بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49408
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 14 مرداد 97 4:11 ب.ظ

متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان کنگان گفت:

جراحی شکستگی، انحراف و زیبایی بینی در بیمارستان کنگان انجام می شود

ثلاث- متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: عمل‌های بینی در کل چهار دسته هستند که شامل پولیپ، انحراف، شکستگی و زیبایی می‌باشد که به‌جز عمل پولیپ باقی عمل‌ها در بیمارستان کنگان انجام می‌شود.

 

به گزارش ثلاث، دکتر مریم امیری طهرانی زاده در گفتگو با روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی از مراجعین ما در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و درمانگاه‌های آن به علت مشکلات مربوط به بینی به ما رجوع می‌کنند که در موارد متعددی پس از معاینات و بررسی‌های انجام‌شده، آن‌ها را در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تحت عمل جراحی قرار می‌دهیم.
وی عنوان کرد: عمل‌های بینی در کل چهار دسته هستند که شامل پولیپ، انحراف، شکستگی و زیبایی می‌باشد، سه عمل اول درمانی محسوب می‌شود و چهارمین مورد می‌تواند در کنار این سه مورد یا به شکل یک عمل مستقل انجام گیرد که اصطلاحاً عمل زیبایی بینی نامیده می‌شود.
جراحی پولیپ بینی
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در ادامه گفت: پولیپ بینی یک توده‌ی نرم، بدون درد و غیر سرطانی است که در پوشش مسیرهای بینی یا سینوس‌ها قرارگرفته است. پولیپ ها مانند قطره اشک یا خوشه انگور آویزان می‌شوند.
دکتر امیری طهرانی زاده اضافه کرد: در این جراحی به‌وسیله دستگاه‌های مجهز وارد بینی شده و پولیپ ها را خارج کرده و راه تنفس فرد کاملاً باز می‌شود که البته در حال حاضر تجهیزات مرتبط با این عمل در بیمارستان کنگان وجود ندارد.


جراحی انحراف بینی
وی در ادامه ابراز داشت: اصلی‌ترین علامت انحراف بینی، انسداد تنفسی است. با توجه به نقش فیزیولوژیک بینی معلوم می‌شود که وقتی انحراف تیغه بینی منجر به انسداد بینی شود، بیمار با مشکلات دیگری نیز روبرو خواهد شد.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: تنفس از طریق دهان منجر به خشکی گلو به هنگام خواب خواهد شد، این امر به‌نوبه خود باعث می‌شود که فرد مبتلابه انحراف تیغه بینی خواب شبانه خوبی نداشته باشد ضمناً خشکی گلو باعث تحریک مزمن گلو و احساس ناخوشایندی در این ناحیه خواهد شد.
دکتر امیری طهرانی زاده عنوان کرد: انحراف تیغه بینی می‌تواند عامل مساعدکننده‌ای برای ایجاد و یا تشدید سینوزیت باشد. انحراف تیغۀ بینی می‌تواند باعث خرخر، کاهش حس بویایی و سردرد نیز شود.
وی اضافه کرد: تشخیص انحراف تیغه بینی با معاینه بالینی است. سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی برای تشخیص انحراف و افتراق آن از سایر علل انسداد بینی، کمک‌کننده هستند.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان یادآور شد: به‌طورمعمول اکثر افراد جامعه درجات خفیفی از انحراف تیغه بینی را دارند اما از آنجائی که این انحراف خفیف است و مشکلی را برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند، نیازی به عمل اصلاحی ندارند. در کودکان بهتر است که اصلاح انحراف تیغۀ بینی تا پایان سن بلوغ به تعویق بیفتد اما در بزرگ‌سالان اگر شدت انحراف تیغه بینی به حدی باشد که باعث انسداد تنفسی شده باشد باید آن را با جراحی اصلاح کرد.

 


جراحی شکستگی بینی
دکتر امیری طهرانی زاده گفت: به هرگونه ترک یا شکستگی در قسمت استخوانی بینی، شکستگی بینی گفته می‌شود، این شکستگی معمولاً در نتیجه یک ضربه خارجی ایجاد می‌شود، ضرباتی که در اثر نزاع، تصادف با وسایل نقلیه، افتادن و آسیب‌های ورزشی به‌صورت وارد می‌شود، رایج‌ترین دلایل برای شکستگی بینی می‌باشند.
وی افزود: برای شکستگی بینی معمولاً و در موارد زیادی تا ۱۰ روز پس از شکستگی می‌توان آن را جا انداخت.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: هنگامی‌که بینی آسیب می‌بیند معمولاً کبودی، تورم و خونریزی از علائم آشکار آن است. گاهی اوقات سابقه یک آسیب فیزیکی باعث این بدگمانی می‌شود که شما دچار شکستگی بینی شده‌اید.
دکتر امیری طهرانی زاده اظهار داشت: حساسیت به لمس هنگامی‌که به بینی دست می‌زنید، تورم صورت یا بینی، کبودی بینی، کبودی زیر چشم، بدشکلی بینی (کجی بینی)، خون‌دماغ شدن، هنگامی‌که به بینی دست می‌زنید صدای شکستگی، خردشدگی یا سایش به گوش می‌رسد مانند زمانی که مو را بین دو انگشت خود می‌مالید، درد و مشکلات تنفسی از طریق بینی علائمی که نشان می‌دهد فرد دچار شکستگی شده است.
وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در این شرایط تا قبل از مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی از کمپرس یخ در محل صدمه‌دیده استفاده شود.

 


جراحی زیبایی بینی
دکتر امیری طهرانی زاده گفت: جراحی زیبایی بینی، به اعمال جراحی پزشکی می‌گویند که برای تغییر و زیباسازی یا رفع آسیب‌های ظاهری بخشی از بینی که افراد نسبت به شکل آن، حس خوشایندی ندارند گفته می‌شود.
وی افزود: یک بیمار ممکن است به خاطر شکستگی و یا انحراف بینی مراجعه کند و نهایتاً علاوه بر درمان مشکل نخست، اقدام به اصلاح ساختار بینی خود نیز کند و یا حتی ممکن است هیچ نوع مشکل تنفسی نداشته باشد و فقط می‌خواهد ساختار بینی خود را اصلاح و زیبا کند که درواقع این جراحی، عمل زیبایی محسوب می‌شود.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تصریح کرد: انسان‌ها زیبایی را دوست دارند و در هر حالی سعی در زیباتر کردن خودشان و حرکت به‌سوی کمال دارند.
دکتر امیری طهرانی زاده خاطرنشان کرد: به‌جز عمل آندوسکوپی سینوزیت (پولیپ بینی) که دستگاه و تجهیزات آن فعلاً در بیمارستان کنگان موجود نیست، عمل انحراف، شکستگی و زیبایی بینی را در این مرکز درمانی انجام می‌دهیم.
وی عنوان کرد: مردم می‌توانند با خیال راحت برای انجام عمل‌های بینی (که در بالا اشاره شد) به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان مراجعه کرده و با تشخیص متخصص گوش و حلق بینی نهایتاً یکی از عمل‌های موردنیاز را در اتاق عمل این مرکز درمانی انجام دهند.
متخصص گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تصریح کرد: شهروندان گرامی بجای سرگردان شدن در شهرها و استان‌های دیگر، می‌توانند با اعتماد به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان و همچنین پزشکان متخصص و تجهیزاتی که موجود است، در این مرکز درمانی اقدام به عمل بینی کنند و قطعاً از نتیجه عمل خود نیز رضایت کامل خواهند داشت. 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن