بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 34067
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 10 مهر 95 2:15 ب.ظ

عضو خبرگان رهبری:

استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم پیام روشن عزاداری حسینی است

ثلاث – آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری: متاسفانه برخی هیات ها و تشکل های فرهنگی در مراسم عزاداری برای ایجاد جاذبه وسائلی وارد عزاداری ها می کنند که با روح عاشورا در مغایرت است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان کنگان افزود: دفاع از حق و مبارزه با ظلم و ظالم یکی از روشن ترین درس های قیام سرخ حسینی و عزاداری بر سالار شهیدان است.
وی با دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: برگزاری همایش پیرغلامان حسینی مصداق تعظیم شعائر دینی است.
امام جمعه قم در ادامه شناخت و معرفت و منطق ، حماسه و عزت را از عناصر کلیدی حادثه جانسوز و ماندگار عاشورا دانست و خطاب به هیاتی ها ، شعرا و مادحین حسینی بیان نمود: مراسم عزاداری و شعر و نوحه سرایی و سخنرانی ها باید توام با معرفت افزایی ، احیاء محبت اهلبیت در دلها باشد.
عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری ، کربلا را جلوه ای بی مثال از ذوب شدن اصحاب و یاران در ولایت ذکر و بیان داشت: امروز هم کربلای دیگری در راه است و رهبر و پیشوای کربلای امروز مقام معظم رهبری است.
وی در بخش دیگر به بایدها و نبایدهای عزاداری اشاره و ضمن تاکید بر اجتناب از اعمال سلیقه فردی در مراسم عزاداری گفت: متاسفانه برخی هیات ها و تشکل های فرهنگی در مراسم عزاداری برای ایجاد جاذبه وسائلی وارد عزاداری ها می کنند که با روح عاشورا در مغایرت است.
آیت الله حسینی بوشهری در پایان گفت: مداحان و ذاکران حسینی همواره نقشی ماندگار در حفظ و تداوم حماسه حسینی داشته و دارند.
امام جمعه کنگان نیز گفت: فلسفه برگزاری این همایش ها ، تجلیل از پیش کسوتان و پیرغلامان حسینی با تاسی به سیره ائمه اهلبیت (علیه السلام) است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: در شان و جایگاه مداحان همین بس که ائمه می نشستند تا مداحان شعر خوانی کنند.
وی گفت: امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری نیاز به امام حسین ، شناخت شخصیت و اهداف و قیام آن الگوی بزرگ آزادگان دارد.
محمودی در ادامه ضمن تقدیر از حضرت حجت الاسلام حاج شیخ عباس عاشوری و نیز مرحوم حضرت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی میرزایی ، از تلاش های همه عالمان دین و ذاکران حسینی در حوزه روضه خوانی و مرثیه سرایی تشکر کرد.
وی در پایان بر لزوم آگاهی بخشی و دانش افزایی در مداحی و شعر ، حفظ سنت های اصیل بومی در عزاداری ها ، توجه جدی به تلاوت و انس با قرآن ، توجه به غیرت دینی در حماسه حسینی ، توجه جدی به سیره حسینی در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد.
در ادامه همایش دکتر سابیتی کنگویی نیز ضمن برشمردن تاثیر پذیری مبارزین معاصر از قیام امام حسین(علیه السلام) افزود: قیام امام حسین (علیه السلام) الهام بخش همه آزادگان جهان برای دفاع از حق و مبارزه با ظلم و استکبار در طول تاریخ بوده است.
وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام سرخ حسینی دانست و با تاکید بر تاثیر جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب آشنا نمودن مردم جهان با اهلبیت بخصوص قیام ابا عبدالله الحسین در جهان شده است.
دکتر سابیتی انگوی انزنججا با تقدیر از عنایات و تلاش های مقام معظم رهبری در تشکیل و راه اندازی جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و کمک به تربیت طالبان علوم دین از سراسر دنیا گفت: امسال و برای اولین بار همایش شیرخوارگان حسینی در کنگو برگزار خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنگان ایجاد شور و معرفت حسینی، بازخوانی اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) و توجه به سنت های اصیل عزاداری در بین مردم را از مهمترین اهداف این همایش عنوان کرد.
سرگرد اسماعیل تاجیک همچنین از برگزاری تجمع عاشورایی در ۸ محرم و همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اول محرم خبر داد.
در پایان این مراسم از پیرغلامان حسینی شهرستان کنگان تجلیل شد.
قرائت قرآن توسط استاد غلامی – همخوانی عاشورایی توسط ابوذر حسین پور – مداحی توسط آقایان حیدر بصیرت نیا و محسن سناسیری از دیگر برنامه های این همایش فاخر بود.
پنجمین همایش پیرغلامان حسینی به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه – دفتر امام جمعه – فرمانداری – کانون مداحان و شعرای آیینی – بسیج مداحان سپاه – اداره تبلیغات اسلامی – شهرداری های کنگان و بنک و سیراف – منطقه پارس ۲ کنگان – حوزه مقاومت ثارالله – هیات لواء الزهرا (سلام الله علیها) و اداره استاندارد در حسینیه ثارالله سپاه کنگان برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن