بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62830
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 10 آذر 99 0:26 ق.ظ

شهرهای دیدنی مالزی

ثلاث- کشور مالزی شاید دیدنی¬ترین منطقه¬ی شرق آسیا باشد. طبیعت زیبا و جاذبه¬های گردشگری فراوان، مردم دنیا را از دور و نزدیک به این جزیره¬ی زیبا می¬کشاند.

به گزارش ثلاث ، کشور مالزی شاید دیدنی­ترین منطقه­ی شرق آسیا باشد. طبیعت زیبا و جاذبه­های گردشگری فراوان، مردم دنیا را از دور و نزدیک به این جزیره­ی زیبا می­کشاند. اگر به نقشه­ی جغرافیا نگاه کنیم، مالزی مانند حشره­ای که بال­های خود را به این سو و آن سو باز کرده باشد دیده می­شود و شامل دو بخش شرقی و غربی است.

 

.

کوالالامپور

پایتخت این کشور کوالالامپور است که به شهرت آسمان خراش­ها شهرت دارد و در ایالت سلانگور واقع شده است. برج­های ۸۸ طبقه­ی دوقلوی پتروناس که مرتفع­ترین دوقلوی جهان هستند، در کوالالامپور قرار دارند. این بر­ج­ها در طبقه­ی ۴۱ و ۴۲ توسط یک پل ۵۶ متری، به هم وصل شده­اند. همچنین مرکز خرید بزرگی، در زیر این دو برج، آن­ها را به هم متصل ساخته است. مسجد نگارا با سقفی ۱۸ پر و تک مناره­ی قلمی به ارتفاع ۷۳متر، بدون شک زیباترین مسجد کوالالامپور است. این بنا در میان یک باغ با مساحت ۱۳هکتار بنا شده و ظرفیت ۵۰۰۰ نمازگزار را  دارد.

مسجد جامع کوالالامپور که در سال ۱۹۰۹ بنا شده، مسجدی زیبا و اصیل است که نشانه­هایی از معماری به سبک­های مغولی، اسپانیایی و  مراکشی در آن دیده می­شود. میدان استقلال و مرکز تجارت جهانی پوترا نیز از مهمترین بخش­های توریستی این شهر زیبا هستند.

 

 

لنکاوی:

مجمع­الجزایر لنکاوی در ایالت کداح که یکی از مهم­ترین قطب­های گردشگری مالزی است، با عنوان ژئوپارک  جهانی مشهور شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. پل آسمان شاید جذاب­ترین بخش گردشگری لنکاوی باشد. پلی به طول ۱۲۵متر که ۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. بخش­هایی از این پل، شیشه­ای است که به هیجان آن اضافه می­کند. تماشای جنگل­های زیبای استوایی از این ارتفاع واقعاً لذت­بخش و به­یادماندنی است. جزیره­ی لنکاوی از مناطق آزاد است و بی­نیاز از هزینه­های گمرک. در صورتی که ۴۸ ساعت در این منطقه ساکن باشید، می­توانید خریدهای خوبی داشته باشید. چند گونه­ی جالب از پرندگان استوایی نیز در این منطقه یافت می­شوند.

 

 

جزیزه پنانگ:

پنانگ کجاست؟ ، یکی از زیباترین جزایر مالزی است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، مروارید شرق نامیده شده است. با گردش در ساحلی آرام و دلپذیر  و تهیه­ی ناهار از غذاهای متنوع چینی و هندی و مالایی که در خیابان طبخ و عرضه می­شوند، از این سفر متفاوت، بیش از آن­چه متصور بودید لذت ببرید.

ریکشای یا سه­چرخه، یکی از وسایل حمل و نقل هیجان­انگیز این جزیره­ است که با پرداخت مبلغ کمی می­توانید چند ساعت از سه­چرخه­سواری لذت ببرید. مزرعه­ی پروانه­ها و ساحل میمون و چندین پارک و ساحل دیدنی و ده ها منظره و مرکز خرید در پنانگ، گردشگران را به این جزیره­ی متفاوت روانه م

 

جرج تاون:

شهر جرج تاون ملقب به جواهر شرق، به دلیل داشتن برج­ها، مساجد، معابد، مراکز خرید مدرن و موزه­های ­جالب، شهرت یافته است. مغازه­های قدیمی این شهر از آثار ثبت شده در یونسکو است. بازار­های شبانه­روزی محلی و رستوران­های کنار خیابان، از جذابیت­های جرج تاون است.

 

میری:

اگر اولویت شما در سفر به مالزی، دیدن طبیعت استوایی مالزی است، حتما از شهر میری دیدن کنید. میری پر است از مناظر طبیعی زیبا و به یاد ماندنی؛ پارک­های ملی، غارنوردی، تماشای پرندگان مناطق استوایی، امکان لذت بردن از  تفریحات ساحلی از جمله جاذبه­های میری به شمار می­رود. از آنجایی که فاصله مالزی تا سنگاپور خیلی کم است پیشنهاد میکنم که حتما سری هم به کشور زیبای سنگاپور بزنید.

 

 

 

.

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن