بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52141
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 دی 97 3:19 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

فاطمیه و عاشورا، حاصل فراموشی پیام غدیر است

ثلاث- ملت بزرگ ایران با تاسی به سیره حضرت فاطمه (س)، پاسداران حریم ولایت اند.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) و گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: ریشه انقلاب اسلامی فاطمی است و همانگونه که حضرت زهرا اول شهیده راه ولایت بود ، ملت بزرگ ایران نیز با تاسی به سیره حضرت پاسداران حریم ولایت اند.

وی فاطمه زهرا را الگویی برای همه عالم دانست و بیان کرد: فاطمیه و عاشورا حاصل فراموشی پیام غدیر است .

خطیب جمعه با اشاره به تقارن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با فاطمیه ، ضمن تاکید بر رعایت حرمت ایام عزای بزرگ بانوی عالم هستی و پرهیز از هرگونه اقدام خلاف وحدت امت اسلامی عنوان کرد: امروز بازگویی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ضروری است.

محمودی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن با بزرگنمایی مشکلات به جنگ با نظام کارآمد دینی آمده است ، بیان دستاوردها و خدمات نظام اسلامی در ۴ دهه گذشته یک ضرورت است که باید نخبگان و دلسوزان نظام در سراسر کشور این رسالت سنگین را به خوبی انجام دهند.

وی به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته در حوزه های مختلف از جمله عمران و آبادانی ، علو و فن آوری ، دانش صلح آمیز هسته ای ، محرومیت زدایی ، موفقیت های پزشکی ، پیشرفت در حوزه سایبری و صدها مورد دیگر گفت: این پیشرفت ها در شرایطی حاصل شد که علاوه بر جنگ تحمیلی و توطئه های مختلف دشمن ، کشور در شرایط تحریم نیز بسر برده و می برد.

امام جمعه در پایان این بخش به برنامه های دهه فجر اشاره و خاطر نشان ساخت: برنامه های دهه فجر مردمی برگزار و از ظرفیت مردم استفاده حداکثری شود.

محمودی به موضوع بازداشت خبرنگار و مجری زن ایرانی شبکه انگلیسی پرس تی وی اشاره و با محکوم نمودن این حرکت و اقدام زشت و غیرانسانی عنوان کرد: این اقدام زشت بار دیگر ماهیت خبیث مدعی دروغین حقوق بشر را برملا کرد.

وی به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه اشاره و بیان داشت: آمریکا عامل بی ثباتی در منطقه است و سفر وزیر خارجه این کشور و دوره گردی او نشان از شکست این جرثومه فساد دارد.

نکوداشت یاد و خاطره محدث کبیر حاج شیخ عباس قمی (ره) و تجلیل از مقام علمی و معنوی آن عالم عامل و نیز تبیین اعدام انقلابی حسنعلی منصور در سال ۴۳ از دیگر موارد مطرح شده در خطبه ها بود./ ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن