بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1719
تعداد نظرات:۵۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 20 تیر 93 8:47 ب.ظ

مرگ یک جوان/

تکرار تراژدی تلخ در ورزش کنگان/ جزئیات فوت سعید یوسفی بازیکن کنگانی

اختصاصی ثلاث -در طی سال های گذشته بارها شاهد چنین اتفاقات تلخ در فوتبال شهرستان کنگان بوده ایم و متاسفانه هر بار از اینگونه اتفاقات تلخ درس نمی گیرم.

ثلاث – در چارچوب مسابقات جام محلات به مناسبت ماه مبارک رمضان تیم قائم در سالن امام خمینی کنگان مقابل ستارگان گردان قرار گرفت و پس از سوت پایان به یکباره سعید یوسفی بازیکن ۲۳ ساله تیم قائم بر زمین افتاد و برای همیشه چشم از دنیا فرو بست.

سعید یوسفی مقدم

سعید یوسفی مقدم

در طی سال های گذشته  بارها شاهد چنین اتفاقات تلخ در فوتبال شهرستان کنگان بوده ایم و تا کنون ۳ جوان بدین شکل جان خود را از دست داده اند و متاسفانه هر بار از اینگونه اتفاقات تلخ درس نمی گیرم.

 

عضو اتحادیه فوتسال کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث تشریح کرد: این بازی ها مانند سال های قبل با هدف ایجاد شور و نشاط و دوری جوانان از سرگرمی های ناسالمی مانند قلیان ، سیگار و مشروبات الکلی و به عبارتی ایجاد سلامتی روحی، روانی و اخلاقی جوانان کنگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در بازی اول شب گذشته تیم محله ای رعد و ملوان به تساوی ۳ – ۳ رسیدند. در بازی دوم تیم قائم و ستارگان گردان به مصاف هم رفتند. پس از سوت پایان بازی که حدودا ساعت ۲۳ و ۴۴ دقیقه شب زده شد، متوجه شلوغی نزدیک محوطه جریمه و به زمین افتادن سعید یوسفی بازیکن تیم قائم شدیم. بلافاصله راس ساعت ۲۳ و ۴۴ دقیقه با اورژانس تماس گرفته و به مدت ۳۷ ثانیه موضوع را برایشان تشریح کردیم.
وی گفت: در این فاصله حتی برخی بازیکنان به سعید تنفس دهان به دهان و ماساژ می دادند و همزمان وی را نیز با وسائلی که در دست بود باد می زدند.
وی افزود: ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه نیز تماس دوم را گرفته و به مدت ۱۱ ثانیه صحبت کردیم که به ما گفتند: خودرو فرستاده شده است . خودروی اورژانس راس ساعت ۱۲ و ۳ دقیقه به محل حادثه رسید. سعید یوسفی را روی دستان خود سریعا به خودرو اورژانس رسانده و سوار آمبولانس کردیم و بازی های بعدی را کنسل کرده و به اتفاق رئیس اداره ورزش و جوانان به بیمارستان رفتیم.

** ساعت قید شده در بالا طبق اعلام عضو اتحادیه فوتسال کنگان مبنی بر ساعت موبایل وی می باشد.

دکتر راستگو رئیس بیمارستان کنگان نیز در خصوص اتفاق شب گذشته به خبرنگار ثلاث گفت: موقعی که آقای سعید یوسفی را به بیمارستان رسانده بودند هیچ گونه علائم حیاتی در وی نداشت ولی با این حال تیم پزشکی ما عملیات احیا را به مدت بیش از یک ساعت روی او انجام دادند اما متاسفانه نتیجه خاصی در پی نداشت.
وی تاکید کرد: قبل از اینکه آقای یوسفی را به بیمارستان منتقل کنند، وی فوت کرده بود.

علت مرگ این جوان نامعلوم است

به گزارش ثلاث؛ احتمالات موجود و گفته ها حاکی از ایست قلبی سعید بود که البته تا کنون هیچ نهاد مربوطه ای این موضوع را تایید نکرده است و نهایتا در جواز دفن  این جوان، علت فوت را نامعلوم عنوان کرده اند که در همین راستا دادستان کنگان در گفتگویی کوتاه با ثلاث اظهار داشت: برای تشخیص علت مرگ باید کالبدگشایی انجام شود ولی به دلیل عدم رضایت خانواده این مرحوم برای کالبد شکافی، علت مرگ نیز نامشخص عنوان شده ست.

 

شایان ذکر است در صورتی که والدین هیچ گونه شکایتی در خصوص مرگ های اینچنینی فرزندشان نداشته باشند و اینکه مرگ صورت گرفته جز مسائل جنایی و … نباشد، با دستور دادگستری و بدون کالبد شکافی متوفی، پزشکی قانونی جواز فوت را صادر می کند

****
عقیل اسدی سرمربی تیم فجر کنگان نیز در این راستا ضمن عرض تسلیت به خانواده و دوستان سعید یوسفی، به خبرنگار ثلاث گفت: بنده شب گذشته شیراز بوده ام و حدودا ساعت ۲ خبردار شده ام.
وی ادامه داد: بنده سرمربی تیم باشگاهی مرحوم سعید یوسفی یعنی فجر هستم که البته وی به عنوان بازیکن تیم قائم به عنوان یک تیم محله ای در این مسابقات حضور داشته و بنده هیچ نقشی در بازی شب گذشته وی نداشته ام.
اسدی با اشاره به این موضوع که اکثر تیم های محلات فاقد بیمه هستند، افزود: متاسفانه بازی های اینچنینی به علت اینکه تیم ها به صورت باشگاهی در هیئت فوتبال ثبت نشده اند، خیلی به موضوع تامین امنیت و حضور نیروی انتظامی و اورژانس و حداقل بهیار در محل مسابقه توجه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این گونه مسابقات بدون شک ایجاد شور و نشاط و تامین سلامتی جسمی و روحی و جلوگیری از انحراف جوانان است اما رعایت مسائلی مانند حضور کادر پزشکی و نیروی انتظامی از الزامات اولیه است.

عباس پاریابی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی فجر کنگان  در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: ضایعه تاسف بار درگذشت جوان عزیزمان سعید یوسفی بازیکن خوش اخلاق تیم فوتبال فجر ، برای همه ما یک شوک بزرگ بوده است و از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان محترمشان صبر جمیل مسئلت دارم. اینجانب،‌ خود و همکارانم را در مصیبت وارده شریک و سهیم می‌دانم.

 

 

** بیمه بازیکنان، حضور اورانس و کادر پزشکی و یا حداقل بهیار با امکانات اولیه، حضور نیروی انتظامی، تامین وسائل سرمایشی و گرمایشی از جمله مسائلی است که مسئولان قبل از بازی باید فراهم و هماهنگ کنند. باید به نحوی باشد که قبل از هر تورنمنت حداقل یک بار تمام بازیکنان را چک آپ کنند. 

نظرات

  1. حقوق اجتماعی says:

    در ابتدا تسلیت میگم به خانواده و دوستان مرحوم ، امیدوارم خلدبرین جایگاه وی باشه و برای خانواده مرحوم صبر عطا کنه.
    نکته ای که بیشتر منو آزار داد اگر و افسوس هایی است که این جوان را برنمیگردونه؛ آقایانی که برمسند مدیریت این مسابقات را تکیه زده اید و عهده دار بودید به خاطر چندغاز سود بیشتر تیم پزشکی در محل مسابقات حاضر نکردید.
    مدیر اداره ورزش و جوانان باید نظارت و سخت گیری بیشتری داشته باشند.
    جوانان ما باید یاد بگیرند در مواقع ضروری چگونه یک نفر را نجات دهند .
    درست است برای این حرف ها دیر شده است ولی به قول نویسنده خبر نمیخواهیم که این رخداد برای کسی دیگر “تکرار ” گردد .

  2. دوست says:

    آخ چه داغی به دلمون شد خورد شدیم خداوند به خانوادش صبر بده

  3. علی says:

    یادم میاد سعید یه زمانی وقتی تحرک داشت و میدوید نفسش میگرفت .و فکر میکنم از کودکی مشکل قلبی داشته کسی نمیفهمیده حتی خودش و حالا اینجوری شده.ورزشکاران باید تست سلامت قلب بدن که اگه نارسایی وجود داشته باشه درمان بشن.ناراحتم و در شوک . نمیدونم چه بگم. سعید رفت. رفت

  4. ایمان says:

    بنده ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار یوسفی متاسفانه طبق نامه ای که اداره بهداشت و درمان به اداره ورزش و جوانان زده از اعزام امبولانس و پزشکیار در مسابقات ورزشی جلوگیری بعمل می آورد و اگر دیشب آمبولانس وجود داشت ما شاهد این ضایعه عظیم نبودیم لذا عاجزانه از مسوولین محترم تقاضا داریم که یا آمبولانس و پزشکیار در اختیار مسابقات ورزشی بگذاریم و یا کلیه رشته های ورزشی تعطیل کنیم تا جوانانمان دنبال تفریحات دیگری بروند

    • حقوق اجتماعی says:

      دوست عزیز وقتی کسی مراجعه ای به نهاد هایی که نام بردی جهت گرفتن امبولانس و تیم پزشکی به دلیل عدم پرداخت هزینه نمیکنه ؛ مرکز بهداشت و .. کف دستشون رو بو کردند که اقا میخواد مسابقه محلات برگزار کنه

    • حقوق اجتماعی says:

      اون نامه رو به ثلاث بدید تا پیگیری کنه ولی وقتی اقدامی صورت نگرفت

  5. سعید says:

    با سلام و تسلیت به خانواده مرحوم انشاالله خداوند به خانواده صبر جزیل بده در مورد این اتفاقات چون خود بنده اونجا حضور داشتم و شاهد ماجرا بودم باید عرض کنم فقط استان بوشهر هست که بازی هایی به این حساسی را بدون پزشک یا بهیار جهت بوجودآمدن اینطور مشکلاتی و نیروی انتظامی جهت امنیت برگزار می کند که در نوع خود فاجعه شهرستان است چون کمیته مسابقات حق اشتراک می گیرد دوما اینکه بازی بعدی دیشب هم تعطیل نشد و همچنان بدون بهیار و مامور ادامه داشت …

    • ناشناس says:

      استان بوشهر خییییلی مشکل داره اینم ی نمونش.دلمون درده از این هم مشکل
      به کی باید گفت خدا میونه

  6. مهدي says:

    جوان نازنین در خاک رفتی

    از این دنیای غم غمناک رفتی

    زدی آتش به جان دوست داران

    چو گل پاک آمدی و پاک رفتی

    انشالله خداوند متعال برای باز ماندگان آن مرحوم صبر عاجل بدهد مخصوصاًٍ به مادر آن مرحوم

  7. مومنی says:

    عرض تسلیت به خانواده یوسفی و تمامی اشنایان و هم محله ای ها و ورزشکاران دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد.

  8. جگرم سوخت says:

    کم کاری از جانب اورژانس ۱۱۵رو همه دیدن .خانواده محترم یوسفی باید از اینان شکایت بعمل اورن

    • حرف منصفانه says:

      کم کاری از جانب اورژانس ت
      باید ازز قبل بازی با اورژانس و نیروی انتظامی جهت حضور درر محل هماهنگ میکردند

  9. حسین says:

    شهرستان کنگان بایدپاسخگوباشد

  10. زهرا says:

    تسلیت میگم به خانواده یوسفی…این جوان اهل چه محله ای بوده؟؟

  11. همکلاسیش says:

    دوستان خوب الان فقط باید واسش دعا کنیم و فاتحه بخونیم
    تنها کاری که میتونیم واسش انجام بدیم
    دوست عزیزم روحت شاد و یادت گرامی

  12. مومني says:

    عرض تسلیت به خانواده سعید یوسفی وتمامی اشنایان وهم محله های دارم .روحش شاد .

  13. احمد مومني نيا says:

    ضایعه درگذشت (سعید یوسفی) به خانواده محترم تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز علو درجات الهی را مسئلت می دارم.

  14. شهروند شاکی says:

    نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد؟ نمیخواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت ولی بسیار مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد ، گلویم سوتکی باشد به دست کودک گستاخ و بازیگوش و او یک ریز و پی در پی دمگرم خویش را در گلویم سخت بفشارد و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد بدین سان بشکند سکوت مرگبارم را.
    یکی دیگر از گلهای این گلستان کم شد ، ای گلستان قدر این گلها را بدان
    ان شالله خداوند منان به خانواده مرحوم و بخصوص صبر عطا بفرماید

  15. امين16 says:

    تسلیت عرض میکنم.خدا به خونوادش صبر بده.جاش تو بهشت باشه.برای شادی روحش الفاتحه………………………….

  16. عسکری says:

    خانواده های محترم یوسفی و نوری
    ضمن ابراز همدردی.با نهایت تأسف و تأثر مصیبت وارده را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

  17. عیسی says:

    گلی بودی نه وقت چیدن بود
    جوان بودی نه وقت مردن بود سعید جان

  18. جواد says:

    منم این غم بزرگ رو به خانواده محترم یوسفی تسلیت عرض میکنم ، حالا دیگه خیلی دیر شده چه شکایت کنن و چه شکایت نکنن دیگه سعید بر نمیگرده ! اما باید مسولین محترم ورزش یه خورده بیشتر به این قضیه اهمیت بدن ! که جون مردم به این راحتی از دست نره که خانواده ها داغدار بشن !

  19. ميثم says:

    مسولین شهرستان پاسخگوباشید

  20. محمدصادق وراوی says:

    سلام منم به نوبه ی خودم درگذشت ناگهانی دوست عزیزم سعید را تسلیت عرض میکنم واقعا ناراحت کنندس من برای دومین بار عزادار شدم که حدود ۲۰ روز برادر خودم رو هم ار دست دادم خدا به خانواده محترمش صبر بده .

  21. دوست مرحوم says:

    انا لله و انا الیه راجعون.
    با عرض تسلیت به خانوادهای داغدار یوسفی – نوری و تمامی نزدیکان – آشنایان و دوستان مرحوم سعید یوسفی.
    بنده هیچ وقت این جوان را بدون لبخند بر لب ندیدم انسانی خوش اخلاق و با معرفت بود . الهی گناهانش را بیامرز و به خوبی های مرحوم افزون کن .
    مسئولین برگزاری مسابقات باید قبل از هر مسابقه ی با نیروی انتظامی و تیم پزشکی هماهنگی کنند جهت حضور در ورزشگاه و از مسئولیتی که بر عهده آنها است شانه خالی نکنند.

  22. حمید says:

    منم این مصیبت وارده را به خانواده های محترم یوسفی مقدم و نوری تسلیت میگم.
    انشالله خداوند متعال برای باز ماندگان آن مرحوم صبر عاجل بدهد.

    سعید جان روحت شاد…
    الفاتحه…

  23. ابراهیم ثابت says:

    به خانواده های مجترم یوسفی،نوری وپاریابی تسلیت می گویم.
    امیدوارم باتوجه به ضعف بدنی ورزشکاران درماه مبارک رمضان واحتمال بروزحوادث مشابه،تدابیری برای حفظ سلامتی آنان چه دربازی های دوستانه،چه رسمی وچه درتمرین ها اندیشیده شود.سلامتی انسان ها مختص بازی های رسمی نیست!

  24. دکتر says:

    قبلا هم این اتفاق رخ داده علتش هم کاملا روشنه .گرمای هوا منجر به تعریق بیش از حد میشه که در صورت عدم جبران مایعات خون غلیظ میشه و خون غلیظ منجر به انسداد عروق قلب و سکته قلبی میشه.امیدوارم این حادثه غم بار دیگر تکرار نشود

  25. ایمان says:

    آقای حقوق اجتماعی نامه اداره بهداشت در بایگانی اداره ورزش و جوانان موجود است و ثلاث می تواند پیگیری کند

  26. جگرم سوخت says:

    حرف منصفانه عزیز من منظورم این است که چرا باید دوبار به شما زنگ بزنن وبا فاصله ١٨دقیقه خودتون برسونید اصلا قابل توجیه نیست این کار شما

  27. سید علی محمودی (تهران) says:

    غم از دست دادن سعید عزیز را به خانواده محترم حاج یوسف تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز از دست رفته علو درجات را از خداوند متعال درخواست میکنم و برای پدر و مادر و برادران عزیزش صبرو بردباری و اجر اخروی درخواست مینمایم مارا در غم خود شریک بدانید

  28. max says:

    خدا رحمتش کنه

  29. از فارس says:

    کل نفس ذایقه الموت
    روحش شاد خداوند رحمتش کند
    دوستان وعزیزان توجه داشته باشیم مرگ حقه و اینکه این جوان در زمین فوتبال بوده اینم هم یه ک نمونه از هشدار الله تعالی می باشد که مرگ ناگهانی است و زمین جوان و پیر نمیشناسد متاسفانه ما مرگ را برای دیگران انتظار داریم غیر از خودمان
    عزیزان یکم واقع بین باشیم واز این مرگهای ناگهانی عبرت بگیرم و خدا را انگونه که هست عبادت کنیم که همه باید طعم مرگ بچشیم و دنیا را وداع کنیم و اینکه بعد از مرگ علت را بندازیم گردن گروهی و گروهی و شخصی یا نهادی را مقصر بدانیم صحیح نمی باشد.روحش شاد

  30. M@tin says:

    ای چرخ فلک خرابی از کینه ی توست بیدادگری شیوه ی دیرینه ی توست

    ای خاک اگر سینه ی تو بشکافند بس گوهر قیمتی که در سینه ی توست

    منم به نوبه خودم درگذشت جوان ناکام سعید یوسفی مقدم را به خانواده ایشان و سایر بستگان الخصوص برادر مرحوم تسلیت عرض میکنم و برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب آمرزش و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی خواستارم.
    روحش شاد ….. یادش گرامی

  31. کنگانی says:

    سعیدمون رفت،دیگه این حرفا فایده نداره.

  32. فاطی says:

    سلام ب خانواده مرحوم تسلیت میگم

  33. علی says:

    فقط به خانواده اقای یوسفی تسلیت عرض میکنم خداصبرشون بده مرگ جوان خیلی سخته

  34. علی says:

    بی کفایتی و عرضگی اقایان مدیر فقط در این مورد محسوس نیست بابا حق مردم این منطقه حداقل امکاناتی هست که در دیگر شهرهابه چشم هم نمیاد

  35. جمالی خواه says:

    با سلام وعرض تسلیت به خانواده داغدار یوسفی ونوری خداوندبه شما صبر دهد مارادر غم خود شریک بدانید

  36. فاطمه says:

    سلام و عرض تسلیت خدمت خانواده محترم یوسفی و نوری
    متاسفانه نمیدانیم تا کی می بایست مردم در شهرهای کوچک و محروم قربانی عدم رسیدگی و کنترل بهینه بر عملکرد دستگاههای اجرایی شوند .
    خدایا به داد مردم بینوا برس

    • ناشناس says:

      تا وقتی که تو استان بوشهر هسی همینه درست بشو هم نیست

  37. ناشناس says:

    به خانواده محترم یوسفی تسلیت عرض میکنم.
    خواستم بگم که مردم شهرستان کنگان خودشون به نداشتن امکانات راضی هستن. مهم اکثریت هستند که هیچ اعتراضی ندارن .

  38. همسایه says:

    سعید چرا ؟بی تو خیلی سخته دوستات هر شب پیشتن نگران نباش تنها نیستی ایشالا بهشت جایگاهت باشه آمین
    روح ت شاد و یادت گرامی

  39. احمدی says:

    به خانواده محترم یوسفی تسلیت عرض میکنم. خواستم بگم که شهرستان کنگان با وجود منابع فراوان از نظیر پتروشیمی و گاز هیچ امکاناتی ندارد.چون مسئولین تو فکر مردم نیستند و متاسفانه در کنگان یک دکتر عمومی خوب پیدا نمی شود چه برسد به دکتر متخصص البته بیمارستان کنگان امکانات هم ندارد.

  40. اورژانس says:

    با عرض تسلیت به خانواده بزرگوار یوسفی
    بنده از پرسنل اورژانسم.
    ساعت ۱۱:۴۸ اطلاع دادن
    ساعت ۱۱:۵۰ آمبولانس حرکت کرده
    ساعت ۱۱:۵۵ درب ورزشگاه رسیده
    ساعت ۱۱:۵۶ آمبولانس راهی بیمارستان شده
    ساعت ۱۲:۰۰ مصدوم توی اورژانس بوده
    این طور که دیگر دوستان میگفتن ،زمان زیادی از افتادنش و خبر کردن اورژانس غافل بودن.
    باز هم غروب غم انگیز این عزیز از دست رفته را تسلیت میگویم.

  41. حسین فروغی says:

    ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و داغدار ایشان ، برای ان عزیز از دست رفته آرزوی محشور شدن با اولیا الله را دارم .

  42. بنکی says:

    باعرض تسلیت به خانواده آن مرحوم/بازهم مظلومت شهرستانمو ن رونشون میده که چقدرازطرف مسولان موردبی مهری قرارمیگیره

  43. احمدی says:

    خداوند سعید عزیز را رحمت کند.روحش شاد و یادش گرامی.

  44. سجاد رحیمی زاده says:

    با سلام
    باز هم دست اجل گلی از بوستان عشق و همدلی را چید گلی که بوی وفا وصمیمیت می داد این بار جوانی رعنا و با محبت از دیار ما رخت بربست پروازت چه ناباورانه بود ای پرستوی مهاجر دیار غربت
    نبستم هجله شادی برایت
    نشستم عاقبت مودر عزایت

  45. عباس says:

    خیلی متاسفم خیلی ضایعه ی اسفناکی بود

  46. Reza says:

    Khoda Rahmatesh kone…

  47. زهرا says:

    وافعا متاسفم..امید وارم غم آخرشون باشه

  48. ناشناس says:

    دیروز تولدش بود

  49. سعید says:

    روحت شاد رفیق

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن