بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3094
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 18 مرداد 93 10:11 ب.ظ

نشست فرماندار با خبرنگاران کنگان

تنها دو سایت خبری رسمی در کنگان وجود دارد/بیمه و مسکن خبرنگاران در اولویت

ثلاث-فرماندار کنگان گفت: امیدوارم بتوانیم با همدیگر، آنگونه که شایسته است به مردم شریف منطقه برای اعتلا و توسعه شهرستان کنگان خدمت کنیم.

 

به گزارش ثلاث ، در نشست امروز صبح که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر فرماندار شهرستان کنگان انجام شد، خبرنگاران و اصحاب رسانه مسائل، پیشنهادات و انتظارات خود را با نماینده عالی دولت در شهرستان مطرح کردند.

از جمله مهمترین موارد مطرح شده از جانب خبرنگاران موضوع بیمه، دسترسی به بانک های اطلاعاتی غیر محرمانه شهرستان برای تکمیل اخبار یا تحلیل ها، همکاری خبری مسئولین ادارات و نهادها، انعطاف پذیر بودن مسئولین در قبال برخی نقدها، مشکل مسکن خبرنگاران، هزینه های جانبی و بالای تولید خبر( مانند هزینه تلفن و موبایل و اینترنت)، کند بودن و قطعی اینترنت، تشکیل کارگروه و انجمن رسانه،  عدم بکارگیری خبرنگاران در واحدهای روابط عمومی ادارات و نهادها، وضعیت نابسامان مالی خبرنگاران، اجرایی نشدن برخی مسایل مطرح شده در روز خبرنگار سال گذشته، فشار برخی نهادهای امنیتی بعد از درج برخی اخبار، تحلیل ها و یا گزارشات خبری و غیره می باشد.

 

فرماندار کنگان در ادامه ضمن عرض تبریک بمناسبت روز خبرنگار، این حرفه را جز مشاغل سخت، حساس و تاثیر گذار جامعه عنوان کرد.

عباس تبرکی با تاکید بر این موضوع که نباید اخبار منتشره به سمت منفی گرایی جامعه برود، افزود: باید در درج اخبار و نظراتی که روح جامعه را به سمت ناامیدی و منفی گرایی می برد اجتناب کرد.

وی همچنین خواستار شد: خبرنگاران عزیز باید دقت نمایند تا در اخبار خود، خدای ناکرده حرمت افراد خدشه دار نشود و اصل منصفانه بودن خبر را رعایت کنند.

فرماندار کنگان اذعان داشت: انتقاد پذیر بودن مسئولان شهرستانی باعث ارتقا جامعه می شود و لذا مدیران را به انعطاف پذیری بیشتر در برابر نقدهای منصفانه و صحیح خبرنگاران توصیه می کنم.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های قانونی و بزرگی مانند نماینده محترم مجلس استفاده زیادی برد حتی اگر سلیقه سیاسی آن نماینده یا مسول با ما یکی نباشد.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با همدیگر، آنگونه که شایسته است به مردم شریف منطقه برای اعتلا و توسعه شهرستان کنگان خدمت کنیم.

تبرکی خبر داد: طی تعامل میان استان بوشهر با کشور قطر ، پیشنهاد صادرات مصالح معدنی از طریق اسکله ساروج کنگان نیز مطرح شده است.

وی عنوان کرد: باید به شهرستان کنگان به عنوان مرکز ثقل ناحیه جنوب استان نگاه ویژه ای شود.

فرماندار کنگان در خصوص جاده کمربندی کنگان نیز اظهار داشت: این طرح مربوط به مصوبه دولت در سال ۸۴ است که باید اجرایی می شد. بخش ناتمام کار بخاطر تامین اعتباراتی است که باید نفت انجام دهد .

تبرکی در ادامه به موضوع مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت: چنانچه خبرنگاران شهرستان اقدام به ایجاد تعاونی مسکن نمایند ، ما نیز از طریق مرکز استان ادامه کار را انجام می دهیم و تا جایی که ممکن است کمک می کنیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه شهرستان بیان داشت: با توجه به علمی شدن دنیای حاضر ، نیاز هست که خبرنگاران نیز در امر خبر و تحلیل خبر به صورت علمی و تاثیر گذار وارد این حیطه بشوند.

وی اظهارداشت: طی مهر ماه سال جاری بحث آموزش خبرنگاران شهرستانی به صورت حرفه ای انجام خواهد شد لذا علاقه مندان می توانند از طریق مراجه به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، سایت های مربوطه و سایت خبری ثلاث در بخش خبر، تحلیل خبر و عکس ثبت نام کنند.

موضوع بیمه تکمیلی خبرنگاران بنا به دستور رئیس جمهور در حال پیگیری است و به محض اینکه مصوبه ها به فرهنگ ارشاد برسد اقدام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان تاکید کرد: در حال حاضر فقط دو سایت خبری ثلاث و کنگان نیوز به صورت رسمی و با مجوز فعالیت می کنند. سایت های خبری دیگر نیز حتما از طریق اداره فرهنگ و ارشاد برای ثبت شدن اقدام نمایند.

مختارزاده تصریح کرد: به کسانی خبرنگار می گوییم و سایت هایی را به رسمیت می شناسیم که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و به صورت رسمی فعالیت می نمایند.

 

شایان ذکر است که در این نشست علاوه بر فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، معاون سیاسی و معاون عمرانی فرماندار، خبرنگارانی از صدا و سیما، سایت خبری ثلاث، کنگان نیوز، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مهر، بنک نیوز ، بوشهر نیوز، کوگانا، روزنامه اطلاعات و خط فردا حضور داشتند.

 

 

 

 

 

روز خبرنگار در کنگان 93

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. سید مرتضی کراماتی says:

    ( ن و القلم ما یسطرون )
    خبرنگاران و مسئولین جامعه و قانون
    تقدیم به همراهان خودم ، خبرنگاران بی ادعا و مدیران سایتها و پایگاههای خبری
    * سید مرتضی کراماتی

    بهانه ۱۷ امرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صادرمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷بدست گروه تروریستی طالبان درمزارشریف افغانستان به شهادت رسید و روز شهادت وی در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده ، فرصت مناسبی است که بگوییم نقش خبرنگاران نقشی مهم و اساسی است و خبرنگار بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و جامعه به وظیفه خود اشراف کامل دارد و رسالت قلم و اندیشه اش کشف است و شهود و بازتاب هر قلم و قدمش ، تابناکی عکس العملی را نمایش می دهد و مسئولین با تغییر نگرش که مسئولیت ، رئیسی و حاکمیت تنها نیست بلکه سوال شونده و پاسخگو بودن در مقابل خدا و قانون و جامعه را بر اساس نص صریح کلام وحی باید باور داشته باشند ، خبرنگار را یار و مشاور و همکار خود بدانند البته همکار و مشاوری که حقوقی نمی خواهد و مادیاتی غیر از دعای خیر را طلب نمی کند . بی مزد و منت هم انعکاس دهنده ی رویدادها و تلاشهای شما هستند ( همان وظیفه ای که گاهی روابط عمومی نداشته ی برخی ادارات و نهادها از بازگو کردن و انعکاس آن دغدغه دارند و گاهی برخی مسئولین تصور این دارند که فقط وظیفه روابط عمومی نصب پرچم و پلاکارد است و تصور غلطی که جایگاه این واحد مهم و اساسی گاهی نزول پیدا کرده و تا هنوز راه حلی برایش پیدا نشده ، ) و هم منعکس کننده دغدغه و درد مردم با هدف فائق آمدن بر مشکلاتی که در آینده خوب یا بد آن نیز مورد سنجش قرار می گیرد و بهره مندی از آن تا همیشه ( بازنشتگی مدیران ) و نسل اندر نسل اگر تسهیل در امورات باشد دعا و سرسلامتی و در غیر اینصورت خدای ناکرده بدگویی و نفرت را بهمراه دارد ) این فاصله بین روابط عمومی و دستگاه اجرایی با مردم و خبرنگاران ، معضلی است که باید تدبیری اندیشیده شود و همه ی اینها بهانه ای بود تا ضمن تقدیر از برپا کنندگان و برنامه ریزان این روز ، پیشنهاد نمایم ( روز خبرنگار ) بنحو شایسته و بصورت گسترده تر و عمومی تر در میان مردم ترویج یابد تا جامعه بداند که آنچه در قالب خبر رصد می گردد و امروزه کمتر از چند دقیقه از حادثه و اتفاق و رویدادی در هر گوشه از این عالم ، بر بال امواج ( خبر دار می گردند ) گوشه ای از تلاشهای پیدا و ناپیدای فرد یا افرادی است که خبرنگار نامیده می شوند .

  2. احمد says:

    چرا در روز خبرنگار یادی از مرحوم نصرت مکاری اولین خبرنگار کنگان نشده است

  3. کنگانی says:

    همین دو سایت خبری هم بسشه!آخه توی این یه ذره جا(یه شهرستان تجزیه شده از شکل شهرستان درآمده)مگه چقدر خبر وجود داره!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن