بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60121
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 27 اردیبهشت 99 4:09 ب.ظ

سلامت دهان و دندان در اپیدمی کروناویروس؛

مدیریت آسیب های دهان و دندان در موارد غیراورژانسی

ثلاث-توصیه شده است که حین پاندمی کووید- ۱۹ خدمات رایج دندانپزشکی به تعویق افتد و فعالیت ها فقط به موارد اورژانس محدود شود. موارد زیر شامل موقعیت هایی هستند که نیاز به درمان اورژانس ندارند و می توانند از راه دور کنترل شوند:


دندان شیری یا دائمی که دارای پانسمان موقت است: در این شرایط اگر پانسمان از حفره جدا شده است، توصیه می شود تا بعد از صرف هر وعده غذایی با استفاده از مسواک، به دقت حفره دندانی تمیز شود تا از شروع درد جلوگیری شود. پیشنهاد می شود تا از مصرف غذاهای خیلی داغ یا سرد خودداری شود.

اگر فرد بین جلسات درمان ریشه است و پانسمان او جدا شده است:توصیه می شود تا حفره دندانی با یک سرنگ بدون سوزن حاوی محلول آب اکسیژنه یا دهانشویه کلرهگزیدین (با مشورت دندانپزشک و طبق دستور کارخانه) شست و شو داده شود. در طول صرف غذا نیز گلوله پنبه ای در حفره قرار داده شود.

در التهاب لثه اطراف ریشه مزمن (پریودنتیت پری اپیکال مزمن): در این حالت ممکن است هنگام جویدن درد ایجاد شود. برای کنترل موقتی علائم، تجویز آنتی بیوتیک و مسکن توصیه می شود. در این مورد باید از دندانپزشک نوع دارو را برحسب سن پرسید و در صورت نبود دسترسی به دندانپزشک، می توان نظر پزشک عمومی را جویا شد. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری شود.

در شرایط تاخیر در افتادن دندان شیری و همزمان با رویش دندان دائمی زیرین: در این حالت کودک را به جویدن خوراکی های سفت مانند میوه خام تشویق کنید.

التهاب لثه رویشی دندان اولین آسیاب دائمی همراه با تورم، درد و قرمزی لثه در پشت دندان در حال رویش است: این وضعیت، کودکان با میانگین سنی ۶ تا ۷ سال را درگیر می کند. توصیه ای که لازم است والدین بدانند این است که از سواب های تمیز کننده برای از بین بردن باقی مانده مواد غذایی در شیار لثه بین دندان و لثه استفاده کنند و به کمک شست و شوی دهان با استفاده از دهانشویه یا آب نمک، التهاب و درد را کاهش دهند

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن