بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61905
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 11 مهر 99 11:08 ب.ظ

دکتر احمدی در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان :

طرح های خلاقانه و نو برای حمایت از نیازمندان ارائه شود / فعالیت های کمیته امداد رسانه ای شود

ثلاث – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در نشست با نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی مددجوهای این نهاد اظهار داشت : در نظر داریم با تامین جهیزیه ۲۵۰ مددجو زمینه ازدواج آسان این زوج ها را بوجود آوریم.

ثلاث – مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در نشست با نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی مددجوهای این نهاد اظهار داشت : در نظر داریم با تامین جهیزیه ۲۵۰ مددجو زمینه ازدواج آسان این زوج ها را بوجود آوریم.
لطفی گفت : امیدواریم این تعداد جهیزیه به زودی تامین گردد تا بعد از ماه صفر به افرادی که در صف تهیه جهیزیه هستند تعلق گیرد.
وی همچنین به بحث تامین مسکن مدد جو ها پرداخت و اظهار داشت : در آینده نزدیک در نظر داریم یک هزار واحد مسکونی برای مددجوهای کمیته امداد ساخته و آنها را خانه دار کنیم.
وی افزود: کار مسکن سه ضلعی است که بخشی از آن به عهده کمیته امداد، بخش دیگر مردمی و بخشی نیز از اعتبارات تامین می گردد.
لطفی گفت: خانواده هایی از طرح تامین مسکن به دلیل نداشتن آورده اولیه جا مانده بودند که در این طرح گنجانده خواهند شد. برخی نیز مشکل تامین زمین دارند که بایستی با ورود برخی نهادهای مرتبط این مشکل برطرف و جشن خودکفایی مسکن نیازمندان را در ۲ سال آینده برگزار کنیم و این امر نیازمند رایزنی های نماینده محترم مجلس در جنوب استان با شرکت ها و صنایع مستقر در منطقه است.
وی با اشاره به بحث اشتغال جوانان بومی تحت پوشش کمیته امداد، گفت : نخبه های جوان و با استعداد مددجوی کمیته امداد باید به کارگیری شده و مشکلات آنها برطرف شود. مخصوصا جوانان جنوب استان بوشهر که در دل صنعت زندگی می کنند و نباید از این نعمت بی بهره باشند.
وی ابزار داشت : در کنار بحث های حمایتی مانند تامین مسکن و تسهیل در ازدواج افراد نیازمند؛ انتظار داریم دکتر احمدی نماینده محترم مجلس در جنوب استان مشکل اشتغال این عزیزان را پیگیری فرمایند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اجرا توسط این نهاد ابراز داشت: پروژه هایی در سطح جنوب استان بوشهر در حال انجام است و تسریع در به ثمر رسیدن آنها نیازمند رایزنی نماینده مجلس با صنعت پیرامون این مناطق است و شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس و اعتبارات شهرستانی و استانی می تواند کمک شایانی به ما کند.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به جهت انتصاب یک نیروی بومی به ریاست اداره کمیته امداد شهرستان کنگان اظهار داشت : رسالت کمیته امداد در شرایط کنونی بسیار سنگین تر از قبل شده است و امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور قشر آسیب پذیر بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند و متاسفانه برای تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل مواجه هستند.
دکتر موسی احمدی گفت: طرح ها و ایده های جدید حمایتی باعث ایجاد جاذبه و مشوق هایی جهت کمک مردم به محرومین است.
وی افزود: حامیان مددجوها، خیرین و مردم بایستی از رسیدن کمک هایشان به محرومین مطمئن شوند و به این روند اعتماد پیدا کنند تا حمایت ها بیشتر شود.
وی گفت: مردم بایستی اشراف اطلاعاتی نسبت به امور پیدا کنند و قطعا استفاده از ظرفیت بالای رسانه ها و صداوسیمای استان در این راستا بسیار کمک خواهد کرد.
نماینده جنوب استان گفت : از ادارات کمیته امداد شهرستان ها انتظار داریم موارد درخواستی خود را به ترتیب ۳ برنامه اولویت دار در امر معیشت مددجوها به ما ارائه دهند تا در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.
وی اظهار داشت : تسهیلاتی که به مددجوها داده می شود با نظارت بیشتر انجام گیرد تا همین وام ها باعث نشود بیشتر گرفتار شوند.

نظام مند شدن کمک های شورای راهبردی پتروشیمی ها، مشکل اشتغال مددجوها، ایجاد بانک اطلاعاتی به روز از مددجوها، استفاده از دستگاه های اطلاع رسانی و رسانه ها و … از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن