بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65466
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 مرداد 00 4:54 ب.ظ

نماینده جنوب استان بوشهر ؛

اعتراضات مردمی و بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان کنگان

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بیمارستان کنگان موجب افزایش شدید اعتراضات مردمی شده است / از معین نفت به جز نام آن چیزی عاید بیمارستان کنگان نشده است  

نماینده مردم جنوب استان بوشهر: 

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بیمارستان کنگان موجب افزایش شدید اعتراضات مردمی شده است / از معین نفت به جز نام آن چیزی عاید بیمارستان کنگان نشده است  

 به گزارش خبرنگار ثلاث،  موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مشکلات و برخی نارضایتی ها موجود، شخصا از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بازدید به عمل آورد.

در این بازدید، نماینده مردم جنوب استان بوشهر ، بخش الحاقی شامل، اتفاقات، احیا، نوبت دهی، بستری، آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رخت شوی خانه، کلینیک تخصصی کوثر، درمانگاه قدیمی و بخش جراحی را مورد ارزیابی دقیق انجام داد. وی همچنین مشکلات سیستم فاضلاب اورژانس که گلایه های مردمی از آن قسمت وجود داشت را نیز مورد بازدید قرار داد.

در حاشیه این بازدید سرزده، نماینده مردم جنوب استان بوشهر با مراجعین بیمارستان کنگان در چندین بخش گفتگو نمود و صحبت ها و گلایه ها و مشکلات آنان را یادداشت کرد.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر همچنین پس از بازدید از بیمارستان، نشستی تخصصی را با تعدادی از پزشکان متخصص، پرستاران و اعضای نظام پزشکی برگزار کرد. طی این نشست تخصصی پزشکان متخصص، پرستاران و اعضای نظام پرستاری، مسائل، مشکلات و مطالبات خود را با نماینده مردم جنوب استان، به صورت ویژه مطرح کردند.

دکتر موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در پایان بازدید خود از بیمارستان امام خمینی کنگان به خبرنگار ما گفت: امروز از جمله روزهایی بود که [ پس از بازدید از بیمارستان کنگان و دیدن مشکلات عدیده این مرکز درمانی و برخی نارضایتی های مردمی] بسیار موجب نگرانی و ناراحتی من شد.

وی افزود: شهرستان های کنگان، دیر، جم، عسلویه و صنعت، همه اینها به بیمارستان کنگان مراجعه می کنند؛ این بیمارستان سنترال و مرکز جنوب استان بوشهر می باشد. متاسفانه شرایط بیمارستان کنگان از نظر کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی، بسیار نگران‌کننده و ناراحت کننده است. این بیمارستان تمام مراکز درمانی جنوب استان را نیز پوشش می دهد.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر یادآور شد: در خصوص مشکلات اساسی بیمارستان امام خمینی کنگان، چندین بار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر صحبت کردیم، دعوت کردیم، با معاونین وزیر بهداشت جلسه گرفتیم، اما منتهی هیچ گوش شنوایی از ناحیه ی مدیران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وجود ندارد و فریاد مدیران و مسئولین [ منطقه جنوب استان ]به جایی نمی رسد.

دکتر احمدی گفت: واقعا این مشکلات را باید به گوش چه کسی رساند؟ باید به چه کسی گفت؟ بسیار متاسفم از وضعیت بیمارستانی که مشکلات آن، اینگونه باعث نارضایتی مردم شده است. 

وی اظهارکرد: طی بازدیدی که این مرکز درمانی داشتم، متوجه شدیم که این مرکز درمانی وضعیت سرمایش مناسبی ندارد و همه بخش ها، پرسنل و مراجعین از شدت گرمای موجود به ستوه آمده اند. دست به دامان شرکت ها شده ایم ولی درعین حال مشکلات اساسی آن پابرجاست. 

نماینده مردم جنوب استان بوشهر ادامه داد: تجهیزات و امکانات و نحوه خدمات رسانی و… مطلوب نیست. وقتی پزشک و پرستار مجبور است در این گرمای طاقت فرسای کنگان بعضا با پنکه یا کمبود وسایل سرمایشی سر کند ، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که نحوه ارتباط و برخودش با ارباب رجوع یک رابطه خوب و حسنه باشد؟ وقتی پزشک متخصص از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است؛ یا اکثر اوقات حتی شوینده در بیمارستان وجود ندارد یا وقتی به سرویس بهداشتی ها سر میزنیم با کلمه بزرگ می بینیم که نوشته »خراب« است، چگونه می توان رضایتمندی مردم را به شکل حداکثری ایجاد کرد؟

دکتر احمدی ظهار کرد: با این شرایط چگونه رضایتمندی مردم را نسبت به نظام و دولت و نسبت به مجموعه کشور ایجاد بکنیم؟ خیلی متاسفم برای مسئولین ضعیفی که در دانشگاه علوم پزشکی هستند و نگاه مثبتی به سوی بیمارستان هایی[ مانند امام خمینی کنگان] که تحت حوزه نفوذی آنهاست، ندارند.

 وی عنوان کرد: بعضی از امکانات در کشور نیز وجود ندارد که آن بحثی جداست و راجع به آن گلایه ای نداریم مانند: تجهیزات و نیروی مرتبط با کویید ۱۹ یا بحث های کلی که وابسته به واردات و یا ارز و تحریم هاست؛ اما در خصوص امکانات اولیه ای که باید در بیمارستانی مانند امام خمینی کنگان باشد و نیست، چه پاسخ روشنی برای مردم دارند؟ این ها که وابسته به تحریم و ارز نیست.

 نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: به زودی برنامه ای در صدا و سیمای استان بوشهر خواهم داشت؛ در مجلس نیز وقت خواهم گرفت و صدای مظلومیت مردم منطقه را که روی بزرگترین منبع انرژی و اقتصادی نشستنه اند به گوش تمامی کشور می رسانم . خیلی متاسفم و متاثرم برای مسئولین ضعیفی که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشسته اند و نگاهی به مشکلات بیمارستان های حوزه تحت نفوذ خود ندارند.

دکتر احمدی تصریح کرد: بیمارستان کنگان حدود یک دهه است که اسم معین نفت را به یدک می کشد ولی متاسفانه هیچ خدماتی به این مرکز درمانی ارائه نمی شود. قطعا برای این موضوع نیز برنامه دارم و حتی در همین لحظات آخر دولت کنونی نیز مطالب را انتقال خواهم داد و پیگیر خواهم بود.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در ادامه این گفتگو به شکل فهرست وار مشکلات بیمارستان امام خمینی کنگان را بیان نمود و خواستار رفع آن شد :

 

۱. لزوم تسریع در پرداخت درآمدهای بیمارستان از طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. برای مثال: آخرین پرداختی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص درآمدهای داروخانه به بیمارستان کنگان مربوط به آبان ۱۳۹۹ است. 

 

۲. لزوم خرید سی تی اسکن جدید ( طی ۴ ماه اول امسال بیش از ۷ هزار مراجعه کننده از چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر از سی تی اسکن بیمارستان امام خمینی کنگان استفاده کرده اند)

 

۳. لزوم تکمیل پروژه احداث درمانگاه تخصصی شهید هاشمی که هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

۴. لزوم تکمیل پروژه احداث پانسیون ۶ واحده پزشکان بیمارستان کنگان( میزان پیشرفت: ۴۰ درصد) .

 

۵. . لزوم تامین دستگاه امحاء زباله

۶. لزوم تعمیر آمبولانس های بیمارستان کنگان و آی سی دار کردن ۲ عدد از این آمبولانس ها که بسیار مورد نیاز است. همچنین جذب راننده آمبولانس از نیازمندی های اساسی این بیمارستان است. بعد از بازنشسته شدن چند تن از رانندگان آمبولانس این مرکز درمانی، بیمارستان کنگان با کمبود راننده مواجه است.

۷. تهیه کولر برای بیمارستان کنگان در بخش های مختلف. گرمای درون بیمارستان برای مراجعین، کادر درمان، اداری و پشتیبانی قابل تحمل نیست. 

 

۸. لزوم تهیه میکروسکوپ نوروسرجی( جراحی مغز) ، نفروسکوپ و متعلقات آن و همچنین دستگاه ماموگرافی

 

۹. لزوم تهیه مخزن اکسیژن مایع ۱۵ تنی 

 

۱۰. برای راه اندازی کامل اتاق عمل پنجم بیمارستان کنگان، به ماشین بیهوشی نیاز هست‌

 

۱۱. جهت ورود پزشکان طرحی جدید، نیاز به تامین پانسیون به شکل تملکی یا استیجاری است.

 

۱۲. در صورت تامین هود مخصوص بخش آزمایشگاهی پاتولوژی، میتوان بخش آزمایشگاه پاتولوژی بیمارستان کنگان را راه اندازی کرد .

 

۱۳. لزوم رفع نواقص تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان کنگان

 

۱۴. لزوم تامین و جایگزینی وسایل و تجهیزات آشپزخانه و رفع نواقص واحدهای تهیه ، نگهداری و توزیع مواد غذایی

 

۱۵. لزوم تعویض تمام لوازم، تجهیزات رختشوی خانه بیمارستان

 

۱۶. لزوم تعمیر و بهسازی فوری سیستم فاضلاب بستری اورژانس و بخش داخلی( بخش کرونا)

 

 ۱۷. تهیه دستگاه فوق پیشرفته سنگ شکن برون اندامی ( حجم مراجعین دارای مشکلات سنگ کلیه و مجاری ادراری از جنوب استان بوشهر به بیمارستان کنگان بسیار زیاد است و تهیه این دستگاه توجیه درمانی و اقتصادی دارد) .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن