بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56759
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 22 شهریور 98 2:21 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

مصونیت سیاسی هرگز به این معنا نیست که برخی نمایندگان هر کاری دلشان بخواهد بکنند

ثلاث- امام جمعه کنگان : از نظر مبانی حقوقی ، قضایی دین مبین اسلام هیچ کس نسبت به جرم مصونیت ندارد و مصونیت سیاسی هرگز به این معنا نیست که برخی نمایندگان هر کاری دلشان میخواهد بکنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

ثلاث- امام جمعه کنگان : از نظر مبانی حقوقی ، قضایی دین مبین اسلام هیچ کس نسبت به جرم مصونیت ندارد و مصونیت سیاسی هرگز به این معنا نیست که برخی نمایندگان هر کاری دلشان میخواهد بکنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و بیان دستاوردهای عاشورا و قیام سرخ حسینی اظهار داشت: امروز و به برکت همین گفتمان مقاومت در کشورهای اسلامی شکل گرفته و مقاومت جبهه استکبار را سردرگم و خوار و زبون کرده است.

وی بیان نمود: گستردگی مراسم عاشورا در دنیا نشان داد که عاشورا می تواند همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا را بهم پیوند دهد.

خطیب جمعه خاطر نشان ساخت: راه نجات جهان اسلام و پیروزی بر دشمن جنایتکار ، تاسی به سیره حسینی و زیر پرچم و علم امام حسین (علیه السلام) رفتن است.

محمودی در بخش دیگر به گام سوم کاهش تعهدات برجام اشاره و تاکید کرد: گام سوم تعهدات برجامی یک اولتیماتوم به غرب و نهادهای بین المللی بود که بدانند ایران اسلامی از هیچ قدرتی واهمه ای ندارد و فرزندان عاشورا در خصوص مصالح و منافع ملی با اقتدار در برابر هر زیاده خواهی خواهند ایستاد.

وی در ادامه بار دیگر پرداختن به مسائل حاشیه ای را آفتی برای کشور دانست و با بیان اینکه همه باید به فرمان مطاع رهبری در این خصوص توجه کنند ، اظهار نمود: پرداختن به مسائلی مانند رفتن زنان به ورزشگاهها ، نسبت دروغ دادن برخی حوادث مانند خودسوزی یکی از بانوان به دستگاه قضایی ، تخریب قوه قضائیه و تشویش اذهان عمومی حاشیه هایی است که کشور را از مسیر اصلی باز می دارد.

امام جمعه به مسئله مصونیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و خاطر نشان ساخت: از نظر مبانی حقوقی ، قضایی دین مبین اسلام هیچ کس نسبت به جرم مصونیت ندارد و مصونیت سیاسی هرگز به این معنا نیست که برخی نمایندگان هر کاری دلشان میخواهد بکنند و کسی با آنها کاری نداشته باشد.

محمودی با تقدیر از همت هیات های عزاداری ، مردم بویژه جوانان ، بانیان مساجد و حسینیه ها و تکایا ، موکب های مردمی و نیز همایش عاشورائیان در کنگان و بنک و سیراف گفت: به فضل الهی مراسم عزاداری سید الشهدا (علیه السلام) هر سال با شکوه تر از قبل برگزار می شود.

وی در پایان ایام محرم را فرصتی برای موعظه و نصیحت و خیرخواهی دانست و با بیان اینکه این مهم جزء سیره حسینی و اجداد و فرزندان گرامی شان است اظهار داشت: احساس بی نیازی به موعظه بالاترین خسارت است.

بیان مطالبی پیرامون اهمیت و جایگاه انصاف در سیره حسینی ، بیان مصائب آل الله بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) ، مروری بر رویدادهای منطقه ای از جمله مسائل عراق و برخی کشورهای اسلامی ، پرداختن به موضوع استیصال و تسریع در اضمحلال آمریکا و هشدار در خصوص بیان برخی مطالب مانند تغییر مسیر قطار انقلاب توسط برخی افراد در کشور و تاکید بر لزوم ملازمت با رهبری در همه حالات از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود./ابوذر حسین پور

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن