بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17034
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 30 خرداد 94 1:28 ب.ظ

حجت الاسلام عاشوری عنوان کرد

ملت ایران تحقیر را نمی پذیرد / توصیه به شرکت در محافل قرآنی

ثلاث- امام جمعه سیراف گفت: ملت ایران اهانت و تحقیر را نمی پذیرد.

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه سیراف، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه اول آفات زبان را برشمرد و گفت :اهانت و تحقیر یکی از آفات زبان است.از بزرگ‌ترین گناهان در اسلام اهانت کردن به دیگران است و شخص اهانت کننده خود ذلیل و خوار است و در حدیث آمده است: هیچ مومن فقیری را تحقیر نکنید به درستی که هر کس مومن تهیدستی را تحقیر نموده و کوچکش کند خدا او را تحقیر می‌کند و همواره مورد خشم و غضب قرار خواهد داد تا از تحقیر کردن بیرون رود یا توبه کند .

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری فخر فروشی را یکی دیگر از آثار سوء زبان برشمرد و خاطرنشان کرد:یکی از گناهانی که متاسفانه در جامعه رواج بسیار پیدا کرده است فخر فروشی است؛ انسان‌هایی که به خود می‌بالند و در حقیقت حقیر و پست هستند.

وی گفت: در قرآن آمده است  (ان الله لایحب کل مختال فخور) خداوند هیچ مغرور خودستایی را دوست ندارد.

عاشوری عنوان کرد: تهدید کردن دیگران دور از شأن انسان است و انسان حق ندارد شخص مومن را تهدیدهای ناروا کند و تهدید می‌تواند به هر صورتی باشد تهدید زبانی و یا عملی .پیامبر خدا فرمودند:هر کس با نظری به مؤمنی نظر کند تا او را بترساند خداوند او را خواهد ترساند در روزی که هیچ سایه‌ای جز سایه خداوند در بین نخواهد بود.

امام جمعه سیراف افزود : رسوا کردن گناه در میان دیگران گناهی بس بزرگ است واگر انسان گناهی دارد باید آن را با خدای خویش در میان بگذارد وبا او سخن بگوید.امام رضا می‌فرمایند :پوشاننده گناه کارش معادل هفتاد هزار کار نیک است و بازگو کننده گناه خوار است .

 

شرکت در محافل قرآنی – زیاد نکردن صدای بلندگوها

ابتدا حلول ماه مبارک رمضان را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک و تهنیت عرض می کنم. دو نکته را متذکر می شوم.۱٫شرکت در محافل قرآن و دعای افتتاح که شبها در حسینیه ها دائر است. ۲٫ صدای بلندگوها را مواظب باشید موجب اذیت و آزار دیگران نشود. امیدواریم که بتوانیم از این ماه پرخیر و برکت توشه ای برای سفر آخرت خود برداریم.

یکشنبه شهادت سردار رشید اسلام شهید دکتر چمران می باشد یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

دوشنبه ۱ تیر سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل در سال ۱۳۶۰می باشد. وظیفه سازمان تبلیغات کارش کار فرهنگی است و این منطقه نیز همانند همه مناطق دیگر با تهاجم فرهنگی روبروست لذا باید مسئولان فرهنگی کشور در جهت معضلات فرهنگی جامعه تلاش کنند و با یک برنامه ریزی مدوّن مبارزه جدی با تهاجم فرهنگی داشته باشند.

آغاز هفته قوه قضاییه است. تکلیف و وظیفه بزرگ قوه قضاییه برپایی قسط و عدل است. باید قوه قضاییه با جدیت تمام با فسادهای اقتصادی و غیره مبارزه و برخورد کند و البته اطلاع رسانی هم انجام گیرد تا مردم اطلاع داشته باشند.خدا نکرده این نباشد که شخصی که وصل به ارگان یا شخص با نفوذی است از عدالت اجتماعی فرار کند.

این هفته را به همه قضات و عزیزانی که در جهت ایجاد عدالت در جامعه گام برمی دارند تبریک عرض می کنم.

در هفته ای که گذشت شاهد تشییع باشکوه پیکرهای شهدا در تهران بودیم.پیام شهدای غواص این بود که اگر روزی نفس ما را گرفتند و دستان ما را بستند شما نگذارید امروز نفس انقلاب گرفته شود و نگذارید دستان انقلابیون بسته شود لذا فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کنید.شهدای غواص با دستان بسته دستان ما را باز نگه داشتند.

زیاده خواهی های طرف مذاکره کننده هسته ای

در مذاکرات هسته ای طرف آمریکاهی هر روز بر زیاده خواهی هایش می افزاید! آنها حتی درباره پول های بلوکه شده ما می گویند باید در خرج کردن آن پول ها ما نظارت کنیم! این ها توهین است، برملتی که این همه شهید داده است سنگین است.نکند خدای نکرده عزتی را که امام و شهدا به ما داده اند را از دست بدهیم.

عرستان سعودی در ماه رمضان نیز دست از کشتار مردم یمن بر نمی دارد

عربستان سعودی با وجود فرارسیدن ماه مبارک رمضان همچنان برسر روزه داران  و مردم بی دفاع یمن بمب می ریزد ضمن محکومیت این کار شنیع و ظالمانه آل سعود، دعا می کنیم که خداوند شر آل سعود را از سر مسلمین کم کند.

گمرک سیراف

امام جمعه سیراف در پایان به مسأله گمرک سیراف اشاره کرده و گفت جلسه ای با مسئولین گمرک جمهوری اسلامی در تهران با حضور دکتر احمدی نماینده محترم و شهردار و شورای اسلامی گرفته شو که ان شاءالله در هفته آتی کارشناسان جهت جانمایی دفتر گمرک سیراف به این شهر خواهند آمد لذا با تقدیر و تشکر از همه عزیزان خصوصاً جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و با اتحاد و همدلی دولت و ملت امیدواریم این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن