بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51474
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 آذر 97 9:48 ب.ظ

عسل را چگونه نگهداری کنیم؟

عسل دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است

ثلاث- عسل یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است که خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: تصور غلط و رایج در ایران این است که عسل شکرک زده، سفت شده و رس کرده را تقلبی می دانند، برخی دیگر نیز رنگ عسل یا نحوه جریان آن هنگام ریخته شدن را ملاک تشخیص می دانند؛ در حالی که عسل طبیعی و خالص را تنها می توان در آزمایشگاه های مواد غذایی از انواع تقلبی تشخیص داد.

«الهام باباعلی» آسان ترین و مطمئن ترین راه تشخیص عسل طبـیعی را خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر دانست که از سابقهفعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستیم.

این کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی یادآور شد: عسل به دلیل دارا بودن مقدار بسیار اندک آب به سختی فاسد می شود و از همین روی نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان است.

باباعلی با اشاره به اینکه عسل به شدت اسیدی است و نباید در ظروف فلزی نگهداری شود، توضیح داد: برای نگهداری عسل در حجم زیاد از ظروف استیل و گالوانیزه و برای مصارف خانگی ظروف شیشه ای، لعابی و سفالی مناسب است.

او اضافه کرد: ظرف عسل را نباید بدون درب در اتاق یا یخچال نگهداری کرد، زیرا عسل، آب موجود در ھوا را به خود جذب می‌کند و پس از مدتی، رقیق و آبکی می شود.

این عضو دانشکده تغذیه و علوم غذایی افزود: عسل، بوھای خارجی را خیلی زود به خود جذب می کند، بنابراین نباید آن را نزدیک موادی چون پارافین، قیر، بنزین و ماهی های دودی نگه داشت.

باباعلی اضافه کرد: بهترین دما برای نگهداری عسل ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است و مدت زمان نگهداری از آن در دمای محیط در شرایط خشک و خنک، ۲ تا ۳سال است

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن