بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60277
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 12 خرداد 99 12:35 ب.ظ

روش سیاسی امام(ره) برخاسته از ایمان و معرفت عمیق دینی و الهی بود

ثلاث-عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: خط مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی همان خط امام است و تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی فصل الخطاب قراردادن خط مشی رهبری در همه امور کشور است.


شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و رئیس هیئت افتاء و شورای پاسخگویی به مسائل شرعی اهل سنت استان بوشهر ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت ۱۵ خرداد، ویژگی‌ها ‌و ‌شخصیت‌ فردی ‌و ‌معنوی امام را مورد بررسی قرار داد و گفت: اگر بخواهیم فردی چون امام خمینی (ره) را بشناسیم، باید به ابعاد گوناگون شخصیتی و سبک و سیره زندگی ایشان و جنبه‌های عرفانی، فقهی، فلسفی، سلوک اجتماعی و خانوادگی ایشان را مورد توجه قرار بدهیم.

وی شیوه سیاسی امام را برگرفته از ایمان ایشان دانست و گفت: از آنجا که روش سیاسی امام (ره) برخاسته از ایمان و معرفت عمیق دینی و الهی بود، شیوه رهبری ایشان نیز از ویژگی‌های منحصربفردی برخوردار بود.

وی گفت: امام خمینی (ره) مطیع خداوند بود هرچه می‌گفت عمل می‌کرد و فقط رضای خدا را در نظر می‌گرفت، موضع‌گیری‌ها و فرمایشات ایشان برای خدا بود. این‌طور نبود دستور بدهد دیگران عمل کنند اما خودش عمل نکند.

امام‌جمعه موقت اهل سنت کنگان اعتقاد امام به وحدت را از مهم‌ترین شاخصه‌های رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب ضعف تلقی کرده و وحدت جهان اسلام برای حضرت امام آرمانی بزرگ محسوب می‌شد. ایشان درد و ضعف ملت را در تفرقه بیان می‌کرد و مجد و عظمت را در وحدت و همدلی می‌دانست.

شیخ خلیل افرا با توجه به خط و مشی فکری و سیاسی انقلابی معمار کبیر انقلاب متذکر شد: خط معمار کبیر انقلاب نباید گم شود با شناخت خط و مشی و شناخت شاخصه‌های فکری و سیاسی امام راه امام گم نخواهد شد.

افرا با بیان اینکه خط مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی همان خط امام است، تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، فصل الخطاب قراردادن خط مشی رهبری در همه امور کشور است.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن