بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58826
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 24 بهمن 98 10:09 ب.ظ

همایش سالانه مدیران و سرپرستان مدارس نمونه و شبانه روزی استان بوشهر برگزار شد

ثلاث-همایش مدیران مدارس نمونه دولتی استان بوشهر در راستای اجرایی نمودن شیوه نامه کیفیت بخشی به این مدارس برگزار شد.


این همایش در راستای اجرایی نمودن شیوه نامه کیفیت بخشی به این مدارس با حضور درتاج معاون آموزش متوسطه ، حسین آبادی رییس اداره آموزش متوسطه نظری و کارشناسان آموزش متوسطه نظری,وتعداد ۶۰ نفر از مدیران و سرپرستان مدارس نمونه و شبانه روزی استان و اعضای دبیرخانه استانی کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی اداره کل در دبیرستان نمونه شبانه روزی دخترانه حدیث شهرستان بوشهر با محور بررسی آسیب ها، چالش ها ،تهدیدها و فرصت های فراروی مدارس نمونه و شبانه روزی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مسائل و مشکلات فراروی مدارس شبانه روزی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیران مدارس شبانه روزی استان به بیان چالش ها و تنگناهای موجود مدارس شبانه روزی در زمینه امورمالی ، امور اداری و آموزشی ، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و همچنین کمبود نیروی انسانی ، مشاور متخصص تندرستی و سلامت دانش آموزان پرداختند.

در ادامه حسین آبادی رییس اداره آموزش متوسطه نظری استان با ارائه راهکارهای متناسب با وضعیت موجود با نگاه به طرح‌های خوداتکایی ،مهارت آموزی و استفاده حداکثری از منابع برون سازمانی ازجمله مشارکت های مردمی و خیرین بومی /محلی و نیز رایزنی با سازمان ها و نهادهای مختلف جهت برون رفت از وضعیت موجود و اداره مدارس پرداخت.

سپس با تحلیل جامعی از عملکرد مدارس نمونه و شبانه روزی استان ، هدف گذاری استان را جهت دست یابی به چشم انداز تعریف شده با توجه به میانگین کشوری مدارس خاص و شبانه روزی تشریح کردند.

درتاج معاون آموزش متوسطه استان با تاکید بر کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی با عنایت به فلسفه وجودی چنین مدارسی اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به آزمون ورودی مدارس نمونه ، بر لزوم وجود رشته های متناظر مدارس نمونه در مدارس عادی شهرستان/منطقه محل استقرار مدارس نمونه تاکید کردند.

در ادامه همایش و در نوبت عصر کارگاهی توسط خانم دکتر حسینی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جهت همکاران تشکیل گردید و یکی از راهکارهای مفید جهت جلوگیری از اسیب اجتماعی در مدارس شبانه روزی را تجربه گردانی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه روزی دانستند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن