بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25029
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 بهمن 94 0:55 ق.ظ

به مناسبت دهه فجر

سفر استاندار بوشهر به کنگان (۱ )

ثلاث- استاندار بوشهر برای افتتاح چند پروژه به شهرستان کنگان سفر نمود.

 

به گزارش ثلاث، به مناسبت دهه مبارک فجر و به رسم هر ساله، استاندار بوشهر از ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه به شهرستان های استان بوشهر سفر می کند و رسماً آنها را به بهره برداری می رساند.

امروز پنجشنبه ۱۵ بهمن، استاندار بوشهر به شهرستان کنگان سفر کرد تا از پروژه های مختلف شهرستان بازدید کرده و آنها را افتتاح و به بهره برداری برساند.

ابتدای این سفر با جلسه شورای اداری آغاز شد و این نشست در دو مرحله برگزار گردید.

در ابتدای نشست، امام جمعه بندر کنگان با تبریک دهه فجر، گفت: در شهرستان کنگان ضمن وجود دیدگاه های سیاسی مختلف و سلایق متفاوت دستگاه های اجرایی و مردم به دنبال تقویت یکدیگر هستند و این امر را در عمل نیز نشان داده اند.

حجت الاسلام محمود محمودی ضمن تقدیر از استاندار بوشهر به جهت اهتمام در پیشرفت زیرساخت های مذهبی و دینی در شهرستان کنگان، خواستار محقق شدن فاز دوم این اتفاق با همت و مدیریت ارشد استان شد .

امام جمعه کنگان انتظار مردم در خصوص تحقق و بهبود وضعیت زیرساخت های بندری را به حق دانست و خواستار سامان یافتن هر چه زودتر این حوزه از مشکلات مردم شد.

وی همچنین به وضعیت گمرک کنگان اشاره ای داشت و اختصاص تسهیلات ویژه جهت ترخیص کالا و ته لنجی را به دلیل سلامت مردم این منطقه در این خصوص انتظاری به جا دانست.

وی اشاره ای گذارا به کمربندی کنگان کرد و اهمیت این موضوع را برای استاندار بیش از پیش روشن ساخت.

******

طاها دشتی مطلق رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز که یکی از سخنرانان این نشست بود با تبریک دهه فجر و فرجام برجام و پیروزی منطق بر لبخندی که کام مردم را شیرین کرد؛ توفیق دولت خدمتگذار در این مسیر را آرزو کرد.

وی عوارض آلایندگی شهرها و روستاها، ساخت و سازهای درون شهر سیراف و گمرک این بندر تاریخی، اهتمام به مسائل زیست محیطی، اشتغال جوانان، اسکله بزرگ تجاری کنگان و … را از مسائل مهم در حال حاضر شهرستان عنوان کرد.

*******

اکبر پاریابی رئیس شورای شهر کنگان با اشاره به وعده های استاندار بوشهر خواستار ویژه دیده شدن شهرستان کنگان در توزیع اعتبارات با توجه به میزبانی این شهرستان از صنایع عظیم نفت و گاز شد.

وی موقعیت استراتژیک بندر کنگان در حوزه خلیج فارس را ویژه دانست و کنگان را نزدیک ترین منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس خواند.

******

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت نیز بحث اشتغال را جدی ترین مطالبه مردم دانست و از استاندار بوشهر خواست تا این موضوع را به عنوان اولویت مد نظر خود قرار دهد.

*******

امام جمعه بندر سیراف خواستار نشست استاندار با مردم و مسئولین بندر سیراف شد و گمرک سیراف را مطالبه به حق مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که این نهاد از دست رفته مجدداً به سیراف بازگردد.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در ادامه خواستار تسریع در اتمام ساختمان فیزیکی درمانگاه سیراف و شبانه روزی کردن این درمانگاه شد.

وی همچنین با انتقاد از نبود مدیریت از طرف میراث فرهنگی استان بوشهر در خصوص مسئله ساخت و سازها در شهر سیراف؛ سامان یافت وضعیت موجود جهت احداث هر چه سریعتر مصلی این شهر را از اهم موضوعات شهر سیراف عنوان کرد.

حجت الاسلام عاشوری همچنین اشاره ای به بارگیری میعانات گازی پالایشگاه گاز فجر جم در بندر سیراف کرد و خواستار تدبیری در این خصوص شد و گفت : این اتفاق زندگی مردم را مختل کرده و حتی امکان تردد را از مردم گرفته و نیز میزان آلودگی های این منطقه رو به افزایش گذاشته است.

خبرنگار: محسن صفایی

 

 

شورای اداری (۷)

 

 

 

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن