بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60452
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 22 خرداد 99 11:45 ب.ظ

تسهیل شرایط خانه دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن

ثلاث- رئیس اداره راه و شهرسازی کنگان دیر جم و عسلویه گفت: تمامی متقاضیانی  که در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نمودند و واجد شرایط تشخیص داده شدند امیدواریم با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید و با حذف کارگزار از شرایط کلی  و بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن که میتواند همراه  با کاهش هزینه‌های ساخت باشد امکان خانه دار شدن واجدان این طرح در شهرستانهای کنگان دیر و عسلویه فراهم اید.

 

جاسم رستگار رئیس اداره راه و شهرسازی کنگان دیر جم و عسلویه گفت: تمامی متقاضیانی  که در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نمودند و واجد شرایط تشخیص داده شدند امیدواریم با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید و با حذف کارگزار از شرایط کلی  و بهره مندی از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن که میتواند همراه  با کاهش هزینه‌های ساخت باشد امکان خانه دار شدن واجدان این طرح در شهرستانهای کنگان دیر و عسلویه فراهم آید.

وی افزود: پیش از این راه و شهرسازی زمین را به بنیاد مسکن  به عنوان کارگزار واگذار می‌کرد تا  با آورده واجدان شرایط و تسهیلات یکصد میلیونی امکان خانه دار شدن افراد را فراهم آورد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کنگان دیر جم و عسلویه عنوان کرد: ملاحظات کارگزار برای احداث واحدهای مسکونی باعث افزایش هزینه‌های ساخت بود و معمولا افراد از این افزایش هزینه‌ها ناراضی بودند.

رستگار ادامه داد: در شیوه‌نامه جدید  راه و شهرسازی با درخواست متقاضیان  زمین را مستقیما و بصورت اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی به افراد به صورت گروهی  واگذار می‌کند و علاوه بر آن برای هر واحد مسکونی یکصد میلیون تومان وام با بهره ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: هر پلاک زمین به مساحت تقریبا۲۰۰متر مربع به گروههای ۶ نفره واگذار می‌شود و افراد می‌توانند در گروه‌های ۶ نفره زمین و تسهیلات را دریافت کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کنگان دیر جم و عسلویه  گفت: با حذف کارگزار و ساخت واحدهای مسکونی توسط ذی نفعان تصور می‌کنیم هزینه‌های اضافی از بین رفته و افراد می‌توانند با هزینه کمتر ساخت واحدهای مسکونیشان را مدیریت کنند.

رستگار افزود: خودمالکانی که داری زمین شخصی و واجد شرایط تشخیص داده شدند  نیز می‌توانند در این طرح از تسهیلات یکصد میلیونی طرح اقدام ملی مسکن برخوردارگردندلازم بذکرست دراین طرح تخفیف‌های پنجاه درصد عوارض پروانه ساختمان ونظام مهندسی ازطرف  شهرداریها و نظام مهندسی اعمال خواهدشد.

وی گفت: افراد واجد شرایط که درمرحله اول و دوم  تشخیص داده شدند و تمام مدارک درخواستی در سامانه بارگذاری نمودند می‌توانند در اسرع وقت به اداره راه وشهرسازی شهرستان تابعه مراجعه کنند.

رستگار اضافه کرد:  امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و با تسهیل شرایط، مردم از این طرح در شهرهای کنگان‌،بنک ،دیر آبدان ،بردخون و عسلویه استقبال کنند و بتوانیم گامی در جهت خانه‌دار شدن همشهریان برداریم

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن