بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25605
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 30 بهمن 94 3:40 ب.ظ

امام جمعه کنگان: شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی – اسلامی و ملی است

ثلاث- امام جمعه کنگان: شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی – اسلامی و ملی است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات سرنوشت ساز ۷ اسفند بیان داشت: شرکت در انتخابات به لحاظ شرعی واجب عینی است.

وی با تاکید بر لزوم حضور پرشور و حماسی در پای صندوق های رای و نیز ضرورت انتخاب آگاهانه و با بصیرت بیان نمود: انتخاب اصلح حتی اگر تفاوت افراد در این رابطه کم باشد ، یک تکلیف مهم الهی است.

محمودی پایبندی به اسلام ، عدالت ، منافع ملی ، ولایت ، تعیین مرز با دشمن ، تعهد و تخصص و کارآمدی را از ویژگی های کاندیدای اصلح بیان کرد.

وی گفت:مردم به انسانهای پایبند و معتقد به اصول و آرمانهای امام و شهیدان و رهبری معظم انقلاب رای بدهند.

خطیب جمعه به بیانات ارزشمند رهبری معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان گفت: معظم له در این دیدار با تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی ، تنظیم بودجه سالانه کشور ، رای اعتماد به وزراء و اعضای کابینه دولت و قانون گذاری را از جمله وظایف خطیر وکلای مردم در مجلس دانست و مجلس را ریل گذار حرکت دولت دانستند.

وی به تذکر چندین باره رهبری فرزانه انقلاب در خصوص پروژه نفوذ و تلاش دشمن در انتخابات برای اجرایی نمودن این توطئه اشاره و اظهار داشت: مردم به کسانی که رادیوهای بیگانه آنها را توصیه می کنند رای ندهند و به فرموده رهبری معظم انقلاب دقت کنید دشمن چه می خواهد شما عکس آن عمل کنید.

امام جمعه کنگان با تشریح جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند که دارای صلاحیت های لازم در حوزه فقاهت – اجتهاد – عدالت – دارای سوابق درخشان – پایبند به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه – اصول – آرمانها و ارزشها باشند.

خطیب جمعه بار دیگر با یادآوری اهیمت و جایگاه خطیر شورای نگهبان و انتقاد از اظهارات نسنجیده برخی خواص در حمله به شورای نگهبان بیان نمود: رهبری معظم انقلاب در بیانات اخیر خود ، حمله به شورای نگهبان را طرح دیرینه آمریکا دانسته و فرمودند ، دشمن تلاش کرد بساط شورای نگهبان را جمع کند و البته نتوانستند و نخواهند توانست و حالا درصدند تصمیم های شورای نگهبان را زیر سوال ببرند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای اطهر (س) و تاکید بر برگزاری باشکوه ایام عزای اول شهیده راه ولایت گفت: فاطمیه سند مظلومیت و حقانیت شیعه است و این ایام باید تعظیم شود.

وی با اشاره به برخی فرازهای خطبه فدکیه حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: شایسته است در مجامع علمی و مراکز حوزوی و دانشگاهی بعنوان واحدهای درسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس و بیان نقش روحانیت در یک قرن اخیر ، گرامیداشت سالروز گشایش سفارت فلسطین در کشورمان و لزوم حمایت از مقاومت اسلامی و انتفاضه مظلومان فلسطینی و مبارزه با رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و وحدت و بیداری اسلامی برای خنثی نمودن توطئه های مثلث شوم (عربستان – ترکیه و اسرائیل) از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود./ ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن