بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55561
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 تیر 98 2:20 ب.ظ

با راه‌اندازی اورژانس منطقه پارس جنوبی نگرانی‌ها در خصوص پدافند غیرعامل کاهش می‌یابد/ سلامت مردم عسلویه پایش می‌شود

ثلاث- رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با راه‌اندازی اورژانس ویژه منطقه پارس جنوبی نگرانی‌ها درباره حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل در این منطقه استراتژیک کاهش چشمگیری می‌یابد.

 

ثلاث: دکتر سعید کشمیری در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت بهداشت با توجه به صنعتی بودن و عظیم بودن مراکز و پالایشگاه‌های متعدد در استان بوشهر طرحی را با عنوان اورژانس پارس جنوبی برای ساماندهی به اورژانس منطقه جنوب استان بوشهر در دست اقدام دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه کمیته ملی ساماندهی مسائل آلاینده‌های عسلویه تشکیل‌شده است افزود: کمیته ملی ساماندهی به مسائل آلاینده‌های عسلویه ابعاد مختلف محیط‌زیست، ساماندهی فاضلاب صنعتی، برنامه‌ریزی برای کاهش آلاینده‌ها، جا و مکان‌یابی مناسب با توجه به مطالعات صورت گرفته و سایر عوامل محیطی و پیرامونی را موردبررسی و در دستور کار دارد.
وی با اشاره به اینکه جنبه زیست‌محیطی منطقه نیز از طرف سازمان محیط‌زیست در حال بررسی و رسیدگی است بیان کرد: با راه‌اندازی مرکز مطالعات محیطی و آلاینده‌ها و تکمیل مطالعات مقطعی و سالیانه، پایش مناسبی از سلامت مردم و درنهایت تصمیم‌گیری برای ادامه روند فعلی و یا سایر تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.
دکتر کشمیری بیان کرد: با توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی در عسلویه و تصویب پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر راه‌اندازی یک بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی مشکلات درمانی شهرستان عسلویه به صورت چشمگیری کاهش یابد.
پیوست سلامت در طرح‌های صنعتی و عمرانی استان بوشهر لحاظ شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم پیوست سلامت در تضمین سلامتی ساکنان مناطق پیرامونی طرح‌های صنعتی و عمرانی لازم است این پیوست در همه طرح‌ها موردتوجه قرار گیرد و لحاظ شود.
دکتر کشمیری بابیان اینکه مردم استان بوشهر باید از مزایای اجتماعی حضور صنایع عظیم نفت و گاز بهره‌مند شوند و ضمن اینکه نباید به سلامت آنان آسیبی وارد بشود افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان بانی سلامت استان اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه پایش آلودگی‌های صنایع نفت، گاز و انرژی و اثرات آن بر سلامت کرده است.
وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پژوهشی را از مردم عسلویه شروع کرده است افزود: در این پژوهش ۶ هزار نفر به صورت اتفاقی انتخاب و مورد پرسشگری و معاینه قرار خواهند گرفت و خون آن‌ها در ۸۰ آیتم متفاوت مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
دکتر کشمیری بابیان اینکه از این پژوهش آمار علمی از میزان بیماری‌ها در اقشار مختلف و در سنین مختلف استخراج خواهد شد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان به ویژه در جنوب استان اقدامات متعدد بهداشتی، درمانی، پیشگیری، گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان انجام داده است.
آغاز نظام ارجاع الکترونیک سلامت از ۱۵ تیرماه در استان بوشهر
وی از آغاز طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از ۱۵ تیرماه در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت می‌تواند ضمن نظم دادن به فرآیند بهداشت و درمان، کاهش هزینه‌های درمان، کیفیت آن را نیز ارتقا می‌بخشد.
دکتر کشمیری بابیان اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت از سرگردانی‌ها، مخارج و هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری می‌کند افزود: در استان بوشهر فاز اول این طرح اجراشده است استان بوشهر جزو استان‌های پیشرو در طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت است.
ناوگان خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به نحو خوبی بازسازی‌شده است
وی بابیان اینکه خوشبختانه ناوگان خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به نحو خوبی بازسازی‌شده است خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و درمانگاه تخصصی خوبی در کنگان در حال ساخت است و همچنین بخش‌هایی از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیازمند بازسازی و بهسازی است که قراردادهای آن در حال انعقاد است و امسال این کارها صورت خواهد گرفت.
کارهای ارزشمندی در حوزه سلامت استان بوشهر صورت گرفته است
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کارهای خوب و ارزشمندی در حوزه سلامت استان بوشهر صورت گرفته است.
سکینه الماسی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان قطب درمان جنوب استان بوشهر است و شهرستان‌های استان مجاور را نیز پوشش می‌دهد بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این بیمارستان شود.
وی بابیان اینکه نواقص حوزه سلامت استان به ویژه حوزه جنوب را باید با همکاری هم دیگر برطرف کنیم تصریح کرد: بیمارستان امام هادی (ع) دیر خیلی خوب و تخصصی ساخته‌شده است ولی استفاده بهینه از آن نمی‌شود باید این بیمارستان نیز تخصصی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیتی با عنوان شورای راهبردی پتروشیمی‌ها در حوزه جنوب است که باید از این ظرفیت برای تکمیل، تجهیز، نوسازی و بهسازی حوزه سلامت بهره برد.
نشست رییس و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در سالن ابن‌سینای این دانشگاه برگزار شد./ منبع: پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن