بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54887
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 خرداد 98 1:50 ق.ظ

نایب رئیس شورای شهر بنک در گفتگو با ثلاث:

سهم عوارض آلایندگی، حق طبیعی مردم شهرستان کنگان از صنعت و پارس جنوبی است/ این بی عدالتی آشکار در حذف حق مردم را هرگز نمی پذیریم

ثلاث- نایب رئیس شورای اسلامی شهر بنک گفت: اقدام عجولانه وغیر کارشناسی سازمان محیط زیست، تضییع و نادیده گرفتن حقوق میزبانان صنعت و محیط پیرامونی و مجاورین آن به خصوص شهرستان کنگان می باشد و ما به هیچ عنوان این بی عدالتی را نمی پذیریم.

 

عباس حاجیانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بنک در خصوص احتمال حذف حق عوارض آلایندگی شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: اقدام عجولانه وغیر کارشناسی سازمان محیط زیست، تضییع و نادیده گرفتن حقوق میزبانان صنعت و محیط پیرامونی و مجاورین می باشد.

وی با بیان اینکه مردم منطقه علی رغم تبعات ناشی از وجود آلایندگی بیش از حد نرمال صنعت را که با خون و پوست خود لمس می کنند ولی باز هم میزبان خوبی برای صنعت بوده اند .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بنک  افزود: بیش از ۶۰ درصد از صنایع پارس جنوبی در حریم و محدوده قانونی شهرستان کنگان قرار گرفته است. سازمان محیط زیست کشور با نادیده گرفتن این موضوع، آلوده بودن این شهرستان را صفر درصد اعلام می نماید . کدام عقل سلیمی همچنین حکمی را می پذیرد؟

حاجیانی تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این بی عدالتی آشکار در تضییع حق و حقوق قانونی مردمان دیارمان را نمی پذیریم .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بنک تاکید کرد: پرداخت عوارض آلایندگی، حق طبیعی و حداقل سهم مردم این دیار از صنعت و پارس جنوبی است  .

وی اظهار داشت: همگام با سایر نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان کنگان، خواستار تجدید نظر و کار کارشناسی شده سازمان محیط زیست در این موضوع می باشیم .

 

شهر بنک از توابع شهرستان کنگان می باشد.

۶۰ درصد از اراضی تحت مالکیت پارس جنوبی در شهرستان کنگان واقع شده است و ۴۰ درصد دیگر در شهرستان عسلویه.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن