بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61668
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 24 شهریور 99 1:59 ب.ظ

اجرای مدیریت پسماندها در اسکله ها ضروری است

ثلاث-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نظارت بر پسماند‌ها در اسکله‌ها و بنادر استان امسال به طور جدی آغاز از متولیان اسکله‌های صیادی و تجاری درخواست شده است.


فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: مدیریت پسماند‌ها در راستای جلوگیری از ورود پسماند‌ها به اکوسیستم‌های آبی نظیر رودخانه ها، تالاب‌ها و دریا ضروری است.

او ادامه داد: ورود پسماند‌ها موجب آلودگی اکوسیستم‌ها و آسیب جدی به زیستگاه‌ها می‌شود و امروزه ورود پسماند‌ها به دریا‌ها یکی از مهمترین منابع آلوده کننده است که اثرات نامطلوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در جهت مدیریت صحیح انواع پسماند‌ها اعم از خانگی و صنعتی نظارت‌های لازم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر وفق قانون مدیریت پسماند‌ها انجام می‌گیرد .

قلی‌نژاد عنوان کرد: نظارت بر پسماند‌ها در اسکله‌ها و بنادر استان در سال ۹۹ به طور جدی آغاز و اسکله‌ها مورد بازدید و از متولیان اسکله‌های صیادی و تجاری درخواست شده است که برنامه مدیریت پسماند‌های خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلان کنند، زیرا پاکیزگی اسکله‌ها علاوه بر جلوگیری از ورود پسماند‌ها به دریا، به دلیل ضرورت رعایت بهداشت مواد غذایی ضروری است.

در سال ۹۹ اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کلیه بنادر و اسکله‌ها درخواست کرده است که مدیریت اصولی پسماند‌ها را با جمع آوری و انتقال پسماند‌ها به محل‌های مطلوب اجرایی کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن