بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53188
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 13 اسفند 97 2:58 ب.ظ

با حضور نیروهای اورژانس از پنج استان جنوب کشور

رزمایش ملی سراسری فجر ۴۰ در منطقه ویژه پارس برگزار شد

ثلاث – با حضور نیروهای اورژانس از پنج استان جنوب کشور رزمایش ملی سراسری فجر ۴۰ در منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش ثلاث ،در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استان بوشهر و شهرستان عسلویه، رزمایش بزرگ ملی بهداشت و درمان با عنوان فجر ۴۰ با حضور نیروهای اورژانس از استان‌های یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در عسلویه برگزار شد.

استاندار بوشهر در آئین آغاز رزمایش بزرگ پدافند غیر عامل فجر ۴۰ در عسلویه اظهار داشت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی نقش بسیار مهم و اساسی در افزایش توانمندی و آمادگی نیروها دارد.

عبدالکریم گراوند به اهمیت بسیار بالای پارس جنوبی در تأمین انرژی و تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز شاهد حضور و مشارکت فعال پنج استان در این رزمایش بسیار مهم هستیم.

حمزه اعتماد مدیرکل پدافند غیر عامل استان بوشهر نیز بیان کرد: این برنامه با موضوع امداد و نجات مصدومین حوادث بزرگ در منطقه پارس جنوبی با حضور ۱۰۰ نفر از نیروهای اورژانس کشوری از پنج استان فارس، هرمزگان، بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور در سه منطقه پارس جنوبی (پالایشگاه چهارم، میترینگ، کریدور شرقی) برگزار شد.

وی ابراز داشت: افزایش و ارتقای هماهنگی وزارت بهداشت و درمان با مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رهبری تیم‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان برای اولین بار در سطح کشور و ارتقای عملکرد و ایجاد هماهنگی برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در منطقه برای همه تیم‌های عملیاتی اعم از مدیریت بحران، فرمانداری، آتش نشانی، حراست، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است.

بر اساس این گزارش، این رزمایش برای اولین بار در این سطح با تشکیل EMT توسط استان فارس به عنوان رهبر مراکز اورژانس قطب جنوب در کشور با همکاری وزارت بهداشت، پدافند غیرعامل و شرکت ملی نفت ایران برگزار شده است.

این رزمایش در دو منطقه (amp) انجام می‌شود که مصدومین از محل amp به مرکز Field Hospital که دو مرکز کلینیک اورژانس منطقه ویژه و بیمارستان نبی اکرم(ص) است، انتقال داده می‌شوند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن