بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51227
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 2 آذر 97 3:52 ب.ظ

غفلت از وحدت، بزرگترین خطر برای امت اسلام است

ثلاث- امام جمعه موقت کنگان گفت: خودبرتر بینی ، فراموشی اشتراکات بزرگ و بزرگ نمایی اختلافات و نادیده گرفتن دشمن مشترک از جمله عواملی است که موجب غفلت از مسئله وحدت می شود و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.

عکس: احمد پیک رفتار

 

🔻امام جمعه موقت کنگان:

غفلت از وحدت بزرگترین خطر برای امت اسلام است / تقویت مبانی وحدت در بین امت اسلام ضروری است / نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه می تواند علاج مشکلات کشور باشد*

 

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین  مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (علیه السلام) و نکوداشت هفته وحدت افزود: پیامبر اعظم ، نبی رحمت و منادی وحدت بود و اهلبیت مکرم ایشان نیز طلایه داران وحدت در بین امت اسلام بودند.

وی بیان داشت: امروز راه نجات امت اسلام تاسی به قرآن و عترت بعنوان دو یادگار نبوی و تقویت همدلی و همگرایی است.

حیدری گفت: خودبرتر بینی ، فراموشی اشتراکات بزرگ و بزرگ نمایی اختلافات و نادیده گرفتن دشمن مشترک از جمله عواملی است که موجب غفلت از مسئله وحدت می شود و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.

وی جمهوری اسلامی ایران را طلایه دار وحدت در بین ملل اسلامی دانست و بر ضرورت تقویت مبانی وحدت در بین امت اسلام تاکید کرد.

امام جمعه موقت با تبیین فرازهایی از سیره پیامبر خاتم و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: باید سیره پیامبر و اهلبیت مکرم ایشان در زندگانی امت اسلام مشهود باشد که در این صورت سعادت دنیوی و اخروی حاصل خواهد شد.

حیدری با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بسیج شجره طیبه انقلاب و یادگار بزرگ و ماندگار امام امت است و امروز نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه می تواند علاج مشکلات کشور باشد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز این شجره طیبه در تمام دنیا نفوذ کرده و شکل گیری هسته های مقاومت در کشورهای مختلف از جمله عراق ، لبنان ، یمن و دیگر کشورها ثمره بسیج است.

خطیب موقت جمعه با اشاره به ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط نبی مکرم اسلام گفت: نماز جمعه ، قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دسته جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان ، و شستن دل از آلودگی های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می باشد در بردارد.

وی در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای کنگان به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) محله حسین آباد از همه دست اندرکاران یادواره تقدیر کرد و در ادامه با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (علیه السلام) بر ضرورت ترویج محافل قرآنی و انس با این معجزه جاوید نبوی تاکید کرد.

 

 فرهنگ و تفکر بسیجی نیاز مهم کشور است

سرهنگ پاسدار اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کنگان در جمع نمازگزاران این شهر با تبریک هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت ومیلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام صادق (علیه السلام) افزود: تفکر و فرهنگ بسیج یک فرهنگ وحدت آفرین برای امت اسلام است.

این مقام مسئول در بسیج سپاه گفت: گفتمام بسیج توانسته امروز معادلات دنیا را بهم بریزد و موازنه قدرت را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

تاجیک به برنامه های جهادی و اقدامات بسیج در حوزه سازندگی نیز اشاره کرد و بیان داشت:تشکیل چند هزار هسته گروه جهادی و اقدامات گسترده در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی در کشور از افتخارات شجره طیبه انقلاب است.

فرمانده سپاه شهرستان کنگان گریزی به موفقیت های علمی در کشور زد و گفت: دانشمندان جوان ایران اسلامی با تفکر بسیجی در حوزه علمی و در علوم مختلف موفقیت های بزرگی را کسب و امروز در جهان زبانزد عام و خاص اند.

سرهنگ تاجیک به صدور تفکر بسیج به فرامرزها اشاره و بیان داشت: تشکیل حشد الشعبی ، شکل گیری گروههای مقاومت در منطقه و سازماندهی تشکیلات جهادی و در پی آن شکست و اضمحلال دشمن حاصل صدور تفکر و گفتمان بسیج است.

وی در پایان گریزی به مسائل داخلی کشور و وضعیت نابسامان معیشت مردم و مشکلات اقتصادی اشاره و عنوان نمود: فرهنگ و روحیه بسیجی بعنوان یاوران ولایت باید در مدیران نهادینه شود که اگر این امر محقق و فرهنگ و روحیه بسیج حاکم شود مشکلات حل و دشمن باز هم شکست خواهد خورد.

 

ابوذر حسین پور – کنگان

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن