بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54479
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 اردیبهشت 98 7:01 ق.ظ

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان

نیازمند تعامل همه جانبه پارس جنوبی با ورزش شهرستان کنگان هستیم

ثلاث : شهرستان کنگان جزو سه شهر پرجمعیت استان بوشهر است. پرجمعیت بودن کنگان اتفاق مثبتی است تا بتوانیم در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و … فعال باشیم.

۱٫ به‌طورکلی توضیح دهید وضعیت ورزش کنگان چگونه است؟ و چه اقداماتی در دوره شما انجام گرفته است؟
شهرستان کنگان جزو سه شهر پرجمعیت استان بوشهر است. پرجمعیت بودن کنگان اتفاق مثبتی است تا بتوانیم در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و … فعال باشیم. در بخش ورزشی نیز سال‌به‌سال بر میزان فعالیتش افزوده شده است. در بخش بیمه ورزشکاران باید عرض کنم که اتفاق بسیار خوشایندی افتاده است. دو سال پیش، دو هزار نفر بیشتر بیمه نداشتند ولی امسال توانستیم ۵۶۳۴ نفر را بیمه کنیم. راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی از جمله رشته دوچرخه‌سواری، شطرنج، بسکتبال و … از دیگر اقدامات ما بوده است. فعال کردن رشته‌های انفرادی ورزشی در شهرستان کنگان از اولویت‌های ما بود تا بتوانیم برای شهرستان افتخارآفرین باشیم.

۲٫ در حال حاضر چه رشته‌هایی در شهرستان فعال‌تر هستند؟ لطفاً به‌صورت کامل توضیح دهید.
رشته فوتبال؛ ازآنجایی‌که در بین جوانان طرفداران زیادی را دارد مورد استقبال بیشتری صورت گرفته و فعال‌تر است. از دیگر رشته‌های ورزشی‌ای که فعالیت بیشتری دارند، رشته‌های رزمی (کاراته، تکواندو و ووشو) است. رشته هندبال و بسکتبال کنگان نیز در لیگ استان حضور دارند و فعالیت می‌کنند. ما در رشته هندبال، بازیکن تیم ملی هم داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. در رشته فوتبال، قهرمان جام حذفی استان شدیم و توانستیم به مسابقات جام حذفی کشور وارد شویم و تا مرحله یک‌هشتم نهایی بیش بریم. در رشته دوچرخه‌سواری نیز توانستیم مقام چهارم را به دست بیاوریم. در مسابقات دوچرخه‌سواری قطر نیز شرکت داشتیم.

۳٫ وضعیت ورزش بانوان شهرستان کنگان چگونه است؟
امسال در رشته رزمی ووشو بانوان مقام کشوری داشتیم. تیم فوتسال بانوان کنگان نیز در لیگ یک کشوری حضور دارد. در رشته فوتسال نیز، بانوان استقبال بسیار خوبی کرده‌اند؛ اما به‌طورکلی در این چند سال بر روی رشته‌های رزمی بانوان بسیار کار شده و بانوان نیز استقبال بسیار خوبی از آن کرده‌اند.

۴٫ در سالی که گذشت چه اقدام مهمی را در زمینه پیشرفت و گسترش ورزش انجام داده‌اید؟
امسال یکی از اهدافمان برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی ورزشی بود. ما توانستیم با امکاناتی که در اختیار داریم، میزبان شهرهای مختلفی باشیم. سمیناری با موضوعیت «چگونگی استفاده از تغذیه و مکمل‌های ورزشی» را با حضور استاد آذربایجانی برای تمامی ورزشکاران برگزار کردیم، همچنین کارگاهی در زمینه رشته موج‌سواری و جت اسکی و کلاس‌های داوری و مربی‌گری را در سطح شهرستان برگزار کردیم. ما این اتفاق را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنیم و مطمئنیم که منجر به پیشرفت ورزش و دانش ورزشی خواهد شد.

۵٫ چه نیازهایی را حوزه ورزش شهرستان می‌بینید؟
ما در حوزه ورز ساحلی فضای بسیار مناسبی در شهرستان داریم ولی خب متاسفانه این فضا به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته و در اختیار گذاشته نشده است. ورزشکاران ساحلی ما بسیار مستعد هستند و حتی تعدادی از آن ها سطح تیم های معتبر استانی مشغول هستند. از دیگر نیازهای ما، داشتن مجموعه کامل استادیوم فوتبال است. ما در این حوزه پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و باید بتوانیم زیرساخت آن را از هم‌اکنون فراهم کنیم. مشکل دیگر ما، بحث اعزام هیئت‌های ورزشی به مسابقات به علت کمبود وسایل نقلیه و هزینه‌های سنگین بلیط های پرواز است. در حوزه بانوان نیز کمبود پارک ورزشی بانوان از جمله مطالبه‌های آنان است که پیگیر آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن