بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67679
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 اردیبهشت 01 7:48 ب.ظ

جامعه مامایی یکی از سرمایه‌های مهم و حیاتی در جوان‌سازی جمعیت است

ثلاث- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: جامعه مامایی یکی از سرمایه‌های مهم و حیاتی در جوان‌سازی جمعیت بوده و نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

 

دکتر حسن ملکی‌زاده در آیین گرامیداشت مقام ماما افزود: از مهم‌ترین مباحث کشور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید جدی بر آن دارند بحث فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت است که ماماها طلایه داران این حوزه هستند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای مدافع سلامت بیان داشت: جوانی جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی جوامع مختلف بوده که در کشور ما نیز سیاست‌گذاری که هم‌اکنون در حال طراحی و اجرا است حرکت به‌سوی جوانی جمعیت است زیرا اگر به همین روش پیش برود شاهد جامعه‌ای با کهولت سن خواهیم بود که آسیب‌های زیادی به جامعه وارد خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز قرارگاه تعالی جمعیت را برگزار کرده و کمیته‌های مختلف( کمیته درمان، آموزش، بهداشت، تحقیقات..)  طراحی‌شده که در حوزه درمان یکی از مباحث مهم آن خدمات مامایی است.
دکتر ملکی‌زاده افزود: یکی از سرمایه‌های مهم و حیاتی که در حوزه مامایی قرار دارد فرآیند و مکانیسم‌های تسهیل زایمان است که امید است وظایفی که ماماها بر عهده دارند بهتر از گذشته انجام شود تا حاصل زحمات آنان فرزندانی سالم برای آینده کشور باشد.
وی تاکید کرد: مراقبت‌های دوران بارداری و مراقبت‌های سلامت بانوان از خدمات مهم حوزه مامایی بوده که در حال حاضر به‌خوبی در وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و حوزه سلامت در حال انجام است. ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حوزه مامایی، حوزه‌ای پویا و فعال‌شده و خدمات خود را به نحو احسن به مردم ارائه دهد.
در پایان از ماماهای نمونه کشوری سه معاونت آموزشی، بهداشت و درمان، ماماهای نمونه استانی حوزه درمان، ماماهای نمونه استانی حوزه بهداشت، کارشناس نمونه مادر نیازمند به مراقبت ویژه حوزه معاونت درمان و دانشجوهای مامایی نمونه  با اهدا لوح، تقدیر شد.
آیین گرامیداشت مقام ماما با حضور دکتر ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه، محسن صحرانورد مشاور رئیس دانشگاه در امور هماهنگی و برنامه‌ریزی، دکتر یزدان‌پناه سرپرست معاونت درمان، دکتر فولادوند سرپرست معاونت آموزشی و سایر مسئولین دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن