بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56917
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 28 شهریور 98 2:09 ب.ظ

شهردار بنک:

کارگاه های ضایعاتی، شهروندان و مدیریت بحران را با چالش مواجه کرده است

ثلاث- شهردار بنک گفت: کارگاه های ضایعاتی، شهروندان و مدیریت بحران را با چالش مواجه کرده است.

با استناد به ماده یک آئین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، مصوب سال ۱۳۴۵ و هم چنین بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها که این نهاد را موظف به رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با فعالیت ، مخالف اصول بهداشتی، سروصدا، آلودگی های  زیست محیطی، تولید عفونت، تجمع حشرات و جانوران و یا مغایر با مسائل شهرسازی می باشند؛ می نماید. با توجه به استقرار واحدهای ضایعاتی در بلوار امام حسین (ع) شهر بنک، مسائلی از جمله شرایط توپوگرافی و شیب زمین، جهت وزش باد غالب، جاهات توسعه شهری و سایر ملاحظات زیست محیطی و شهرسازی، ضرورت انتقال این واحدها به خارج از محدوده شهر، مشهود و لازم می باشد.

  • به دلیل اختلاط کاربری های مسکونی و تجاری در این ناحیه از شهر و همجواری آن با کارگاه های بازیافت مواد ضایعاتی فارغ از مسائل بهداشتی ، در هنگام وقوع آتش سوزی با توجه به میزان بار حریق مواد اشتعالی آن، بحران و خطرات جدی را به لحاظ امنیتی برای ساکنان واحدهای مسکونی همجوار ایجاد می کند.
  • تعداد اندکی از انبارهای ضایعاتی تحت مدیریت اصناف، أخذ مجوز کرده و برخی هم به طور دائم به شهرداری جهت أخذ مجوز مراجعه دارند که تاکنون شهرداری ممانعت از این امر نموده است و چندین جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تشکیل گردیده که نتیجه ای، آن چنان حاصل نگردیده است.
  • بسیاری از شاغلان در این زمینه متأسفانه اتباع خارجی (افغانی) هستند.
  • با توجه به موارد مطروحه و بسیاری از موارد دیگر، ضرورت ساماندهی و انتقال کارگاه های مواد ضایعاتی از داخل محدوده شهر بنک به خارج از آن و احداث شهرک صنفی یا در مجموعه شهرک صنعتی با وضع ضوابط خاص برای آن ضرورت دارد.

اختصاصی هفته نامه ثلاث جنوب- حجت ریحانی نیا، شهردار بنک

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن