بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66212
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 آبان 00 11:23 ق.ظ

چرا به فرمانیه لوکس ترین منطقه تهران گفته می گویند؟

ثلاث- فرمانیه بی شک جزو گرانترین مناطق تهران است. فرمانیه از جمله محلات زیبای شمیرانات و تجریش است. برخی معتقدند فرمانیه لوکس ترین منطقه تهران است، اما واقعا چرا این منطقه را لوکس ترین و گرانترین منطقه تهران می دانند؟

فرمانیه بی شک جزو گرانترین مناطق تهران است. فرمانیه از جمله محلات زیبای شمیرانات و تجریش است.  برخی معتقدند فرمانیه لوکس ترین منطقه تهران است، اما واقعا چرا این منطقه را لوکس ترین و گرانترین منطقه تهران می دانند؟ فرمانیه مرکز برج های لوکس و زیبا در تهران است. برج های لوکس فرمانیه جزو زیباترین برج های ایران هستند و از نطر امکانات در بالاترین مرتبه قرار دارند. وبسایت کوچه گرد به عنوان وب سایت تخصصی شهر تهران، این محله زیبا را به طور کامل معرفی کرده است که شما می توانید در مطلب معرفی فرمانیه با  این محله  به طور کامل آشنا شوید. با ما همراه باشید تا نگاهی به این محله زیبا و لوکس در شمال شهر تهران داشته باشیم و در ابتدا از تاریخچه این محله لوکس برلی شما خواهیم گفت ، چرا که داستان و تاریخچه این محله جزو داستان های زیبای تهران است.

 

تاریخچه ای از فرمانیه  

عبدالحسین میرزا فرمانفرما از ملاکان بزرگ زمان قاجار بود. عبدالحسین میرزا فرمانفرما در این منطقه صاحب روستایی بزرگ به نام‌ رستم آباد بود‌. روستای رستم آباد به دو بخش رستم آباد بالا و رستم آباد پایین تقسیم می شد. انچه ما امروز ان را به عنوان فرمانیه می شناسیم،  همان روستای رستم آباد بالا است. روستای رستم آباد بالا روستایی بسیار خوش آب و هوا بود که خانواده فرمانفرما آن را در تملک خود داشتند. عبدالحسین میرزافرمانفرما دارای چند همسر و فرزندان بسیار بود. او در اواخر عمر این دارایی ها را میان فرزندان خود تقسیم کرد. فرمانیه به نصرت فیروز رسید که فرزند ارشد از همسر اول فرمانفرما بود. نصرت فیروز اما،  پسری بسیار ولخرج بود و به همین دلیل ، پس از مدتی با از دست دادن اموال خود ، بدهی های بسیار زیادی به بار آورد و در این حین بود کا فرمانیه از دستان خاندان فرمانفرما خارج شد و بنیان محله ای گداشته شد که به نام خاندان فرمانفرما ، فرمانیه نام داشت.

 

چرا به فرمانیه منطقه ای لوکس گفته می شود؟  

املاک فرمانیه جزو گرانترین املاک شهر تهران هستند. خانه های مسکونی در این محله از موقعیت و قیمت خاصی در بین محله های شمال تهران برخوردار است. محله فرمانیه در کنار لیست بلندی از گرانترین محله های تهران مانند نیاوران ، اندرزگو ، قیطریه و دزاشیب قرار دارد. فرمانیه در کنار محله های گران  در کنار مراکز خرید بسیار لوکسی مانند مرکز خرید آرتیمس ، مرکز خرید کوه نور و مرکز خرید کوهستان قرار گرفته است. فرمانیه از طرفی دیگر با بهترین جاهای دیدنی در تهران مانند کات نیاوران،  پارک نیاوران،  پارک قیطریه و بازار تجریش مجاور است و همه این عوامل باعث شده است تا محله فرمانیه به نان محله ای لوکس شناخته شود.‌

 

برج های منطقه  فرمانیه   

فرمانیه جایگاه چندین برج لوکس است که هر کدام از این برج ها دارای شهرتی بسیار زیاد هستند‌. برج های فرمانیه همگی لوکس و زیبا بوده و امکانات بسیار زیادی را برای ساکنین خود فراهم کرده اند. بی دلیل نیست که  برج های فرمانیه جزو گرانترین برج های پایتخت هستند.

 

برج آسمان

برج آسمان فرمانیه جزو گرانترین برج های تهران است. برج آسمان دارای ۳۷ طبقه است و از این نطر پس از برج تهران بلندترین برج مسکونی تهران به شمار می رود. برج آسمان طراحی مختلطی از فضاهای مسکونی ، تجاری و اداری دارد که تمام این املاک جزو گرانترین ها در تهران هستند. امکانات برج فرمانیه در نوع خود بی نظیر هستند ، باشگاه ورزشی ، خانه کودک و فضاهای تفریحی برج آسمان همگی در نوع خود جزو بهترین ها هستند‌. ارتفاع برج آسمان فرمانیه یکصد متر است و پنت هاوس های آن بر فراز قیمت پنت هاوس های تهران است.

 

برج رولکس

برج رولکس فرمانیه هم مانند برج آسمان در بالاترین رده های قیمت برج های شهر تهران قرار دارد. برج رولکس فرمانیه دارای ۱۷ طبقه است. تعداد ۵۲ واحد مسکونی در این ۱۷ طبقه وجود دارد که همگی جزو بهترین واحدهای مسکونی منطقه قرار دارند. برخی از این برج ها  در اختیار افراد مشهور و سرشناس قرار دارد که در پنت هاوس های برج رولکس زندگی می کنند و این مورد نشان دهنده لوکس بودن برج رولکس فرمانیه است.

 

مراکز تفریحی فرمانیه   

مراکز تفریحی متعددی در مجاورت فرمانیه قرار دارد که همه این اماکن ، جزو بهترین مراکز تفریحی شهر تهران و منطقه شمیرانات هستند. این اماکن از جمله زیباترین مکان های تفریحی و گردشگری شهر تهران هستند.

 

 

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران از زیباترین کاخ های پهلوی و قاجاریه است. کاخ نیاوران دارای سه کاخ از زمان های مختلف است. کوشک احمد شاهی و کاخ صاحبقرانیه آثار به جا مانده از زمان قاجار هستند و کاخ نیاوران ، زیباترین کاخ زمان پهلوی است. کاخ نیاوران در شمال فرمانیه قرار دارد.  کاخ نیاوران امروز تبدیل به موزه ای زیبا شده است که در نوع خود بی نظیر است. در مجاورت کاخ نیاوران ، پارک نیاوران قرار دارد که این پارک نیز از نظر زیبایی جزو بهترین پارک های تهران است.

 

میدان تجریش

فاصله فرمانیه تا مجموعه میدان تجریش بیش از چند دقیقه نیست و به همین دلیل این محله دسترسی بسیار خوبی را به میدان تجریش دارد. میدان تجریش مجموعه ای از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری شهر تهران را در کنار خود دارد. بازار تجریش ، تکیه بزرگ تجریش ، پاساژ قائم ، بازار تره بار تجریش و بارگاه مقدس امامزاده صالح تجریش از اماکن دیدنی میدان تجریش است. اگر دلتان برای سمنوی عمه لیلا و زیارت امامزاده صالح و بازار گردی و عطر ادویه تنگ شد ، همگی را می توانید در میدان تجریش ببینید و درست به همین دلیل است که میدان تجریش یکی از پر رفت و آمد ترین میدان های شمیرانات است.

 

در این مطلب با بسیاری از موارد درباره محله فرمانیه  اشاره کردیم. بازارهای بسیار خوب ، برج های لوکس ، بهترین مراکز تفریحی و قرار داشتن در بین گرانترین محله های تهران ، فرمانیه را به یکی از لوکس ترین و گرانترین محله های تهران تبدیل کرده است کا قیمت خانه و آپارتمان های آن در بلندترین قله های قیمت خانه ها و املاک تهران قرار دارند. این شرایط باعث شده است که بسیاری اعتقاد داشته باشند ، فرمانیه لوکس ترین محله تهران است.

 

منبع: وبسایت کوچه گرد

www.kochegard.ir

 

.

 

 

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن