بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48871
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 22 تیر 97 4:12 ب.ظ

باید برای احداث اسکله تجاری در شهر بندری کنگان اقدامی اساسی و عملی صورت گیرد

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: مقامات کشوری کنگان را دریابید؛ باید برای احداث اسکله تجاری و تفکیک آن از صیادی در شهر بندری کنگان اقدامی اساسی و عملی صورت پذیرد

مهمترین عناوین خطبه های امروز امام جمعه کنگان:

مقامات کشوری کنگان را دریابید / تا کی باید حوادثی مانند آتش سوزی در اسکله کنگان رخ دهد /  باید برای احداث اسکله تجاری در شهر بندری کنگان اقدامی اساسی و عملی صورت گیرد / به رغم اینکه بیشترین بیمه گذار تامین اجتماعی در شهرستان کنگان است اما مردم این خطه از بیمارستان تامین اجتماعی و درمانگاه شبانه روزی محروم اند / تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب و رصد و پیگیری حل مشکلات مردم ستودنی است.

 

به گزارش ثلاث حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اظهار تاسف از دومین حادثه آتش سوزی اسکله کنگان در کمتر از یکسال گذشته افزود: به رغم تذکرات و هشدارهای متعدد متاسفانه هنوز فکری اساسی برای احداث اسکله جدید و تفکیک اسکله صیادی و تجاری صورت نگرفته است.

وی گفت: البته این به معنای این نیست که اگر اسکله احداث شود دیگر خبری از آتش سوزی نیست زیرا این موضوع امری بدیهی است اما اگر اسکله جدید احداث شود قطع یقین می تواند در کاهش حوادث موثر باشد.

خطیب جمعه افزود: من از همین تریبون نماز جمعه به همه مسئولان کشوری و استانی و متولیان برای چندمین بار متوالی عرض می کنم صدای مردم کنگان را بشنوید و تا کی باید شاهد بروز اینگونه حوادث تلخ باشیم.

وی تصریح کرد: اگر چه حضور به موقع نیروهای امدادی و بویژه کشتی آتش خوار از عمق حادثه کاست اما همچنان احداث اسکله تجاری و مناسب برای شهر بندری کنگان یک ضرورت و حق مسلم مردم این منطقه است.

محمودی بیان کرد: حقیر در همان دقایق اولیه حادثه با مقامات و مسئولین از جمله مقام عالی اجرایی استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مکرر رایزنی و همین جا از الطاف و دغدغه و نگرانی و پیگیری های حضرات آیات حسینی بوشهری و صفایی بوشهری تشکر می کنم.

امام جمعه با تشکر از ایثار و حضور و کمک مردم بویژه جوانان غیور کنگانی ، ضمن تشکر از مدیریت فرماندار کنگان و مقامات مسئول (معاون شهرداری کنگان ، فرماندهان دریابانی و انتظامی و بسیج سپاه ، تعاونی لنج داران ، امدادگران هلال احمر و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ) و بویژه از همت جوانان ایثارگر آتش نشانی شهرداری کنگان و اداره بندر تشکر کرد.

محمودی یادآور شد: حسب پیگیری و سخنان فرماندار محترم کنگان بناست این مشکل ساماندهی شود که امیدوارم این بار مسئولان امر به وعده های خود جامه عمل بپوشانند.

وی در پایان این موضوع ضمن اظهار همدردی با مال باختگان و لزوم حمایت از آنان ، بر ضرورت حضور یک نگهبان تمام وقت در شناورها و بیمه کردن شناورهای صیادی و سفاری و تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش آسیب تاکید کرد.

محمودی در بخش دیگر با تبریک دهه کرامت و تاکید بر ضرورت زیارت با معرفت ائمه اهل بیت و امام زادگان عنوان نمود: دهه کرامت فرصتی است تا امت اسلامی معرفت و شناخت خود را به ساحت مقدس امام رضا (علیه السلام) و کریمه اهلبیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) بیشتر و به تجلیل و تعظیم امامزادگان اهتمام بیشتری ورزند.

خطیب جمعه با نکوداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی و تجلیل از همه تلاشگران در شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین نهادهای حکومتی و حافظ قوانین کشور است.

محمودی با تبریک روز بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف محدودیت ها و مشکلاتی دارد مه لازم است مردم این نهاد امدادی را در توسعه خدمت به اقشار آسیب پذیر بویژه معلولان همراهی کنند.

امام جمعه با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی بیان کرد: این بی انصافی

است شهرستانی که بیشترین بیمه گذار تامین اجتماعی را در خود جای داده است از نعمت بیمارستان تامین اجتماعی و درمانگاه شبانه روزی محروم باشد که من همین جا از نماینده محترم مردم در مجلس مصرانه می خاهم این مطالبه جدی و به حق را دنبال کنند.

محمودی افزود: البته درمانگاه بوعلی کنگان با همت پرسنل ساعی خود در دو شیفت ارائه خدمت می کند که این ستودنی است اما در عین حال انتظار مردم شبانه روزی شدن این مجموعه درمانی است.

خطیب جمعه در ادامه از تدابیر حکیمانه رهبری معظم و فرزانه انقلاب در شرایط حساس کنونی کشور و دستورات معظم له به ریاست محترم جمهور و دیگر مقامات بویژه در حوزه مسائل و مشکلات اقتصادی و کاهش آلام مردم و پیگیری های دلسوزانه و رصد دقیق مطالبات مردم و مسائل داخلی و خارجی کشور تقدیر کرد.

محمودی در پایان با نکوداشت هفته حجاب و عفاف با بیان اینکه ادیان و مذاهب دیگر نیز به مسئله حجاب و عفاف اهمیت می دهند خاطر نشان ساخت: نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و در میان زنان و مردان موجب مصونیت فردی و اجتماعی و کاهش بخشی از آسیب هایی می شود که تعداد زیادی از خانواده ها با آن درگیر هستند.

 

ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن