بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30020
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 25 تیر 95 11:51 ق.ظ

استاندار: منطقه آزاد بوشهر گشایش در اشتغال و توسعه استان را به دنبال دارد

ثلاث- استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت طرح منطقه آزاد بوشهر، گفت: منطقه آزاد فرصتی برای استان است که اگر به درستی استفاده شود، گشایش در اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، مصطفی سالاری صبح جمعه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که حتما طرح منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اظهار داشت: برای تصویب طرح یک فوریت لایحه منطقه آزاد بوشهر پیگیری های موثری صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه نمایندگان استان همکاری و پیگیری خوبی داشتند و رای به یک فوریت این طرح، به معنای بهتر شدن نظر مجلس نسبت به لایحه مناطق آزاد است اما تصویب لایحه منطقه آزاد همچنان با سختی و فراز و نشیب‌هایی روبرو است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: به تصویب رسیدن لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی، نیازمند پیگیری و همکاری نخبگان استان و مرکز است که در حال حاضر این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه نسبت به تصویب لایحه منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی خوش‌بین هستم، ابراز داشت: برای تحقق حق مردم استان، وظیفه داریم این موضوع را با استمرار پیگیری کرده و مصوبه مجلس را اخذ کنیم.

وی افزود: در همین راستا با همراهی چهار استاندار دیگر، نشست‌هایی با نمایندگان مجلس و حتی مسئولان صدا و سیما داشتیم و با تشریح مزایای تصویب این لایحه، از آنان قول همکاری در این خصوص گرفته‌ایم.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه طبیعتا هر تصمیمی برای استان دارای موافقین و مخالفینی هست، ابراز داشت: برخی از مخالفین اجرای طرح منطقه آزاد در بوشهر، از روی نگرانی برای استان موضوعاتی در مخالفت با این طرح مطرح می‌کنند اما برخی نیز بنا به دلایل و اغراض شخصی با این طرح مخالفت دارند که به همه این دیدگاه‌ها احترام می‌گذاریم.

فشاری به مسکن وارد نمی‌شود

سالاری با اشاره به برخی دلایل مطرح شده توسط مخالفان طرح منطقه آزاد در فضاهای عمومی گفت: عده‌ای می گویند با ایجاد منطقه آزاد در بوشهر، بر سکونت‌گاه‌های بوشهر فشار وارد خواهد شد و این موضوع افزایش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت در صورتی که ۱۰۰ درصد اینچنین نخواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت محدوده در نظر گرفته شده برای منطقه آزاد برای جانمایی ۱۰۰هزار نفر استفاده خواهد شد که باعث کاهش ورودی به بوشهر می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به وجود معافیت مالیاتی در مناطق آزاد گفت: ورود مصالح به منطقه آزاد هم شامل معافیت مالیاتی است و بنابراین قیمت ساخت ملک در جزیره زیبا و مطلوبی که منطقه آزاد خواهد شد، ارزان خواهد بود ضمن اینکه برای کار اداری در منطقه آزاد هم نیازی به ورود به شهر بوشهر نیست و فشاری بر شهر وارد نخواهد شد.

سالاری با بیان اینکه برخی مخالفان طرح منطقه آزاد می گویند، اجرای این طرح، گرانی مواد غذایی را در پی دارد، اذعان داشت: بین گرانی اغذیه و موضوع منطقه آزاد هیچ ارتباطی وجود ندارد.

گرانی در منطقه آزاد نخواهیم داشت

وی با اشاره به معافیت مالیاتی اجناس خارجی وارداتی به منطقه آزاد، تاکید کرد: نه تنها گرانی اجناس داخلی را نخواهیم داشت بلکه بوشهری ها می توانند اجناس خارجی وارداتی به منطقه آزاد را هم ارزان‌تر تهیه کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ارایه دهندگان خدمات در مناطق آزاد هم با معافیت مالیاتی روبرو هستند و لذا خدماتی که در این منطقه ارایه می شوند نیز ارزان تر خواهند بود.

سالاری در پاسخ کسانی که به دلیل مشکلات آب و برق در استان، با اجرای طرح منطقه آزاد بوشهر مخالفت می کنند، گفت: میزان تولید برق در بوشهر، دو برابر برق مصرفی است ولی تولید برق ارتباط مستقیم به تامین نیاز ندارد بلکه تامین برق از طریق شبکه برق کشور صورت می گیرد.

مشکلی در تامین برق منطقه آزاد نیست

وی اضافه کرد: با وجود نیروگاه بوشهر، مشکلی در تامین برق منطقه آزاد نخواهیم داشت و نهایتا به ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرد برای خرید تجهیزات جدید نیاز خواهد بود.

استاندار بوشهر  ادامه داد: مشکل تامین آب استان نیز از طریق احداث دستگاه های آب‌شیرین‌کن تا دو سال آینده برطرف خواهد شد و منطقه آزاد نیز می‌تواند به صورت مستقل برای تولید آب مورد نیاز خود از طریق آب شیرین کن اقدام کند که در این زمینه هم فشاری به شهر وارد نخواهد شد ضمن اینکه با توجه به معافیت مالیاتی منطقه آزاد، سرمایه گذار هم آب را به نرخ ارزان تری در این منطقه تولید خواهد کرد.

سالاری با تاکید بر اینکه اساسا ایجاد منطقه آزاد بوشهر هیچگونه افزایش نرخ مسکن، مواد غذایی، اجناس و مایحتاج زندگی شهروندان را به دنبال نخواهد داشت تصریح کرد: هیچ جای نگرانی اساسی در این زمینه ها نباید وجود داشته باشد.

دلسوزان استان مانع ایجاد جو روانی شوند

وی با بیان اینکه از هر فرصت خوبی اگر به درستی استفاده شود دارای منفعت است و اگر همین فرصت خوب به بدی مورد استفاده قرار گیرد، دارای ضرر و زیان خواهد بود، تصریح کرد: از صاحب نظران، دلسوزان توسعه استان و فعالان اقتصادی انتظار می رود به این موضوع ورود کرده و با اطلاع رسانی جنبه های مثبت این طرح در توسعه استان، مانع از ایجاد جو روانی علیه اجرای طرح شوند.

استاندار بوشهر، تصویب و اجرای منطقه آزاد بوشهر را برای ایجاد اشتغال و گشایش در توسعه استان، مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: قطعا ایجاد منطقه آزاد در بوشهر، مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت که بهره برداری از این مزایا نیاز به برنامه ریزی دارد تا کارآفرینان، بخش خصوصی و جوانان تحصیلکرده و آموزش دیده جویای شغل، بتوانند از آنان استفاده کنند.

سالاری با اشاره به اینکه به همه دلایل مطرح شده در فضای عمومی استان برای مخالفت با ایجاد منطقه آزاد در بوشهر پاسخ گفته، اظهار داشت: شاید مخالفان طرح به دلایل دیگری از جمله اینکه نمی‌خواهند این طرح در این زمان، تصویب شود به مخالفت با آن می پردازند؛ وی از همه دلسوزان استان خواست، برای تحقق منافع عمومی استان تلاش کنند.منبع: مهر

آیا جنوب استان بوشهر( دیر، کنگان، جم و عسلویه) نیز از این طرح و این امتیاز ذی نفع می شود؟ چگونه؟

آیا توسعه متوازن برای کل استان یکسان خواهد بود؟

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حمید says:

    هیچ وقت خدا کنگون مالی نبوده. فقط بشینیم پشت سر مردم گپ بزنیم خوب هسیم.. مردم کنگون برای منم منم کردن کسی حریفشون نمیشه اما برای دفاع از حقشون میشن مظلوم کربلا

    • امید says:

      حمید آقای عزیز بریم پیش کی داد بزنیم برادر؟کدوم مسئول؟کدوم نهاد؟کی؟شما نام ببر تا ما بدونیم.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن