بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50987
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 15 آبان 97 10:17 ب.ظ

ارایه خدمات برای بیش از ۵۰۰ نوزاد در ” ان آی سی یو ” بیمارستان کنگان

ثلاث- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: بخش NICU بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کنگان در مردادماه سال ۹۵ راه‌اندازی شده و تاکنون ۵۶۰ خدمات NICU به نوزادان در این شهرستان ارایه شده است.

 

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان؛ دکتر حسن حیدری گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و با توجه به نیاز مبرم منطقه جنوب استان بوشهر بخش ویژه نوزادان در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان راه‌اندازی شد.
وی افزود: پیش از راه‌اندازی NICU در بیمارستان کنگان نوزادان نارس و دارای مشکل اعزام می‌شده که به دلیل بُعد مسافت خطر زیادی جان نوزادان را تهدید می‌کرد ازاین‌رو لزوم راه‌اندازی این بخش مهم و حیاتی بسیار قابل‌مشاهده بود.
وی ضمن تقدیر از کارکنان این بخش اظهار داشت: این بخش با هشت تخت NICU تحت نظارت پزشک متخصص نوزادان همراه با کادر پرستاری مامایی مجرب به‌صورت شبانه‌روزی عهده‌دار مراقبت از نوزادان نارس و بدحال بوده همچنین این بخش دارای ۱۱ پرستار و ۱ ماما و ۲ پزشک متخصص اطفال است.
به‌کارگیری روش مراقبت پوست باپوست (kmc) در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان
مسئول بخش NICU بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: به‌کارگیری روش مراقبت پوست به پوست به همت پرستاران این بخش همواره با نظارت مسئول بخش نوزادان برای مراقبت از نوزادان بستری‌شده به کار گرفته می‌شود.
فریده روشن افزود: یکی از بارزترین مراقبت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد نوزاد ۲۶ هفته با وزن ۹۰۰ گرم اشاره کرد که پس از ۲ ماه مراقبت در بخش ویژه نوزادان با وزن حدود یک کیلو و پانصد گرم، با وضعیت جسمی کاملاً سالم ترخیص شد.
وی ادامه داد: به حداقل رساندن میزان صدا باهدف نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، استفاده کارکنان از کفش‌های مناسب، حداقل استفاده از آلارم‌ها، صحبت کردن آرام  و نیز آموزش والدین برای رعایت سکوت و ایجاد حداقل صدا به‌منظور ایجاد فضایی آرام برای نوزادان، بخشی از خدمات این بخش می‌باشد.
مسئول بخش NICU بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: همواره اقدامات قابل‌توجهی برای محافظت از تحریک بینایی نوزادان صورت می‌گیرد که می‌توان به خاموش کردن لامپ‌ها و منابع نوری اضافی، نصب لامپ‌ها روی دیوارهای جانبی برای جلوگیری از تابش نور مستقیم به چشم نوزادان، قرار دادن پوشش روی انکوباتورها و نیز انجام غربالگری نوزادانی که نیاز به تشخیص و درمان به‌موقع جهت پیشگیری از نابینایی دارند، اشاره کرد.
فریده روشن بیان داشت: به تأخیر انداختن اقدامات درمانی و تشخیصی در زمانی که نوزاد خواب است، تلاش کارکنان برای انجام هم‌زمان چند اقدام درمانی یا تشخیصی، ایجاد اتاق مخصوص برای مادران به‌منظور تماس نزدیک والدین نوزاد بستری‌شده برای تسریع در روند تکامل نیز از دیگر خدمات بخش ان آی سی یو بیمارستان کنگان می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن