بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59575
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 24 فروردین 99 3:29 ب.ظ

خبرنگار و فعال اجتماعی

مسولین استان بوشهر هوشیارباشند،فاجعه‌ای خطرناک در راه استان/چرخ اقتصاد مهم است اما سلامت مردم مهمتر!

ثلاث-در سایه غفلت مسولان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر محدویت‌های پروازی فرودگاه عسلویه برداشته و همچنین شاغلین شرکت‌‌های مستقر در منطقه از شهرستان‌های آلوده خود در حال بازگشت به محل کار خود هستند.

به گزارش ثلاث-درحالی که تقریبا سراسر کشورایران درگیرویروس منحوس کرونا شده است واین ویروس باعث شد تمامی مشاغل پرخطر و همچنین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و.. تعطیل شود.

در برخی از شهرستان‌ها و استان‌های کشور مسولان و همچنین مردم به ویژه نیروهای بسیجی و هلال احمر اقدام به بستن ورودی‌های شهرستان‌ها و همچنین تب سنجی شهروندان کردند.

پس از گذشت چندهفته از ورود این ویروس به کشور تمامی استان‌ها آلوده شده‌اند اما استان بوشهر بعد از یک ماه از حالت سفید خارج شد و به این ویروس آلوده شد ، اولین افرادی که آزمایش آن‌ها در استان مثبت اعلام شد غیربومی بودند و یا به استان‌‌های آلوده سفر کرده بودند.

مردم استان بوشهر به ویژه شهرستان‌های جنوب استان در پیشگیری از ورود کرونا به شهرستان خود خیلی خوب عمل کرده‌اند و توانستند تا چندهفته بعد از ورود این بیماری به استان بوشهر در وضعیت سفید بمانند اما متاسفانه با توجه به اینکه تاسیسات صنعت نفت و‌گاز در این شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های کنگان و عسلویه مستقر است و افراد غیربومی ساکن در این مناطق زیاد هستند با رفت و آمد این افراد به استان‌های خود باعث شد تا این شهرستان‌ها هم از وضعیت سفید خارج شوند و طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ۲۳ نفر است‌ که این آمار کمی نیست.

اما باتوجه به این آمار اعلام شده و نگرانی‌های مردم این شهرستان‌ها نگرانیِ دیگری نیز بر این نگرانی‌ها افزوده شده و آن هم این است که محدودیت‌های پروازی فرودگاه عسلویه برداشته و همچنین شرکت‌های مستقر در منطقه از شاغلین این شرکت‌ها که به استان‌های خود رفته‌اند درخواست کردند تا به محل کار خود بازگردند و این خود می‌تواند در افزایش و رشد سرعت شیوع کرونا در این شهرستان‌ها افزایش یابد.

مسولین به فکر باشند قبل از اینکه شاهد فاجعه در جنوب استان باشیم/شهرستان‌های جنوبی از امکانات درمانی خوب برخوردارنیستند

هم اکنون از ۲۳ بیمار کرونایی جنوب استان، ۱۷ نفر آنان یا شاغلین شرکت ها هستند یا با شاغلین شرکت ها که ناقل کرونا بوده اند در ارتباط بوده اند. در حالی شرکت های مستقر در کنگان و عسلویه فعال شده اند که دفاتر آنان در تهران تعطیل است!!؟ در صورتیکه فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های شرکت ها در کنگان، عسلویه،جم ودیر اعمال نشود با توجه به زیرساختهای ضعیف درمانی و ساکن بودن کارکنان در شهرهای ذکر شده، وضعیت بحرانی در منطقه شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن