بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58583
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 8 بهمن 98 10:35 ب.ظ

راهنمایی کامل برای شرکت در تورهای مناسب هند و سفر به باکو

ثلاث- هند کشوری است که می توانید یک سفر لاکچری تا کوله گردی را در آن تجربه کنید.

 

هند کشوری است که می توانید یک سفر لاکچری تا کوله گردی را در آن تجربه کنید. هزینۀ سفر برای هر نفر از روزی ۲۰ دلار تا بالای ۱۰۰ دلار می تواند متغیر باشد. هند کشوری پر از رنگ های شاد و جذاب، تصاویر بکر از طبیعت، شهرهای شلوغ و غذاهای فوق العاده است و روی دیگر سکه ممکن است به این زیبایی به نظر نرسد و می تواند بسیار نامنظم و شلخته و بدبو هم باشد. واقعیت این است که هند به خاطر مسمومیت های غذایی و دزدی از گردشگران هم معروف است ولی با وجود همۀ مشکلات تور هند ارزش شرکت کردن را دارد. معابد پر جلال و جبروت، زیارتگاه ها و محله های اعیان نشین افسانه ای از جاذبه هایی است که در هیچ جای دنیا مانند آن را پیدا نخواهید کرد.

نگاهی اجمالی به هند

پول هند، روپیه می باشد. هند از ۲۹ ایالت تشکیل شده است و یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت هند دهلی و سیستم اداری آن به شکل فدرالی می باشد. از نظر مساحت هفتمین کشور بزرگ جهان است و ۳۸ سایت تاریخی فرهنگی ثبت یونسکو در آن قرار دارد. ۲۳ زبان رسمی در هند وجود دارد و نزدیک به ۴۰% مردم به زبان هندی صحبت می کنند. زبان انگلیسی هم از زبان های رایج در هند است. راه آهن هند بسیار معروف است و ۱٫۴ میلیون نفر در آن مشغول به کار هستند. فیلم سازی هند هم از بزرگترین صنایع فیلم سازی جهان است و سالانه ۱۹۰۰ فیلم به طور متوسط در هند ساخته می شود.

 

جشن ها و فستیوال ها در تور هند

تنوع فرهنگی در قیمت تور هند ارزان  باعث شده تا هر ساله جشن های زیادی در هند برگزار شود. خیلی از این جشن ها مانند نوروز یا عید فطر برای ایرانیان و مسلمانان آشناست. البته هندی ها جشن های ملی دیگری هم دارند که در اینجا به اختصار معرفی خواهند شد.

دیوالی

به گزارش سفر باتو ، نام شناخته شده دیگر برای جشن دیوالی، جشن چراغ هاست. جشنی برای بزرگداشت خدای راما و پیروزی نیروی خوبی بر شیطان. در این جشن چراغ ها و شمع های زیادی در سطح خیابان ها و در مغازه ها روشن می شود و آتش بازی هم از برنامه های جذاب آن است. این جشن معمولا در اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر برگزار می شود.

گانش چاتورتی

این جشن ده روزه، برای تولد خدای هندی گانش است. گانشا، خدایی با سر فیل است و زیباترین قسمت این جشن ساخت مجسمه هایی در ابعاد واقعی و بزرگ از این خداست که در خیابان ها رژه می روند یا اینکه در  خانه ها و معابد به نمایش گذاشته می شوند. در انتهای مراسم خدای گانشای دست ساز را در آب غوطه ور می سازند که نمادی از داستان گانشا است. این بت ها که از خشت ساخته شده اند در آب حل می شوند و در واقع خدای گانشا به نزد پاراواتی و شیوا، والدینش در کوه کایلاش باز می گردد. چرا پیشنهاد سفر باتو برای رزرو تور باکو را باید به دقت بررسی کرد؟

 

اونام

اونام جشنی برای ایالت کرالاست که با این وجود هندی ها به آن به چشم یک جشن ده روزۀ ملی نگاه می کنند و در بسیاری از نقاط هند همزمان با کرالا این جشن را برگزار می کنند. هدف آن تکریم و جشن گرفتن بازگشت شاه اسطوره ای هند ماهابالی به خانه است. هندی ها در مراسم خود از گل بسیار استفاده می کنند و مخصوصا این جشن با طراحی های منحصر به فرد گل در خیابان ها و خانه ها بزرگ داشته می شود. آداب و رسوم بسیاری برای جشن اونام وجود دارد مانند رقص ببر، رقص زنان، رقص ماسک، مسابقات مختلف مثل قایق سواری، ورزش های رزمی، تزئینات رنگارنگ و بسیاری از سنت های دیگر هندی.

جشن هالی

جشن رنگ، هالی یا استقبال از بهار، همه این ها اسامی جشنی است که در اواسط ماه مارس برگزار می شود و از معروف ترین جشن های هندی است. تقریبا همه در هند در هالی شرکت می کنند و پیروزی خیر بر شر را جشن می گیرند. اگر عکس های هالی را دیده باشید، تابلویی زنده از رنگ های متنوع را خواهید دید که بر سر و صورت و لباس های مردم ریخته شده است. اگرچه پاشیدن پودرهای رنگی باعث می شود لباس ها کثیف شود ولی بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان برای گردش در هند آذرماه تا اردیبهشت ماه (نوامبر تا مارس) است تمام تابستان و پاییز، بارندگی های موسمی اتفاق می افتد و وضعیت جوی نامناسب است. حتی امکان وقوع سیل و به هم خوردن برنامه سفر وجود دارد. گرمترین زمان سال هم در تیر و خرداد است که درجه حرارت بسیار بالا می رود و گرما و شرجی بودن هوا برای افراد خارجی غیرقابل تحمل خواهد بود. برای همین مسافرت در زمستان که هم هوا خنک است و هم خبری از بارندگی های شدید نیست بهترین انتخاب خواهد بود.

 

حمل و نقل عمومی در هند

تقریبا برای سفر به همه نقاط اصلی در هند می توانید روی خط ریلی آن حساب کنید. برای سفرهای داخل شهری هم ریکشا و تاکسی و اتوبوس در همه جا وجود دارد. با این حال بهتر است حتما از راهنمایان معتبر استفاده کنید یا اینکه با تور برای بازدید اماکن مختلف بروید. متأسفانه امنیت در هند چندان بالا نیست و جمعیت زیاد به دزدی ها و زورگیری ها دامن می زند. پس از رفتن به مکان های خلوت و جاهایی که نمی شناسید خودداری کنید.

ساری، لباس سنتی و زیبای هندی

ساری یکی از زیباترین لباس های سنتی در جهان است که در نقاط مختلف هند با فرهنگ مردمان هر ناحیه در آمیخته و سبک خاص خود را خلق کرده است. الگوی ساری بسیار ساده است و یک پارچه دراز شش تا نه یاردی است. آنچه به ساری ارزش می بخشد تزئینات روی آن است. ساری دور تا دور بدن پیچیده می شود و قسمت انتهایی آن با گلدوزی و در انواع مجلل تر آن با نخ طلا و نقره کار می شود که به این قسمت پالو می گویند. در زیر ساری پیراهن و یا تاپ و دامن مخصوصی پوشیده می شود. در جشن ها، از گل برای تزئین موها همراه با ساری استفاده می شود. ساری لباس گران قیمتی است ولی می توانید برای عکس گرفتن، آن را اجاره کنید.

 

 

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن