بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50018
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 16 شهریور 97 4:20 ب.ظ

خبر خوش الماسی برای مردم کنگان

مطالبه مهم کنگانی ها در آستانه تحقق/ دستور ساخت اسکله صیادی کنگان توسط معاون رئیس جمهور صادر شد

ثلاث- با پیگیری سکینه الماسی، نماینده مردم جنوب استان بوشهر، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور ساخت اسکله جدید گنگان را صادر کرد.

ثلاث: با پیگیری سکینه الماسی، نماینده مردم جنوب استان بوشهر، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور ساخت اسکله جدید گنگان را صادر کرد.

 

به گزارش ثلاث، اسکله چند منظوره کنگان در دهه چهل شمسی احداث شده است. این اسکله هم اکنون برای استفاده صیادی، تجارت، هلال احمر، دریابانی، سپاه پاسداران و قایق ها می باشد.

با توجه به ظرفیت محدود این اسکله، همواره مشکلات عدیده ای گریبان گیر شناورها می باشد.

حوادثی مانند آتش سوزی که در چند سال گذشته همواره لنج های زیادی را طعمه حریق کرده، عمدتا بخاطر کمبود فضا برای جابجایی و به اصلاح “فرار شناورها” در هنگام حوادث است.

از طرفی دیگر، مشکل تخلیه لنج های تجاری است که با تاخیر فراوان انجام می شود و این موضوع معضلات زیادی را برای صاحبان لنج ها و بازاریان ایجاد کرد است.

با ایجاد اسکله( بازوی) جدید صیادی در بندر کنگان، تمامی شناورهای صیادی از اسکله کنونی به آنجا منتقل می شوند و فضا برای شناورهای تجاری اندکی باز می شود. این موضوع می تواند تا حدودی مشکلات کنونی را کاهش دهد.

قطعا این اقدام نماینده مردم جنوب استان بوشهر، زیرساخت مهمی را در حوزه تجارت دریایی شهرستان ایجاد خواهد کرد که برای کنگانی ها، بسیار ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

با توجه به اعطای امتیاز منطقه ازاد تجاری به مرکز استان( شمال استان)، احداث اسکله صیادی و تجاری در کنگان( که دارای موقعیت استراتژیک و فوق العاده ای به لحاظ جغرافیایی است،) می تواند بازدهی بسیار بالایی را در منطقه داشته باشد و یک گام موثر در راستای توسعه متوازن در سطح استان بوشهر باشد.

ایجاد یک اسکله( بازوی) جدید صیادی، قولی از جانب نماینده مردم جنوب استان بوشهر به بازاریان کنگان بود که در حال عملی شدن است.

در کنار تلاش و پیگیری مثمر ثمر و قابل تحسین نماینده مردم جنوب استان بوشهر، می توان به پیگیری های مجدانه و شبانه روزی فرماندار شهرستان و همچنین نماینده تجار کنگان و مدیرعامل تعاونی لنجداران کنگان نیز در این زمینه اشاره کرد و افراد نامبرده را در این کار بزرگ، بسیار موثر و سهمیم دانست.

 

 

 

 

نظرات

  1. م. ربیعی says:

    با سلام اگر پرورش ماهی در قفس یا استخرهای ساحلی، لوبیای دریایی و کاشت جلبک دریایی (علوفه و برای استفاده های دارویی ) احداث و اموزش دهند باعث ایجاد شغل ثابت با در آمد تا حدی مشخص می گردد. با توجه به کمبود ذخایر ماهی در دریا و شرایط سیاسی ایجاد تنوع در درآمد، خطر بی فاید بودن سرمایه گذاریهای سنگین کاهش می دهد
    می توان از تجربه های شهرهای مجاور مانند بندرلنگه و قشم در این زمینه استفاده کرد.
    با مسائل پیش آمده و گرانی بازار و اختلافات سیاسی ممکن است تجارت تعطیل یا کم رنگ شود
    اقدام های احتیاطی واجب است

  2. ناشناس says:

    با تقدیر و تشکر ار سرکار خانم دکتر الماسی
    ان شاءالله همیشه شاد وسلامت باشید

  3. قباد says:

    خوب بود نامی هم از مجموعه اداره بندر و در راس آن رییس بندر نیز میکردین که بدون چشم داشتی با رایزنی ها و نامه نگاری سنگ بنای این پروژه مهم را گذاشتند و تمام تلاش خودشان را برای اتمام طرح مطالعاتی و تصویب ان کردند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن