بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67676
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 اردیبهشت 01 7:42 ب.ظ

یکی از اهداف مهم ما افزایش تخت‌های NICU در بیمارستان شهدای خلیج فارس است

ثلاث-  سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از اهداف مهم ما افزایش تخت‌های NICU در بیمارستان شهدای خلیج فارس و نیز افزایش کمیت و کیفیت کلاس‌های آموزشی برای زایمان در کلیه مراکز بهداشتی و بیمارستانی است.

 

دکتر احمد یزدان‌پناه در آیین گرامیداشت مقام ماما افزود: نقش بسیار مهم جامعه مامایی در سلامت مادر و کودک، تلاش مستمر این جامعه برای سلامت خانواده، پیشگیری از آسیب های جسمی و روحی مادر و نوزاد همواره جای تقدیر و تشکر دارد که این مهم از طرف دانشگاه و معاونت درمان همیشه مد نظر بوده است.
وی تصریح کرد: روز جهانی ماما فرصتی است که به نقش بی بدیل و کلیدی همکاران پرتلاش مامایی تاکید دوباره ای صورت بگیرد.
بیان داشت: در شرایط فعلی نقش جامعه مامایی کشور به عنوان خط مقدم اجرای سیاست های کلی نظام سلامت برای جوانی جمعیت کلیدی و اساسی است و ما در تدوین برنامه جامع در دانشگاه و معاونت درمان این نقش را به صورت ویژه دیده‌ایم.
دکتر یزدان‌پناه با اشاره به اینکه ماماها بهترین لحظات زندگی یک مادر را رقم میزنند افزود: در برنامه جامع ۴ و ۸ ساله که از سوی معاونت درمان در حال تدوین است نگاه ویژه ای به سلامت مادر و نوزاد شده که رکن اصلی این حوزه ماماها هستند.
راه اندازی بخش LDR و بخش پریناتولوژی(حاملگی پرخطر) مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در آینده ای نزدیک راه اندازی بخش LDR و بخش پریناتولوژی ( حاملگی پرخطر) تنها مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس را شاهد خواهیم بود، همچنین بهسازی و خوشایندسازی فضاها و فرآیندهای زایمانی و افزایش تخت LDR در کل استان به ویژه در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر را خواهیم داشت.
دکتر یزدان‌پناه بیان داشت: جا دارد از ماماها که علاوه بر خدمات تخصصی خود در دوران کرونا در بخش‌های پرستاری، اورژانس و بخش های کووید اضافه شدند تقدیر ویژه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: از ابتدای کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳۰۰ مادر مبتلا به کرونا داشتیم که ۴۰۱ نفر از آنان بستری و متاسفانه ۱۳ نفر مادر باردار جان خود را از دست دادند.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: پیگیری مادران پرخطر، انجام واکسیناسیون مادران باردار، انجام مشاوره در سامانه ۴۰۳۰ و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله خدمات ماماها بوده است.
آیین گرامیداشت مقام ماما با حضور دکتر ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه، دکتر صحرانورد مشاور رئیس دانشگاه در امور هماهنگی و برنامه‌ریزی، دکتر یزدان‌پناه سرپرست معاونت درمان، دکتر فولادوند سرپرست معاونت آموزشی و سایر مسئولین دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن