بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21714
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 22 مهر 94 6:30 ب.ظ

دکتر احمدی در نطق میان دستور:

بیداد بیکاری در شهرهای تأمین‌کننده ثروت خزانه دولت/ برخی طرح‌های عمرانی، کند یا متوقف شده است

ثلاث- نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه، حوزه انتخابیه خود را تامین کننده ثروت خزانه دولت توصیف و انتقاد کرد: بزرگترین بندر صیادی ایران، بزرگترین پهنه نفتی و گازی ایران و جهان،بزرگترین پهنه پالایشگاه گازی ایران و بزرگترین قطب اقلام کشاورزی خارج از فصل در این حوزه است ولی هنوز جوانان دغدغه اشتغال دارند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه، حوزه انتخابیه خود را تامین کننده ثروت خزانه دولت توصیف و انتقاد کرد: بزرگترین بندر صیادی ایران، بزرگترین پهنه نفتی و گازی ایران و جهان،بزرگترین پهنه پالایشگاه گازی ایران و بزرگترین قطب اقلام کشاورزی خارج از فصل در این حوزه است ولی هنوز جوانان دغدغه اشتغال دارند.

به گزارش ثلاث و ه نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر موسی احمدی‌ در نشست علنی امروز چهار شنبه (۲۲ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم شاهد جنایات سفاکانه و خونریزی صهیونیست ها در سرزمین‌های اشغالی هستیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدتهاست حکام دست نشانده صهیونیست ها و ابرقدرت‌ها و رژیم کودک کش آن ها با حمله به یمن مردم بی پناه آن کشور را به خاک و خون کشیدند، گفت:‌ آنها به منازل مسکونی،‌مدارس و مجالس عروسی رحم ننموده و حرم امن الهی را بی حرمت کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناصران حسین زمان را بی جرم و جنایت با بی تدبیری به مسلخ کشاندند و لب تشنه در منا بجای قربانی نمودن با تأسی به حسین بن علی خود قربانی گردیدند، بیان کرد: به زودی شاهد تحقق پیش بینی رهبری معظم انقلاب در نابودی رژیم صهیونیستی و سر سپرده‌های آنها خواهیم بود.

احمدی با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت تحقق و بسط عدالت و توسعه متوازن و رونق اقتصادی کشور است، تصریح کرد: حال این سوال مطرح می شود که  آیا این عدالت است که جوانان بزرگترین بندر صیادی ایران، بندر دیر و بزرگترین پهنه نفتی و گازی ایران و جهان، بندر کنگان و عسلویه و بزرگترین قطب اقلام کشاورزی خارج از فصل، شهرهای آبدان و بردو خون عالمک پرور، بزرگترین پهنه پالایشگاه گازی ایران شهرستان جم جویای اشتغال باشند؟

وی افزود: آیا باید با وجود این همه امکانات، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها هنوز دغدغه اشتغال داشته باشند. آیا این عدالت است که حوزه انتخابیه من تامین کننده ثروت خزانه دولت باشد ولی خسارت و بیمه کشاورزان زحمت کش در مورد گندم و گوجه و قیمت خرید گوجه ها تاکنون پرداخت نشود؟ تا کی باید پیگیری شود و به چه کسی باید مراجعه شود که مراجعه نکرده باشیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: جناب آقای رئیس جمهور بسیاری از طرح های عمرانی که چشم امید مردم به آن ها است و به عنوان خدمات نظام به آن ها نگاه می کنند به بهانه‌های مختلف مدتی است که تعطیل شده و یا به کندی روبه رو است و این از سوی مردم حوزه انتخابیه موجب گلایه و غیرقابل قبول تلقی می‌گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه اسکله و گمرک شهرستان کنگان به منظور توسعه تجارت  و بازرگانی و در نتیجه توسعه شهرستان احداث اسکله بردوخون که سالهاست مردم چشم انتظار تحقق آن هستند، و کلیه اقدامات اجرائی آن سپری و منتظر تخصیص اعتبار آن هستند.

احمدی افزود: توسعه جدی در رابطه با ساماندهی امر کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان اعم از سوخت و برداشت محصولات حمل و خرید محصول گوجه فرنگی و خرما و سایر، تخصیص اعتبار جهت لایروبی اسکله‌های عسلویه، نخل دبی، کنگان، دیر،برک، شیرینو و سیراف ، ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی مذهبی فرهنگی و به خصوص مدارس و مراکز آموزشی به دلیل تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرستان‌ها حوزه انتخابیه، رفع مشکل عمده کارکمندان به خصوص فرهنگیان اعم از مسکن پرداخت پاداش بازنشستگی که یکسال از آن گذشته است.

وی افزود: توجه جدی به امر ورزش و زیر ساخت‌های ورزشی و باشگاه‌ها، تعمیر و تجهیز بیمارستان دیر،‌ رفع رفع مشکل بیمارستان کنگان اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، نیروی انسانی،  پزشک و ایجاد و توسعه بخش دیالیز در بیمارستان کنگان و جم و بخش نوزاد در بیمارستان عسلویه و ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی جم، تجدید نظر در قیمت سوخت سفاران و لنج‌های باربری که موجب نگرانی مردم منطقه شده که خانواده‌های زیادی از این طریق ارتزاق می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استمهال وام کشاورزان با توجه به خشکسالی و عدم فروش محصولات و ضررهای فاحش و عدم دریافت خسارت‌های وارده از بیمه، افزایش تعرفه جایگاه داران بنزین و گازوئیل که تعرفه موجود، منجر به ایجاد مشکلات و پیش بینی ورشکستگی آن‌ها می شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که مردم عزیز حوزه انتخابیه از آن رنج می‌برند توسعه غیر متوازن منطقه است؛ عسلویه با توجه به اینکه محل پایتخت انرژی ایران را یدک می‌کشد تمام مشکلات آن فقط برای این منطقه است اما بنا بر فرمایش رئیس جمهور پارس جنوبی قادر به اداره کشور است لذا نیاز به توجه جدی به حوزه پیرامونی داریم./ /

http://s6.picofile.com/file/8217160392/IMG_20151014_WA0006.jpghttp://s3.picofile.com/file/8217160368/IMG_20151014_WA0005.jpghttp://s3.picofile.com/file/8217160334/IMG_20151014_WA0004.jpg

نظرات

  1. محمد says:

    وقتی شما که تمام طرح های دولت رو زیر سوال میبری و سنگ اندازی میکنی دولت هم نباید به یکی مثل شما توجه داشته باشد ..ما نماینده ای میخواهیم که حامی دولت و حامی مردمش باشد

  2. اقدام پسندیده ای است .کاش وزرا را به مجلس می کشاند و از آنان طرح سوال میکردند.

  3. بوشهری says:

    درود بر دکتر احمدی به خوبی از معضلات بیکاری و مسائل و مشکلات منطقه جنوبی استان در مجلس بیان کرد

  4. کنگانی says:

    احسنت بر دکتر احمدی

  5. آقای احمدی says:

    آره , انتخابات هم نزدیک شد و تبلیغات و سوء استفاده جریان خواهد داشت

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن