پروژه ها در کنگان ساکن شدند.

درکنگان شاهد رشد ۱۱۰ درصدی جمعیت بوده ایم که باعث تحول در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان ، خدمات شهری ، گرانی کالا، مسکن و زمین شد که این وضعیت عادی نبود و نیاز به تلاش و برنامه ریزی دقیق داشت که در این زمینه نفت و دولت کمک شایانی کردند.

مردم کنگان میزبان خوبی برای صنعت بوده اند و باید با کمک همگانی مشکل این مردم حل شود.

یکی از نگرانی های وزیر محترم نفت توجه به حوزه پیرامونی است که می توان با ساز و کار و سیاست هایی، قسمتی از نگرانی های جامعه کنگان را رفع کرد.

در خصوص مصوبه معین نفت  باید عرض کنم، در حوزه سلامت، پروژه های خوبی را  برای تقویت بخش های مهم بیمارستان اجرا  کرده ایم و قطعا این کمک ها ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن