بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61513
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 شهریور 99 6:05 ب.ظ

کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم تحریر در بوشهر/ احتمال تعطیلی نوشت افزار‌ها بالا گرفت

ثلاث-رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌تحریر بوشهر از کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم تحریر در بوشهر و احتمال تعطیلی نوشت‌افزارها خبر داد.


علیرضا مخبر بوشهری با بیان اینکه آموزش‌وپرورش به جای حمایت از کارآفرینی و اشتغال پایدار در صدد افزایش درآمدزایی است، اظهار داشت: درحالی‌که کرونا باعث رکود تاریخی بر بازار نوشت‌افزار کشور شده است و در پی سردرگمی والدین و مدارس از شیوه تدریس و درس‌خواندن دانش‌آموزان، بازار نوشت‌افزار کشور در ماه اخیر در بی‌ثباتی به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌تحریر و کتاب‌فروشان ادامه داد: در شش ماه اخیر تعطیلی بی‌سابقه‌ای بین فروشگاه‌های نوشت‌افزار رخ‌داده که انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به بهار علم و دانش بتوان مانع از ضرر و زیان به آنها شد اما برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر حمایت از بخش خصوصی، وزارت آموزش‌وپرورش حتی توزیع کتب درسی را از واحدهای صنفی گرفت تا سود ناچیز این کار به جیب مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش برود.

این مقام مسؤول ابراز داشت: برگزاری مجازی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه در بسیاری از مناطق، بازار فروش نوشت‌افزار را به کسادی کشانده و عرضه نوشت‌افزار را با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه کرده است. یکی از علل این کاهش عرضه، بلاتکلیفی در نحوه‌ی تحصیل در سال جدید است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف مرکز استان بوشهر افزود: به دلیل بلاتکلیفی خانواده‌ها و باتوجه‌به صحبت‌های ضدونقیضی که درباره‌ی بازگشایی مدارس بیان می‌شود، استقبالی برای خرید نوشت‌افزار وجود ندارد و واحدهای صنفی عرضه این کالاها امید چندانی به آینده شغلی خود ندارند.

وی با اشاره به افزایش قیمت این کالا در مقایسه با سال گذشته گفت: قیمت‌ها حدود چهل درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌تحریر و کتاب‌فروشان شهرستان بوشهر بیان کرد: خرید نوشت‌افزار برخلاف سال‌های قبل با حرکت کند در حال انجام است و واحدهای صنفی بسیار خلوت هستند. به‌نحوی‌که بوی بهار علم و دانش به مشام بازاریان و مردم نمی‌رسد و قیمت‌ها حدود چهل درصد افزایش داشته است.

مخبر بوشهری مهم‌ترین مشکل صنف نوشت‌افزار را گرانی و عدم برنامه‌ریزی مناسب مسؤولان بیان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد رقابت نهادهای دولتی با بازار هستیم. در آستانه نوروز ادارات دولتی و غیردولتی نمایشگاه‌های متعدد برگزار می‌کنند. در آستانه مهرماه مدارس نمایشگاه فروش لوازم‌تحریر برپا می‌کنند عزمی در مدیریت کلان برای حمایت از کار و کسب رسمی وجود ندارد.

وی افزود: باتوجه‌به شکنندگی فعالیت صنفی و ازبین‌رفتن جاذبه‌های کار و کسب در چند ماه اخیر به دلیل بروز ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده تا پنجاه‌درصد فعالان صنف نوشت‌افزار از گردونه رقابت بیرون بروند./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن