بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68344
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 شهریور 01 4:06 ب.ظ

رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با ثلاث جنوب::

همه اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت بدون کم و کاست باید در ۴ شهرستان جنوبی توزیع شود؛ در غیر این صورت حق و عدالت رعایت نشده است

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر جم گفت: همه اعتبارات مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت بدون کم و کاست باید در ۴ شهرستان جنوبی توزیع شود؛ در غیر این صورت حق و عدالت رعایت نشده است.

 

 

سید علیرضا سجادی زاده رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه در گفتگو با هفته نامه استانی ثلاث جنوب تصریح کرد:    شکی نیست که وزارت نفت و شرکت های تابعه می بایست نسبت به شهرستان های جنوبی استان ؛ عسلویه ، کنگان، جم و دیر احساس مسئولیت ویژه کنند.

هدف از تدوین نظامنامه مسئولیت های اجتماعی ( csr ) همین بوده که وزارت‌ نفت و شرکت های تابعه نسبت به توسعه مناطق پیرامونی خود اهتمام لازم داشته‌ باشند.

پرواضح است که شهرهای شمالی استان بیش از ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلومتر از صنایع مستقر در ۴ شهرستان جنوبی فاصله دارند و این شهرستان های جنوبی استان هستند که میزبان صنعت و خانواده های صنعت هستند و لاجرم از قِبَل مسئولیت های اجتماعی این مناطق پیرامونی هستند که آسیب های زیست محیطی ، اجتماعی و … متحمل می شوند .

به ویژه عسلویه از هر حیث در معرض بیشترین ضرر و زیان است. مردم صبور و مظلوم عسلویه در طول سال حتی دو هفته هوای سالم ندارند ، مردم کنگان دیوار به دیوار صنعت ، حرارت و گرمای شعله های فلرها را در حیاط منازل و کوی و برزن خود احساس و تحمل می کنند ، مردم جم چند دهه است که علاوه بر میزبانی صنعت ، میزبان خیل عظیم خانواده های شریف صنایع گاز و پتروشیمی هستند و همواره سنگ زیرین آسیاب بوده و امروز حتی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس با مشکل مواجه اند و در تهیه آب که نیاز اولیه زندگی است ، معضلات عدیده ای دارند و [شهرستان] دیر نیز خود حدیث غم بار دیگری دارد که دل هر انسانی را به درد می آورد.

فلذا بی انصافی است که حق مسلم مردم جنوب استان به کل استان تسری داده شود.

لطفی که مجلس وقت در خصوص مالیات بر ارزش افزوده از خوان بیکران صنعت در عسلویه ، کنگان ، جم و دیر به شمال استان کرد برای همیشه کفایت می کند . فلذا کسانی که فرسنگ ها از صنعت به دورند و فقط و فقط از آسیب ها ، آلودگی ها و محدودیت ها و مشکلات می گویند ، می شنوند و هرگز ذره ای نچشیده اند و نخواهند چشید ، نباید قدر و سهمی از مساعدت های شرکت های مستقر در جنوب استان برای خود مطالبه کنند .

وزارت نفت که تامین کننده این اعتبارات است ، می بایست در خصوص توزیع نیز نظارت کند و مانع هزینه کرد اعتبارات در مناطقی غیر از جنوب استان شود . این خواستِ مردمی است که در جوار صنعت ، حامی و نگهبان صنعت اند.

استدعای ما از استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان این است که مدافع حقوق حقه مردم جنوب استان باشد.

حوزه پیرامونی یعنی حوزه متاثر از صنعت؛ بنابراین مسئولین استانی نباید در توزیع اعتبارات اعمال سلیقه کنند.

شهرستان جم به ویژه شهر جم میزبان خانواده های شریفی است که عزیزان آنها در صنعت شاغل هستند.

در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد ساکنین در شهر جم ، شاغلین در صنایع گاز و پتروشیمی هستند.

چندین هزار نفر متخصص ، کارمند و کارگر وزارت نفت در جم ساکن هستند و زیرساخت های شهرستان کفاف این جمعیت را نمی کند. قطعا در توزیع اعتبارات می بایست به این موضوع مهم توجه شود.

بنده به جد اعتقاد دارم که همه ی اعتبارات بدون کم و کاست می بایست در ۴ شهرستان جنوبی توزیع شود . در غیر این صورت رعایت حق و عدالت نشده است .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن