بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23598
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 13 آذر 94 7:00 ب.ظ

سخنرانی آبت الله حسینی بوشهری در کنگان

نامه رهبری معظم انقلاب به جوانان غربی مصداق مسئولیت پذیری الهی است

ثلاث- تحلیل گران و صاحبان نظر و اندیشه پیام رهبری در نامه حکیمانه آن حضرت به جوانان غرب را تبیین کنند.

به گزارش ثلاث، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز جمعه در جمع مردم کنگان استان بوشهر افزود: این اقدام نشان از نگاه ژرف و اندیشه ناب ولی فقیه زمان و مسئولیت پذیری معظم له و توجه جدی ایشان به جوانان دارد.
وی یادآورشد:تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی بعنوان تنها نسخه نجات بخش بشری از زیر ظلم و جور، تکلیف همه اندیشمندان و صاحب نظران و تاثیر گذاران دینی و فرهنگی است.
نماینده مردم استان بوشهر در خبرگان رهبری با استناد به فرمایشی از امام صادق (ع) ، معرفت و شناخت الهی ، محبت الهی و اطاعت از پروردگار را سه بعد مهم مسئولیت پذیری دانست و یادآورشد: عدالت ،سعادت ، امنیت و آرامش در سایه این سه اصل میسر خواهد شد.
وی گفت: حادثه کربلا ، صحنه مقاومت و ایثار و ایستادگی قهرمانانه مسئولیت پذیران در مقابل مسئولیت گریزان بود.
حسینی بوشهری افزود: کسانی که از ولایت الهی فاصله می گیرند اسیر ولایت شیطان می شوند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: همه در برابر خود ، خانواده ، جامعه و فراتر از آن در برابر بشریت مسئولیم و باید بکوشیم این ادای مسئولیت را بر اساس و معیار الهی انجام دهیم.

 

 

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: معظم له برای دومین بار باز هم بجای سخن با حاکمان غرب با جوانان کشورهای غربی نامه نگاری کردند که صداقت جوانان و تاثیر آنها در آینده کشورشان از دلایل این مکاتبه است.
وی یادآورشد: رهبری معظم انقلاب در این نامه با به چالش کشیدن فرهنگ ناسالم غربی ، اسلام را بعنوان نسخه نجات بخش بشریت معرفی کرد.
محمودی گفت: معظم له در این نامه ضمن ترسیم خطر تروریسم ، به تلاش استکبار جهانی و سردمداران غربی برای خشن جلوه دادن دین مبین و رحمانی اسلام اشاره و ضمن تاکید بر لزوم درک صحیح جامعه جهانی از اسلام ، خط بطلانی بر سیاست های دوگانه غرب در برخورد با تروریسم کشید.
خطیب جمعه کنگان با تسلیت اربعین حسینی به بزرگترین همایش مذهبی در جهان اشاره کرد و گفت: حماسه بزرگ امت اسلام در اربعین ، تداعی کننده حماسه قهرمانان کربلا و جمله شریف حضرت زینب یعنی و ما رایت الا جمیلا بود.
محمودی گفت: امروز جوامع اسلامی و بشریت برای درک عینی و واقعی حریت و آزادگی و زندگی شرافتمندانه نیازمند تاسی به سیره و سنت نبوی و ائمه اهلبیت است.
وی در بخش دیگر با اشاره به روز دانشجو و نکوداشت یاد شهدای دانشجو افزود: ۱۶ آذر نماد حرکت ضد استکباری دانشجویان است./// ابوذر حسین پور

برچسب ها: ,

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    زنده باد رهبر عزیز انقلاب
    و درود برخدمتگراران صدیق نظام
    و کسانی که رضایت مندی مردم در اولویتشان قرار دارد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن