بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60300
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 13 خرداد 99 11:07 ب.ظ

شیخ خلیل افرا سیاست‌های تبعیض نژادی در آمریکا را محکوم کرد

ثلاث-عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر سیاست‌های تبعیض نژادی در آمریکا را محکوم کرد.


شیخ خلیل افرا ضمن محکوم کردن سیاست‌های تبعیض نژادی آمریکا گفت: در حقیقت حقوق بشر دستاویزی برای بهره‌برداری‌های سیاسی آمریکا و دولت‌های غربی است.

شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و رئیس هیئت افتا و شورای پاسخگویی به مسائل شرعی اهل سنت استان بوشهر، ضمن ابراز تأسف از قتل سیاه‌پوستان و سیاست‌های تبعیض نژادی در آمریکا آن را محکوم کرد.

وی گفت: آنچه که شاهد آن هستیم، مسئله حقوق بشر است که دولت آمریکا و کشورهای غربی آن را دستاویزی برای بهره‌برداری‌های سیاسی قرار داده‌اند و در حقیقت همین کشورهای مدعی، ناقضین اصلی حقوق بشر هستند و هر جا جرم و جنایت و ظلم و ستم دیده می‌شود سایه شوم آنان به‌روشنی و به‌وضوح مشاهده می‌شود.

امام‌جمعه موقت اهل سنت کنگان تبعیض نژادی  و فرهنگی را ناشی از نگاه سلطه‌جویانه و استعمارگرانه دانست و گفت: در قرون گذشته در آمریکا با بردگان و سیاهان به شکلی کاملاً غیرانسانی برخورد می‌شده است. برده‌داری در آمریکا مسئله‌ای نژادمحور است و باعث سلب آزادی سیاهان شد. یهودیان نیز خود را نژاد برتر و دوستان خاص و فرزندان خدا می‌دانند بنابر آیات قرآن بنی‌اسرائیل که از دوازده قبیله تشکیل می‌شد هر کدام از این قبایل خود را برتر از دیگران می‌دانست و دیگری را پست به‌شمار می‌آورد.

شیخ خلیل افرا اسلام را دین برابری و برادری خواند و گفت: جهانی بودن دین اسلام و تعلق نداشتن به یک سرزمین و یک نژاد خاص آشکارترین دلیل بر عدالت‌محوری و یکسان‌نگری به تمامی آحاد بشر است همه انسان‌ها بدون تبعیض به یک دین واحد دعوت شده‌اند و اسلام بین تمامی انسان‌ها از هر رنگ و نژادی پیوند برادری و برابری برقرار کرد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت یادآور شد: همه ما چه سیاه و چه سفید چه زن و چه مرد، چه فقیر و چه غنی در اسلام در برابر پاداش‌ها و کیفرهای الهی برابرند و تبعیض میان هیچ طبقه و قشر خاصی وجود ندارد.

محقق و پژوهشگر اهل سنت تأکید کرد: خداوند همه نعمت‌ها را تحت اختیار تمام انسان‌ها و آحاد بشر به‌طور یکسان قرار داده است و هیچ‌گونه امتیاز و تبعیض میان انسان‌ها قرار نداده است؛ لذا برخورداری از آنچه در زمین است حق تمام انسان‌ها بوده و محروم کردن عده‌ای تحت هر عنوان، زیر پا گذاشتن قانون طبیعی و الهی است.

رئیس هیئت افتای اهل سنت استان بوشهر با اشاره به اینکه اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران در آزادی کامل زندگی می‌کنند اظهار کرد: مردم با فرهنگ ایران‌زمین در طول تاریخ مهد و خاستگاه بردباری، همزیستی مسالمت‌آمیز و تنوع قومی و دینی بوده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی تقریباً تمامی مذاهب و ادیان الهی را همواره در آغوش پرمهر خود جای داده است و این فرهنگ کهن و ریشه‌دار، از خصایل بارز ایرانیان است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن