بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29726
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 17 تیر 95 1:35 ق.ظ

به همراه تصاویر نماز عید فطر در سیراف

نماز عید فطر به معنای شکرانه نعمت الهی در رمضان است

ثلاث- خطیب جمعه سیراف عنوان کرد: نماز عید فطر به معنای شکرانه ی نعمت الهی در رمضان است

 به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه اول خود در نماز عید فطر گفت: عید سعید فطر را به همه برادران وخواهران نماز گزار وهمه ملت ایران و به همه مسلمانان و امت عظیم اسلامی تبریک عرض میکنم؛ روز عید فطر تولدی دیگر است؛ ماه رمضان باعث شد تا زنگارها از دل وجان انسان از بین برود.

وی اظهار داشت: ماه رمضان ماه تزکیه وعبادت وبندگی و توبه و انابه بود؛ سعی کنیم این اخلاق که با دعا و قران و ولایت بدست اوردیم در خود نگه داریم. 

خطیب جمعه سیراف عنوان کرد: نماز عید فطر به معنای شکرانه ی نعمت الهی در رمضان است. خداوند میفرماید ” اشهدوا انی غفرت لهم “یک ماه مبارزه با هوای نفس وشیطان بزرگ که الحمدالله توفیق پیدار کردید در دانشگاه بزرگ رمضان ترمها پشت سر گذاشته و امروز یعنی روز عید پایان نامه است.

حجت الاسلام عاشوری در خطبه دوم خود گفت:

وظیفه خود میدانم عرض سپاس وقدردانی از ملت عظیم الشان ایران وشهرستان کنگان ومردم ولایتمدار شهر سیراف به خاطر نمایش عظیمی که در روز قدس در برابر چشم جهانیان قرار دادند داشته باشم. چقدر سعی کردند در طول سالهای متمادی، روز قدس را که نماد وصف بندگی حق در مقابل ظلم است، تضعیف کنند.

وی ادامه داد: روز قدس روز عظیمی است که مردم در هوای گرم با زبان روزه این کار را به بهترین وجه انجام دادند. یک بار دیگر ملت ایران نشان داد که در موقع حساس، سخن خود را با رساترین فریاد به گوش مردم دنیا میرساند.

امام جمعه سیراف اضافه کرد: حضور جوانان و مردم طی شب های قدر در مساجد وحسینیه ها از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که این همان رویش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید قدر دانسته شود.

عاشوری خاطرنشان کرد: از اقدام بهنگام و ستودنی سرباران گمنام امام زمان عج و سبز جامگان سپاه پاسداران و تمام نیروهای نظامی وامنیتی که جای شکر و تشکر دارد.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری درجمع خانواده شهدا ومدافعین حرم مبنی بر اینکه” هدف اصلی از راه اندازی گروهای تروریستی تکفیری واقدامات انها در عراق وسوریه حمله به ایران بود اما قدرت نظام جمهوری اسلمی موجب شد انها در همان عراق وسوریه زمین گیر شوند” نیز اشاره کرد.

امام جمعه سیراف تصریح کرد: همه مردم را دعوت میکنم به وحدت وهمدلی ویکپارچگی. انفجار در مدینه و جده را محکوم میکنیم واین نتیجه حمایت ال سعود از تروریست است ان شاء الله هر چه زودتر نابودی ال سعود وگروه تکفری را شاهد باشیم.

وی گفت: حضور عدالت باورانه و حق طلبانه مردم شهرستان کنگان وسیراف نماد آزادی خواهی، استکبارستیزی و دفاع همه جانبه از مظلومان عالم است. حضور پرشور مردم در گرمای طاقت فرسای تابستان شایسته تقدیری بزرگ است.

 

پیشنهاد امام جمعه سیراف:

سنتی که مدتها پیش در شهرسیراف و استان بوشهر مرسوم است که در روز عید سعید فطر مردم بعد از نماز عید سعید فطر به منازل خانواده متوفی برای عرض تسلیت میروند.

 امام جمعه سیراف در این خصوص پیشنهاد داد: همه مراسمات در یک جا متمرکز شود. هم بدلیل گرمای هوا هم به دلیل مسائل اقتصادی بهتر است این نوع مرسمات یکجا متمرکز باشد.

حجت الاسلام عاشوری افزود: ممکن است برخی از خانواده ها توان مالی و برخی جا ومکان مناسب نداشته باشند ضمن اینکه روز عید را به عزا تبدیل کردن خوب نیست.

 

این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و این امر امروز در سیراف محقق شد.   

 

 

عکس: علیرضا پرهیز

 

IMG_3260 IMG_3262 IMG_3267 IMG_3269 IMG_3270 IMG_3273 IMG_3274 IMG_3279 IMG_3280 IMG_3281 IMG_3282 IMG_3283 IMG_3285 IMG_3287 IMG_3296 IMG_3304 IMG_3305 IMG_3312 IMG_3313 IMG_3316 IMG_3321 IMG_3332 IMG_3333 IMG_3336 IMG_3337 IMG_3344 IMG_3345 IMG_3346 IMG_3348

 

//

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن