بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58561
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 6 بهمن 98 1:51 ب.ظ

فرماندار عسلویه:

داشتن یک بیمارستان فوق تخصصی، کمترین حق مردم پایتخت انرژی کشور است

ثلاث- فرماندار شهرستان عسلویه گفت: حداقل حق مردم عسلویه به دلیل سکونت در قطب انرژی اقتصادی کشور داشتن یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز است.

 

عبدالنبی یوسفی در دومین مجمع سلامت شهرستان عسلویه افزود: در صورت احداث بیمارستان در این شهرستان، دیگر شهروندان جهت انجام امورات درمانی مجبور به سفر به شهرها و استان‌های هم‌جوار نبوده که با همکاری دولت و خیرین به‌زودی مراحل احداث را آغاز آن را آغاز خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: خیرین و شوراهای شهر نخل تقی پیش‌قدم در اهدای زمین جهت ساخت بیمارستان ۱۱۰تختخوابی رازی شده‌اند که ما درخواست کرده‌ایم مطالعات زمین‌شناسی و… در حوزه تخصصی جهت شناسایی بهترین نقطه جهت احداث این بیمارستان  انجام شود.
یوسفی اظهار داشت: خوشبختانه تعدادی از شرکت‌های حاضر در منطقه متولی کار در حوزه سلامت شده‌اند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن جهت بیمارستان نبی اکرم(ص) شهرستان توسط پتروشیمی جم و تخصیص اعتبار ۴۰میلیارد ریالی توسط پتروشیمی زاگرس جهت ساخت و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی زبار اشاره کرد.
فرماندار شهرستان عسلویه افزود: این نشانگر آگاهی مدیران عامل و متصدیان این شرکت‌ها از نیازهای سلامت شهرستان داشته و شایسته تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت راه‌اندازی سیستم پایش زیست‌محیطی مصوب شده که به‌محض دریافت این اعتبار، نسبت به خرید آن اقدام خواهد شد که مراحل برآورد قیمت دستگاه در حال انجام است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: دومین مجمع سلامت شهرستان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اداری موثر بر امر سلامت، تشکل‌های غیردولتی، بخش‌های عمومی و خصوصی، شخصیت‌های متخصص(Expert)، خیرین سلامت و … به‌عنوان شرکای سلامت تشکیل می‌شود.
جاسم زارعی افزود: انتظار می‌رود با پیگیری اثربخش مصوبات مجمع سلامت شهرستان و بهره‌مندی از مشارکت ارزشمند ذی‌نفعان حقیقی و حقوقی به هدف راهبردی ارتقا سلامت منطقه دست‌یابیم.
وی تصریح کرد: اجرای موفقیت‌آمیز هر برنامه توسعه‌ای مستلزم توجه به عواملی مانند تداوم حمایت سیاسی، وجود نظام اجرایی قوی، پایش، ارزشیابی و بازخورد به‌موقع، هدف‌گذاری و انتخاب راهبردهای صحیح و مبتنی بر شواهد، توانمندی و توجیه نیروهای انسانی مجری، منابع مالی مکفی و به‌موقع  و مدیریت افکار عمومی است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه به بیان پنج اولویت آلودگی هوا (پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی)، فقدان مرکز دفع و مدیریت پسماندهای شهری، آسیب‌های روانی و اجتماعی (اعتیاد، بیکاری، مهاجرت و …) و سبک زندگی ناسالم (کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم و …) پرداخته و از اقدامات انجام‌شده در این زمینه‌ها، فرصت‌ها و قوت‌ها، ضعف‌ها و تهدیدهای موجود سخن گفته و در پایان اهمیت حمایت از تدوین و اجرائی نمودن سریع سند جامع سلامت شهرستان عسلویه را برای حاضرین در مجمع تشریح کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن