بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:55 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13046
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 9 اسفند 93 0:09 ق.ظ

امام جمعه کنگان خبر داد

مسجد جامع کنگان تخریب و در ۲ طبقه بازسازی می شود

ثلاث- امام جمعه کنگان خبر داد: قرار است قرارگاه سازندگی قرب کوثر، مسجد جامع کنگان که از مساجد قدیمی و در مرکز شهر است را تخریب و مجددا در دو طبقه بسازد.

 

محمودی امام جمعه کنگان

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر در مسجد جامع با اشاره به دیدار رهبری فرزانه انقلاب با اعضای ستاد بزرگداشت روز ملی مهندس با بیان دیدگاههای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: به تعبیر رهبری با اسم و تکرار زبانی هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد مقاومتی راه علاج بسیاری از دردهای کشور است همه مسئولین و نخبگان باید بکوشند با ارائه و عملیاتی نمودن راهکارهای مناسب این فرمایش رهبری را عملیاتی کنند.

محمودی با تقدیر از نقش و جایگاه مهندسین گفت:انتظار جدی از مهندسین جوان اینست که ما می توانیم را به مردم نشان دهند.

وی در بخش دیگر با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و بیان فضایل و مناقب آن بزرگ بانوی عالم و تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم شهادت حضرت زهرا و دهه فاطمیه گفت: همانگونه که غدیر سند حقانیت تشیع است ، فاطمیه نیز سند مظلومیت شیعه است.

امام جمعه کنگان در ادامه به موضوع بدحجابی در سطح شهر اشاره و گفت: همه در برابر جلوگیری از اشاعه فحشاء مسئول هستند.

محمودی گفت: تذکر لسانی وظیفه مومنین و اقدام عملی وظیفه مسئولین در مواجهه با بدحجابی و نیز برگزاری مراسم خلاف شرع از جمله برخی جشن های عروسی که موجب مزاحمت و سلب آسایش مردم می شود ، است.

وی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری جشن ازدواج ۵۰ زوج کنگانی ، ضمن تحسین این اقدام ارزشمند و دعوت از همه مومنین – خیرین – مسئولین برای کمک به ازدواج جوانان از دست اندارکاران برگزاری این مراسم از جمله مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) ( محله کوزگری ) و مسئولان امر تقدیر کرد.

خطیب جمعه با گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی خطاب به مربیان گفت: به فرموده امیرالمومنی بهترین ادب آنست که انسان از خود آغاز کند.

وی بر ضرورت توجه به شئون و دستورات دین در مسئله تربیت اسلامی تاکید کرد.

محمودی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان با تقدیر از مسئولین این نهاد در حل بخشی از مشکل شهروندان بر مالکیت منازل مسکونی و اراضی و تاکید بر حل مشکل دیگر اهالی گفت: انتظار جدی اینست بند دوم حکم بنیاد مستضعفان مبنی بر هزینه اموال در همان شهر جهت فقرا و مستضعفان نیز عملیاتی شود.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) بر لزوم توجه به فقرا و نیازمندان و رسیدگی به محرومان تاکید کرد.

خطیب جمعه در بخش پایانی با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) و لزوم همکاری و مشارکت کشورهای منطقه در این زنجیره امنیتی گفت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) نمایش اقتدار – امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی بود.

 

محمودی در قسمت پایانی سخنان خود خبر داد: با توجه به رایزنی انجام شده با سردار سید ضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر در خصوص بازسازی مسجد جامع کنگان، خوشبختانه این قرارگاه موافقت خود را با این مهم اعلام داشت. قرار است قرارگاه سازندگی قرب کوثر، مسجد جامع کنگان که از مساجد قدیمی و در مرکز شهر است را تخریب و مجدداً در دو طبقه بسازد.

 

 

نظرات

  1. همشهری says:

    به عنوان یه نمازگزار مسجد جامع از رایزنی و اقدامات موثر امام جمعه شهرستان در ساخت مراکز دینی و معنوی کمال سپاس و قدردانی را دارم

  2. ناشناس says:

    پولتان زیاد است مگه این مسجد چش است

  3. امید روحانی says:

    درود بر امام جمعه دلسوز

  4. درياي جنوب says:

    به نظر من مسجد مکان کاملا مقدسی است و باید به این مهم رسیدگی شود اما من فکر می کنم این پول بهتر است هزینه جای مهمتر شود چرا که بین مسجد جامعه تا مسجد امیرالمونین فاصله زیادی نیست ضمن اینکه مسجد جامعه به همین شکل هم می تواند تا چندین سال مورد استفاده قرار گیرد پس نتیجه می گیریم بهتر است این پول صرف کارهای که اولویت شان بیشتر است شود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن