بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51211
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 1 آذر 97 8:45 ب.ظ

مطالبات پرستاران بیمارستان کنگان از معاون وزیر بهداشت چه بود؟

ثلاث- ضرورت استخدام و جذب رسته های مختلف پرستاری و مامایی باتوجه به وضعیت کمبود شدید نیرو در این بیمارستان یکی از مطالبات مهم بیمارستان کنگان از معاون پرستاری وزیر بهداشت بود. ادامه…

به گزارش ثلاث،  دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت  به همراه مشاوران خود اقای عوض پور و خانم حسینی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر دکتر کشمیری از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بازدید کردند.

در این بازدید که از بخش های مختلف و جدید الاحداث الحاقی بیمارستان صورت گرفت توضیحاتی در خصوص راه اندازی، خدمات دهی، آمار پرسنلی و بیماران ارائه شد.

لیلا محمدی مترون بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در حاشیه این بازدید به نمایندگی از جامعه پرستاری برخی مسائل و مطالبات این بخش را مطرح کردند که مهمترین آن شامل :

  • ضرورت استخدام و جذب رسته های مختلف پرستاری و مامایی باتوجه به وضعیت کمبود شدید نیرو در این بیمارستان
  • اتخاذ راهکاری جهت جذب نیروهای بومی بعد از اتمام طرح و سربازی در این بیمارستان
  • اعمال سیاستهای پرداختی هماهنگ و همسان سازی دریافتی پرسنل بین سه بیمارستان عسلویه ،جم و کنگان  براساس تفاهم نامه همکاری بین سه وزارت خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،نفت و تعاون کار و رفاه اجتماعی به شماره ۵۵۱۶۷۵-۴/۴ تاریخ ۱۱/۱۲/۱۳۹۲
  • ضرورت توجه به امور رفاهی و برنامه ریزی جهت افزایش تسهیلات رفاهی از جمله ایجاد زمینه های زیارتی، گردشگری، تفریحی، ورزشی و … جهت بالا رفتن انگیزش و بهره وری کاری، جذب و نگهداشت پرسنل
  • اعمال حق نوار مرزی برای کارکنان
  • بازنگری ضریب حق بدی آب و هوای کارکنان دولت با توجه به موقعیت منطقه
  • برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده شغل با توجه به موقعیت مرجع بیمارستان در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی
  • تاکید بر بازسازی و مرمت پانسیونهای پرسنل بیمارستان
  • لزوم توجه ویژه و حمایت همه جانبه مسئولین از جشن روز پرستار برای تقدیر از جامعه پرستاری
  • جذب کمک پرستار طبق چارت بیمارستان

 

ضمن اعلام موافقت سرکار خانم دکتر حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان  برای جذب نیروی پرستار در قالب استخدامی و افزایش سهمیه نیروی طرحی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و همچنین استخدام  کمک پرستار  و قول پیگیری این موضوع ظرف روزهای آینده از طریق وزارتخانه امید است این سفر نوید بخش توجه ویژه به مطالبات پرستاری و رفع مشکلات فراوان این قشر خدوم در آینده ای نزدیک در این خطه محروم  باشد .

 

دکتر مریم حضرتی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با اعلام رضایت از خدمات ارائه‌شده به مردم در بیمارستان کنگان تصریح کرد: باید با تلاش بیشتر، کیفیت خوب خدمات ارائه‌شده را به جایگاه عالی خود برسانیم.

برنامه‌ریزی برای جذب نیروی گروه پرستاری تا افق ۱۴۰۴
معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس در حال برنامه‌ریزی برای جذب نیروی گروه پرستاری تا افق ۱۴۰۴ هستیم و جامعه پرستاری قدردان حمایت‌‌های وزیر محترم بهداشت است.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز در حاشیه این دیدار گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه فضای فیزیکی بیمارستان کنگان بوده‌ایم.
دکتر حسن حیدری گفت: با اضافه شدن ساختمان بخش الحاقی، NICU و MRI تعداد تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) از ۹۶ تخت به ۱۹۲ تخت افزایش یافت.
دکتر حیدری تصریح کرد: توسعه فضای فیزیکی نیازمند ارتقاء و افزایش نیروی انسانی است که امیدواریم با قول مساعد معاون محترم وزیر شاهد جذب نیروی پرستاری باشیم.

در این بازدید دکتر سعید کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سید مجید حسینی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مدیر دفتر مرکزی نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی حمیده خاتون هلال بحر سرپرست دفتر پرستاری دانشگاه، دکتر شهناز پولادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، حسین پوپ رییس هیأت مدیره نظام پرستاری بوشهر نیز حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن