بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61225
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 22 مرداد 99 4:07 ب.ظ

بهترین زمان سفر به قشم

ثلاث- جزایر جنوبی کشور یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری‌ هستند. جزایری که هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارند و هم مراکز خرید آنها شناخته شده و معروف است.

جزایر جنوبی کشور یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری‌ هستند. جزایری که هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارند و هم مراکز خرید آنها شناخته شده و معروف است. قشم یکی از این جزایر محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته محبوبیت بالایی پیدا کرده و سالانه مسافران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند. علاوه‌بر مسافرت‌های فردی، تور قشم ارزان هم جز تورهایی‌ است که طرفداران زیادی دارد.

اما برای سفر به جنوب کشور و به‌ویژه جزیره‌ قشم چه فصلی از سال مناسب است؟ این موضوع را باید با توجه به این موضوع بررسی کرد که به چه منظوری به قشم سفر می‌کنید؟ قصد بازدید و گردشگری دارید؟ یا به قصد خرید، راهی قشم شده‌اید؟

 

.

فصلی برای گردش

آ‌ب‌وهوای قشم در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان برای گردش بسیار مناسب است. البته باز هم این آ‌ب‌وهوا ارتباط نزدیکی با مدل و هدف سفر شما دارد. اگر به قصد گردش می‌روید و می‌خواهید که در چادر مسافرتی اقامت داشته باشید، باید به این نکته توجه کنید که در ماه‌های دی و بهمن دمای هوای قشم پایین می‌آید و احتمال بارش باران هم وجود دارد. بنابراین قبل از سفر در زمستان حتما وضعیت آ‌ب‌وهوا را چک کنید. اگر با تور قشم به این جزیره می‌روید، با این مسائل درگیر نیستید؛ زیرا مکان اقامت شما از قبل شناسایی و انتخاب شده است. هوای قشم در پاییز شرایط ایده‌آلی دارد. ازطرفی در این فصل، با شلوغی و تراکم جمعیتی که در زمستان و نزدیک به عید به جزیره سفر می‌کنند، مواجه نمی‌شوید. چون قشم در ماه‌های آخر سال و به‌ویژه تعطیلات نوروز یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ا‌ست و در این بازه زمانی علاوه‌بر تعطیلات، آ‌ب‌وهوای جزیره در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. در این زمان جشنواره‌ها و رویدادهای فراوانی برگزار می‌شود که عامل جذب هرچه بیشتر مسافران است.

سفر نوروزی به قشم

از جذابیت‌های سفر به قشم در نوروز می‌توان به رقص‌های محلی، مراسم نمایشی شوشی، مسابقات قایق‌رانی، قایق‌های پارویی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، بازدید از نخلستان‌ها و جشنواره‌های موسیقی اشاره کرد. جزیره‌ قشم به‌دلیل فرهنگ خاص و آداب‌ورسوم جذابش برای مردمان دیگر مناطق ایران جاذبه‌های ویژه‌ای دارد.

اگر قصد سفر به قشم در تعطیلات نوروز را دارید، به این نکته توجه داشته باشید که بلیط هواپیما یا قطار با سرعت بالایی به‌پایان می‌رسد. شما حتما باید با بالاترین سرعت عمل‌تان برای تهیه بلیط و تور قشم اقدام کنید.

 

فصلی برای خرید

امکان دارد شما به قصد گردشگری راهی جزیره‌ قشم نباشید و هدفتان از این سفر فقط خرید از بازارها و پاساژهای جزیره‌ قشم باشد. دراین‌صورت باید فصل دیگری را برای سفر به جزیره انتخاب کنید؛ زیرا طبیعتا در فصل‌های سرد و حضور جمعیت زیاد مسافران، خرید چندان به‌صرفه نیست. برای یک خرید مقرون‌به‌صرفه از جزیره‌ قشم باید گرمای هوا را تحمل کنید. متوسط دمای قشم در گرم‌ترین زمان سال یعنی اوایل تیر تا ماه مرداد بین ۳۴ تا ۳۸ درجه‌ سانتیگراد است. به‌همین خاطر تعداد مسافران قشم در این ماه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین قیمت اجناس و پوشاک هم پایین می‌آید و فروشندگان تخفیف‌های بیشتری روی محصولات‌شان اعمال می‌کنند. قشم برای خرید انواع کالاها مناسب است. مراکز خرید درگهان یکی از پرترددترین مراکز خرید در منطقه به‌شمار می‌آید و تنوع اجناس در این بازارها بالا است. اگر سفر در فصل گرم شما را اذیت نمی‌کند، با بلیط‌های ارزان و لحظه آخری به این جزیره‌ زیبا سفر کنید و خریدهایتان را انجام دهید.

 

» اگر قصد سفر به مشهد را دارید این مقاله را بخوانید : همه چیز درباره مسجد گوهرشاد مشهد  « 

 

قبل از سفر به این نکته هم توجه داشته باشید که برای خرید چه کالایی به قشم سفر می‌کنید. با اطلاع از این موضوع می‌توانید مکان‌های مناسب و قیمت‌های مناسب‌تر را بشناسید و برنامه‌ خریدتان را پیش ببرید.

فصلی برای شنا

تابستان علاوه‌بر فصل مناسب خرید، فصل مناسبی برای شنا است. اگر قصد لذت از ورزش‌های آبی و شنا در آب‌های خلیج‌فارس را دارید، در فصل‌های بهار و تابستان به قشم سفر کنید. فصل پاییز و زمستان آب دریا هم سرد می‌شود و به‌هیچ‌وجه فصل مناسبی برای شنا و قدم‌زدن در ساحل نیست. پارک زیتون، مجتمع تفریحی ساحل طلایی، سواحل روستای کانی و دیگر سواحل جزیره مکان‌های مناسبی برای شنا هستند. البته قبل از اینکه برای پریدن در آب آماده شوید، از محلی‌ها و بومیان منطقه اطلاعاتی درمورد ساحل به‌دست آورید. آ‌ب‌وهوای قشم از اوایل فروردین تا پایان شهریور برای شنا مناسب است و هرچه به‌سمت فصل پاییز می‌رویم، دمای آب کاهش پیدا می‌کند.

قشم جزیره‌ای با قدمت بالا و جاذبه‌های گردشگری فراوان است و در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد. بهتر است قبل از تهیه بلیط و برنامه‌ریزی، هدفتان از این سفر را مشخص کنید تا در بهترین زمان ممکن سفرتان آغاز شود. اگر با تور قشم قصد سفر به جزیره را دارید، اطلاعات لازم از برنامه‌های روزانه‌ تور داشته باشید و حتما پیش از سفر در مورد مکان‌های دیدنی و شگفت‌انگیز جزیره جستجو کنید.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن