بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68018
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 31 تیر 01 2:19 ب.ظ

رونمایی از کتاب «در کوچه های سیراف می گردم»

ثلاث- با حضور جمعی ازمسئولین محلی، نویسندگان و علاقمندان فرهنگ و میراث، کتاب «در کوچه های سیراف می گردم» در کتابخانه غدیر کنگان رونمایی شد.

 

با حضور جمعی ازمسئولین محلی، نویسندگان و علاقمندان فرهنگ و میراث، کتاب «در کوچه های سیراف می گردم» در کتابخانه غدیر کنگان رونمایی شد. این کتاب که به همت محمد کنگانی پژوهشگر سیرافی جمع آوری گردیده در ۷۷ صفحه و در پانصد نسخه به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های این کتاب در کنار شعر، یکی از آثار وجاذبه های سیراف را به تصویر کشیده است. پژوهشگر سیرافی دراین رابطه خاطر نشان کرد :در این سال ها شاعران زیادی در رابطه با شکوه و عظمت سیراف شعر سروده و یا در کتاب های خود به چاپ رسانده اند تا بتوانند سهمی در زنده نگه داشتن این بندر تاریخی داشته باشند .

محمد کنگانی مدیرموسسه سیراف پارس ابراز کرد : این کتاب مجموعه اشعار شاعران با موضوع سیراف حاصل تلاش چندین شب شعر و مناسبت های شعری است که در این کتاب گردآوری شده است.

مدیر انتشارات قلمداران جنوب در این آیین گفت: قطعاً خواننده کتاب «در کوچه‌های سیراف می گردم » بعد از خواندن این کتاب دوست دارد در ساحل این شهر قدم بزند، به کوچه‌ پس‌ کوچه‌هایش سرک بکشد، به‌ سراغ آثار تاریخی‌اش برود، و از فراز شهر به دریا خیره شود که  این‌ها هنر شعر است.

دراین مراسم بخشدارمرکزی کنگان، بخشدار و شهردار سیراف وجمعی از دهیاران وشوراهای شهرستان کنگان و مسئولین بهزیستی کنگان حضورداشتند.

حسین دهقان زاده ، خلیل خادمی ، محمد واعظ و مسعود اختری از جمله شاعرانی بودند که در وصف سیراف اشعار خود را قرائت نمودند و نازنین زهرا و یاسمن بحرینی  به شاهنامه خوانی و گروه سنتور  مظفری ، یزدانی و دوراهکی  از شهردیر به اجرای موسیقی پرداختند وحسین قاسمی ازکنگان مجری گری برنامه رابعهده داشتند.

 

 

 

.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن