بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69199
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 5 مرداد 02 8:17 ب.ظ

توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول به منظور پایان تعهدات چندین ساله یکی از طرح های مسئولیت اجتماعی

ثلاث- شرکت آریاساسول با هدف شفاف‌سازی افکار عمومی پیرامون «پایان زمان تعهدات چندین ساله خود نسبت به حمایت از گونه آهوی جبیر» به‌عنوان یکی از برنامه‌های مسئولیت‌اجتماعی در دست اقدام این شرکت، توضیحاتی را ارائه داده که در ادامه می خوانید.

 

شرکت پلیمر آریاساسول ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران سراسر ایثار ایشان و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع)، با هدف شفاف‌سازی افکار عمومی پیرامون «پایان زمان تعهدات چندین ساله خود نسبت به حمایت از گونه آهوی جبیر» به‌عنوان یکی از برنامه‌های مسئولیت‌اجتماعی در دست اقدام این شرکت، توضیحاتی را ارائه می‌دهد که شرح آن به این صورت است:

این مجموعه مهم تولید پلیمر کشور همواره تلاش دارد در همه زمینه‌ها از جمله موضوع مسئولیت‌اجتماعی در راستای نیل به اهداف استراتژیک خود با تمام قوا حرکت کند تا شرکت را همچون گذشته در سطوح رقابتی حفظ کند.

‏‎در حوزه مسئولیت‌اجتماعی آریاساسول همواره در کنار دیگر مجموعه‌های صنعت نفت منطقه بوده و با رویکرد توسعه پایدار، همکاری همه‌جانبه و نزدیکی با سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی حوزه‌ها داشته است.

این شرکت در راستای ایفای مسئولیت و تعهدات خود و به صورت داوطلبانه و به منظور  صیانت و بهبود وضعیت محیط زیست طبیعی کشور از سال ۱۳۹۴ تاکنون نسبت به برنامه احیای گونه جبیر و زیستگاه آن در پارک ملی نایبند اقدام کرده است که پیرو این طرح در ابتدا تعداد آهوان از ۴ رأس در معرض خطر انقراض به ۵۱ رأس در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت، به طوری‌که در سال گذشته برنامه رهاسازی تعدادی از آهوان به طبیعت با توجه به اثربخشی بالای این طرح با موفقیت انجام شد.

شرکت پلیمر آریاسول حتی فراتر از مسئولیت‌های خود و مطابق با چشم‌انداز و سیاست‌های کلان این شرکت برای آبادانی سایت آهوی جبیر اقدام به سرمایه‌گذاری گسترده در احداث ساختمان، راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۸ کیلوواتی، تأمین نیروی انسانی نگهبان و پرداخت حقوق ماهیانه به این عزیزان، حصار کشی و سامان‌دهی راه‌های دسترسی در کنار تأمین تجهیزات با ارزش، به‌منظور نظارت و پایش این گونه جانوری کرده است.

در سال جاری پیرو رسالت این مجموعه به‌تداوم توسعه ارائه خدمات در زمینه مسئولیت‌های‌اجتماعی و با توجه به پایان رسیدن مدت زمان قرارداد با سازمان محترم حفاظت محیط زیست به تاریخ اول تیرماه، اقدام به تمدید یک ماهه این قرارداد تنها تا اول مرداد ماه کرد و این به معنای آن بود که پس از تاریخ ذکر شده تمامی تعهدات شامل تأمین آب شرب و …. بر عهده سازمان محیط زیست استان است و باید با توجه به بستر ایجاد شده از سوی آریاساسول و امکانات در اختیار محیط زیست و مسئولیت‌های ذاتی سازمان حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی‌های لازم از سوی این مجموعه در این خصوص صورت می‌گرفت.

موضوع حائز اهمیت این است که دیگر امکان گسترش و سرمایه‌گذاری فراتر در منطقه حفاظت شده آهوی جبیر برای این شرکت وجود ندارد و بر این اساس نسبت به اعلام رسمی تحویل و تحول این طرح مؤثر به سازمان محترم حفاظت محیط زیست استان بوشهر به‌عنوان تنها متولی این طرح‌ها و تعیین تکلیف این موضوع و البته صاحب صلاحیت در نظارت و ادامه نگهداری این گونه جانوری اقدام شد.

بدون شک پس از سال‌ها حمایت همه‌جانبه از سوی شرکت پلیمر آریاساسول از این گونه جانوری لازم به توضیح است که این فرصت برای دیگر مجموعه‌های علاقمند به مسئولیت‌های اجتماعی برای ادامه حمایت از منطقه حفاظت شده آهوی جبیر با تمام امکانات و سرمایه‌های تأمین شده و موجود از سوی شرکت پلیمر آریاساسول که بسیار قابل‌توجه و ارزشمند نیز هست، وجود دارد.

شرکت پلیمر آریاساسول به‌دنبال توسعه مسئولیت‌های‌اجتماعی خود با تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار در منطقه است تا همواره وظایف مهم اجتماعی خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تولیدی در صنعت نفت و گاز ایران اسلامی ایفا کند.

مسلما شرکت پلیمرآریاساسول با تقدیم این طرح به مردم شریف منطقه، با توجه به چشم‌انداز متعالی تعیین شده، وظیفه ویژه خود را در پیشرو بودن و سرمایه‌گذاری در شناسایی نقاط محروم و دارای حداقل امکانات زیستی و طبیعی در میهن عزیز، به‌صورت جدی و متمایز انجام خواهد داد و طبق قوانین، پایبند به هر گونه مقررات وضع شده در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.
شایان ذکر است که این فرصت برای دیگر سازمان‌ها مهیا شده و امکان مشارکت و انگیزه لازم برای حضور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را ایجاد کرده است که فرصتی طلایی و عرصه‌ای آماده به بهره‌برداری برای این گونه نادر جانوری به‌شمار می‌رود تا رقابت و اثربخشی دیگر مجموعه‌های صنعتی را نیز در این زمینه شاهد باشیم.

نظرات

  1. سلام و درود
    مدیر محترم پایگاه خبری ثلاث
    لطفا در صورت امکان خبر با تیتر
    “مطالبه نکردن عوارض آلایندگی صنایع خیانت بزرگی در حق مردم استان بوشهر است”
    “رئیس شورای اسلامی بخش سیراف”
    در رسانه وزینتان بازنشر کنید.

  2. ممد says:

    مدیران آریاساسول از این ناراحت شدند که محیط زیست در این فصل اون شرکت رو در لیست صنایع آلاینده اعلام کرده است.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن