بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52369
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 18 بهمن 97 3:35 ب.ظ

با محوریت نه به اعتیاد؛

کارگاهای آسیب شناسی اجتماعی در بین دانش آموزان مدارس شهرستان عسلویه برگزار شد+ عکس

ثلاث- کارگاهای آسیب شناسی اجتماعی با محوریت نه به اعتیاد در بین دانش آموزان مدارس عسلویه برگزاری شد.

عبدالحسین شبانی نژاد کارشناس مسائل آسیب شناسی اجتماعی در حاشیه برگزاری کارگاه توانمند سازی دانش آموزان با محوریت پیشگیری اولیه از مواد مخدر در گفتگو با این ثلاث در خصوص اهداف این طرح که با همکاری و مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و معاونت پرورشی وتربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان عسلویه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اجرا می شود اظهار داشتند: هدف از برگزاری این کارگاههای آموزشی در مدارس عسلویه شناختن انواع انحرافات اجتماعی، مواد مخدر صنعتی، داروهای روان گردان، آسیب ها و خطرات بازی های رایانه ای و شبکه های اجتماعی عنوان کرد.

وی ادامه داد: ما در این طرح ها تلاش داریم تا دانش آموزان نوجوان را نسبت به مسائل اجتماعی توانمند کرده و با افزایش مهارت های فردی، کاهش معضلات اجتماعی در مدارس را محقق سازیم.

مدرس پیشگیری از اعتیاد به نقش موثر خانواده ها در نوع تربیت و نگرش نوجوانان به مسائل و معضلات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده ها باید همگام و همسو با آموزش پرورش در جهت رسیدن به اهداف مشترک، تلاش کنند.

شبانی نژاد، با اشاره به این موضوع که فضای مجازی یکی از آسیب های اجتماعیست که موجب فروپاشی خانواده ها شده، گفت: اعتیاد به شبکه های اجتماعی نوعی هوا و هوس افراطی است که  نتیجه آن از بین رفتن کانون گرم خانواده است.

وی با اشاره به این که ادر حال حاضر، اعتیاد به مواد مخدر از مهمترین آسیب های اجتماعی است و جوامع مختلف با آن درگیر هستند، اضافه کرد: مهمترین عامل جهت حل شدن معضل اعتیاد و مواد مخدر، بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه به خصوص دانش آموزان است که در این زمینه آموزش و پرورش و خانواده ها نقش پر رنگ و تاثیر گذاری دارند چرا که بدون در نظر گرفتن جایگاه خانواده ها و برنامه ریزهای آموزشی وپیشگیرانه در کانون خانواده نتیجه چندانی به دست نخواهد آمد.

لازم به ذکر است  کارگاه آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت مبارزه با مواد مخدر در دبستان شهید رجایی، معرفت و دبیرستان غفت و حکمت چاه مبارک عسلویه اجرا شد و طی زمانبندی مشخص شده در طول سال در اکثر مدارس عسلویه اجرای می شود.

 

.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن