بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58666
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 بهمن 98 9:22 ب.ظ

جاذبه های دیدنی در کوش آداسی ، مارماریس و بدروم

ثلاث-  یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی و تفریحی در کوش آداسی پارک ملی دلتای آیدین است که به آن بیوک مندرس نیز می گویند. در این پارک طبیعی تمامی عوامل جغرافیایی اعم از نئولوژیک و بیولوژیک دست در دست هم داده اند تا خالق بی نظیر ترین جاذبه طبیعی در سراسر این کشور باشند.

 

پارک ملی دلتای آیدین  Aydin Delta National Park

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی و تفریحی در کوش آداسی پارک ملی دلتای آیدین است که به آن بیوک مندرس نیز می گویند. در این پارک طبیعی تمامی عوامل جغرافیایی اعم از نئولوژیک و بیولوژیک دست در دست هم داده اند تا خالق بی نظیر ترین جاذبه طبیعی در سراسر این کشور باشند.

این پارک زیبا در تور کوش آداسی سفر باتو ، مابین دو منطقه ی سکه و کوش آداسی قرار گرفته است. و از نظر مردم بسیار مقدس می باشد . باستان شناسان قدمت آن را در قرن های هشتم تا نهم  میلادی می دانند

آدالند  Adaland

به گزارش سفر باتو ، منطقه تفریحی و بسیار پر طرفدار آدالند در شش کیلومتری پارک آکوا فانتزی و کوش آداسی قرار گرفته است  که با امکانات تفریحی بسیار و همچنین نمایش سرگرم کننده دلفین ها مورد علاقه گردشگران می باشد.

دیدایما  Didyma

منطقه تاریخی و باستانی دیدایما شگفتی های بسیار بعد از بنای دلفی یونان به عنوان دومین تالار مذهبی مهم و بزرگ در جهان باستان شناخته شده است. در این مکان شاهد تمدن هلینمی ها خواهید بود که آثار بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار گذارده اند . گفتنی است این شهر پر رونق و مشهور درست از زمان حکومت کنستانتین رو به افول رفت.

گوورجین آداسی از جاذبه گردشگری کوش آداسی Guverjin Adasi

این بنای تاریخی در قرن نوزدهم  میلادی، و در زمانی که قیام مورا از طرف عثمانیان صورت گرفت، برای حفاظت و دیده بانی از شهر ساخته شد و اکنون با مناظر دیدنی و جاذبه های فراوان مورد توجه گردشگران است .

 جاذبه های دیدنی در شهر مارماریس

– سواحل زیبای مارماریس

 

شهر مارماریس و تور مارماریس  از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای برخوردار است که از نظر گردشگران تا حدودی پنهان مانده و همین امر سبب شده این شهر ساحلی مکانی خلوت و پر ارامش برای گذران تعطیلات تابستانی باشد.

سواحل شنی همراه با آفتاب داغ تابستانی در کنارآب های زلال و امن همگی این منطقه را به مکان ایده ال برای گردشگران اروپایی تبدیل نموده است . همچنین گفتنی ست وجود رستورانهای بین المللی و کافه های ساحلی به جذابیت این مکان افزوده است . این سواحل از مرکز شهر مارماریس تا منطقه ایجملر ادامه می یابند .

۲- پارک های آبی مارماریس

شهر ساحلی مارماریس دارای پارک های آبی متعددی است که امکان تفریح و هیجان را فراهم آورده است . اگر در مارماریس به دنبال مکان امنی برای گذران روزی شاد در کنار خانواده هستید پارکهای آبی مارماریس را فراموش نکنید.

۳- قلعه و موزه ی مارماریس

قدمت این قلعه ی تاریخی به ۱۰۴۴ پیش از میلاد مسیح باز می گردد. بازدید از این مکان بسیار مورد علاقه گردشگران و تاریخ دوستان است. در اطراف این قلعه مناظر زیبای طبیعی را شاهد خواهید بود.

 

۴- دالیان

منطقه زیبای دالیان با جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر بفرد مورد توجه گردشگران بسیاری است. دالیان درست جایی است که دریا به دریاچه می پیوندد و مناظر دیدنی آن به خصوص از بالای شهر لذت بخش است . جاذبه های دیدنی فراوان نظیر ساحل ایزتوزو ،حمام گل، کارِتاکارِتاس و شهر باستانی کائونوس این منطقه را به مکان شگفت انگیز تبدیل نموده است .

همچنین با استفاده از قایق می توانید گردشی یک روزه را در این مکان تجربه نمایید.

۵- ایجمِلِر

این اقامتگاه تفریحی و ساحلی در فاصله ی هشت کیلومتری از مارماریس قرار گرفته است . که با اقامتگاهها و هتل های بی نظیر همچنین طبیعت دل انگیز به مکانی دنج و خلوت تبدیل شده است.

۶- تورونج

اقامتگاه ساحلی تورونج در بیست کیلومتری مارماریس قرار دارد. این ساحل دنج و امن یکی از مکانهای  فوق العاده برای شنا و تفریحات آبی است. این منطقه تورنوج با قرار گرفتن در میان تپه های جنگلی چشم اندازهای بی نظیری را پیش رویتان قرار می دهد .

جاذبه های دیدنی شهر بدروم

قلعه سنت پیتر  St Peter’s Castle

این اثر تاریخی شگفت انگیز  در جنوب غربی این شهر قرار دارد که در سال ۱۴۰۲ میلادی در طول جنگ های صلیبی در قرون وسطی ساخته شد .

این بنای تاریخی از گذر زمان جان سالم به در برده و امروز رده پای  تاریخ و تمدن و فرهنگ این کشور در آن به چشم می خورد. اغلب اشیاء نگهداری شده در این موزه از زیر خاکهای همین منطقه بیرون کشیده شده است

گفتنی است مناظر اطراف این قلعه بسیار دیدنی است و نمایی بسیار زیبا از تپه های جنگلی و دریا را با هم دارد   .

موزه باستان شناسی زیر آب Museum of Underwater Archaeology

موزه باستان شناسی تور بدروم  زیر آب اشیاء با ارزشی را از آبهای این منطقه بیرون کشیده و به نمایش گذارده است که بسیار جذاب و دیدنی است . محل این موزه در قلعه سنت پیتر واقع شده است که خود این قلعه بسیار دیدنی است .

سکه و جواهرات ، کشتی های شکسته، بطری های شیشه ای، سنگ های قیمتی از جمله اشیاء گردآوری شده در این مکان است .

که قدمت برخی از انان به عصر برنز و قرون سیزدهم تا شانزدهم میلادی باز می گردد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن